Na 100. obljetnicu BMW predstavio svoj automobil budućnosti

Na 100. obljetnicu BMW predstavio svoj automobil budućnosti

Auto nazvan Vision Next 100 trebao bi  utjecati na navike vozača i poboljšati vozačeve performanse. Karoserija mu je izrađena od kombinacije ugljičnih vlakana i plastike, zapravo od ostataka u proizvodnji ugljičnih vlakana, a interijer od recikliranih i obnovljivih materijala

Njemačka kompanija BMW obilježava 100 godina postojanja. U ponedjeljak 7. ožujka točno u 14 sati zaustavljene su sve proizvodne trake u 30 tvornica jednog od najvećih proizvođača automobila u svijetu kako bi svi zaposlenici mogli pratiti prijenos proslave. Bayerische Motoren Werke – BMW je, naime, osnovan 7. ožujka 1916. Velika proslava je održana u Münchenu uz preko dvije tisuće uzvanika. Danas BMW zapošljava 116 risuća djelatnika širom svijeta, a njihova najveća tvornica nalazi se na američkom kontinentu. Godišnji prihodi BMW-a iznose oko 80 milijarda eura. Vlasnici kompanije su sestra i brat Susanne Klatten i Stefan Quandt. Moto kompanije na engleskom jeziku je “The Ultimate Driving Machine”, dok je izvorni njemački slogan “Freude am Fahren”.

Svoje prisustvo na svjetskom tržištu u prvih sto godina, BMW je proslavio na svečan i odvažan način u Olimpijskoj dvorani u Münchenu predstavljajući svoj novi konceptni automobil BMW Vision Next 100. Riječ je o automobilu futurističkoga izgleda koji možda može na prvi pogled zbuniti svojim izgledom, međutim, namjera BMW-a je predstaviti automobil sutrašnjice, proizvod visoke tehnlogije i rezultat evolucije automobilskoga dizajna.

Nije samo proizvod za poticanje mašte

BMW Vision Next 100 nije samo atraktivno vozilo za poticanje mašte, nego proizvod zrele automobilske tehnologije u vremenu kad je na ulicama sve veća gužva i kad sve više žurimo. On je izraz potrebe i želje današnjih vozača i ljubitelja automobila. Također, BMW Vision Next 100 bi trebao utjecati na navike vozača i poboljšati vozačeve performanse.

Karoserija mu je izrađena od kombinacije ugljičnih vlakana i plastike, zapravo od ostataka u proizvodnji ugljičnih vlakana, a interijer od recikliranih i obnovljivih materijala. Uređenje je elegantno i luksuzno, ali istovremno minimalističko, a klasičnih zaslona nema jer se sve potrebne informacije prikazuju na vjetrobranskom staklu. Uključujući i one sustava Alive Geometry koji služi za komunikaciju između vozila i vozača. U BMW-u kažu da su nastojali pomiriti sportski, dinamičan izgled s kompaktnom elegancijom. Njegova bakrena boja simbolizira vezu između vozača i tehnologije.

Radi lakšeg pristupa, vrata se otvaraju automatski, upravljač se također prilagođava vozaču, a sve zahvaljujući senzorima koji prepoznaju vozača u trenutku njegovog približavanja vozilu.

bmw-vision-next-2

Ovaj automobil nudi i dva načina rada Boost i Ease. U prvom vozač upravlja vozilom te mu istovremeno vozilo pomaže tijekom vožnje sugerirajući rutu, upozoravajući na ograničenja, opasnosti na cesti i slično, a u drugom kontrolu preuzima sustav autonomnog upravljanja te se istodobno povlači upravljač, pomiču sjedala itd. kako bi vožnja bila što ugodnija i opuštenija.

Živa geometrija

BMW Vision Next 100 koristi ono što se zove živa geometrija, ono što predstavlja analogne signale u samom automobilu. Ovaj sustav se sastoji od 800 pokretnih trokuta na nadzornoj ploči i bočnih panela koji se pomiču poput jata ptica u letu pružajući vizualne znakove vozaču i putnicima o tome što sve automobil u određenom trenutku radi. Na primjer, u Boost modu Alive geometrija naglašava idealan pravac vožnje i upozorava na nadolazeća vozila, dok u Ease modu nudi diskretna upozorenja o nadolazećim zavojima, ubrzanju i kočenju.

Ovakav futuristički koncept je ustvari limuzina što je sasvim u skladu sa shvaćanjem kako upravo taj karoserijski oblik čini osnovu BMW-ovog branda, a to bi se dakle trebalo nastaviti i u budućnosti unatoč trenutnom rastu popularnosti SUV/crossovera. Također, možemo reći i kako je riječ o takozvanoj kupeovskoj limuzini, dakle nešto slično seriji 4 i 6 Gran Coupe.

Određeni utjecaj na dizajn je svakako imao i i8. Ipak, Vision Next 100 ide korak dalje u svojim aerodinamičkim svojstvima s koeficijentom otpora zraka od svega 0.18. Ukupna duljina mu iznosi 4900 mm, što ga čini malo kraćim od serije 5 od koje je i 100 mm niži, odnosno visina mu iznosi 1370 mm.

Ono što je veoma bitno naglasiti je da ovaj koncept (konceptni automobil) nema kotače, a nisu poznati niti podaci o pogonskom sklopu. Riječ je dakle prvenstveno o pokaznom izložbenom modelu BMW-ove vizije budućnosti mobilnosti i osobnog prijevoza.

Nakon njemačke premijere, BMW Vision Next 100 ide na svjetsku turneju i bit će predstavljen u Velikoj Britaniji, SAD-u i Kini. Članovi Grupe BMW će uskoro predstaviti i svoje druge koncepte-konceptne automobile . Riječ je dakako o Rolls-Royce, Miniju i BMW Motorradu. (M. Funda)