Mirisni podsjetnik na zeleni i povijesni Zagreb

Mirisni podsjetnik na zeleni i povijesni Zagreb

„Oni koji istražuju grad i posjete naš kutak iznenađeni su i oduševljeni, posebno zbog toga jer svaki naš miris ima priču, tako da ponudu povezujemo s povijesti Zagreba, običajima i mjestima“, navode nam osnivači branda Notes of Zagreb

Osjet mirisa može biti podsjetnik na prošla vremena, iskustva ili emocije, a kako bi se takvi doživljaji Zagreba zadržali u domovima diljem svijeta pobrinuo se kreativni dvojac originalnog branda Notes of Zagreb.

Naime, radi se o mirisima koji neodoljivo podsjećaju na konkretna i specifična mjesta Zagreba. Difuzori sa štapićima za kuću, mirisne svijeće od soje s drvenim fitiljem, sprejevi za prostor ili tkaninu, parfemi za pse i refili za difuzore samo su dio njihove ponude.

„Otvorili smo našu trgovinu baš na prvi dan proljeća, a željeli smo objediniti mirise nekih zagrebačkih mjesta. Ideja je došla iz vlastitog iskustva, jer smo i sami na putovanjima kupovali mirise koji bi nam na neki način oživljavali razne gradove“, otkriva nam Nino Ivković, jedan od osnivača.notes of zagreb

Sada turisti, ali i domaći građani mogu oživjeti zelene i povijesne dijelove grada, a oni se mogu manifestirati kroz razne mirise zanimljivih naziva – The Witch of Grich (Grička vještica), The Golden Bull (Zlatna bula), Upper Town (Gornji grad), The Well of Life (Zdenac života)…

Svako mjesto ima svoj miris koji nas podsvjesno podsjeća na događaje, osobe ili iskustva. Zagreb nam se svakodnevno mijenja pa nema više toliko vrtova, a sve je više cesta i stambenih zgrada pa su mirisi ujedno i podsjetnik na takva vremena.

„Na samom početku realizacije ideje istražili smo floru u Zagrebu, ono što raste u našim parkovima, vrtovima, balkonima… U suradnji s Botaničkim vrtom i Agronomskim fakultetom konkretizirali smo biljke na našim prostorima, poput magnolije, jorgovana, jasmina, đurđice, ali i esencije drveća, na temelju čega se slažu mirisi“, objašnjava nam Alma Pavetić, druga suosnivačica branda.

Proizvođač mirisa je tvornica u Italiji jer nitko u Hrvatskoj ne stvara svijeće od soja voska s drvenim fitiljom, a tko bi slagao esencije po konkretnim preferencijama, čija je cijena između 85 do 360 kuna. U budućnosti planiraju proširiti ponudu na parfeme, ali i otvoriti slična mjesta u ostatku Hrvatske.

Mirisi i boje

Turiste najviše zanimaju mirisi zanimljivih boja poput The Secret of Bloody Bridge (Tajna krvavog mosta) zbog svoje narančaste pojave i crni The Witch of Grich (Grička vještica), no ipak su oni individualni odabir pa se ne može generalizirati.

notes of zagreb3Najviše kupaca dolazi iz Japana, Hong Konga, Singapura, SAD-a, Francuske i Njemačke. „Kod njih je više razvijena ta kultura mirisa, što kod nas nije slučaj. Ne obraćamo toliko pažnju na mirise i razne detalje u esenciji, ali radimo na tome da takvu strast probudimo i kod Hvata“, dodaje Alma.

Vizualni identitet proizvoda je grb grada Zagreba koji se nalazi na Staroj gradskoj vijećnici na Gornjem gradu, a nazivi mirisa su na engleskom jeziku kako bi se turistima olakšao izgovor, ali i zbog prepoznatljivosti brenda.

Ono što ih, između ostalog, razlikuje od drugih sličnih mjesta su parfemi za pse, što se pokazalo kao jedna simpatična ideja. Naravno, prethodno su provedena istraživanja kako na kućnim ljubimcima ne bi izazvali alergijsku ili neku drugu štetnu reakciju, a isto tako mirisi za tekstil i dom ne ostavljaju mrlje na odjeći ili predmetima u kućanstvu.

„Radimo na tome da gosti i prije samog dolaska u Zagreb već znaju za nas, znači da ciljano isplaniraju posjet i nama, no za to treba vremena, a moramo uzeti obzir da smo tek nedavno otvorili. No oni koji istražuju grad i posjete naš kutak iznenađeni su i oduševljeni, posebno zbog toga jer svaki naš miris ima priču, tako da ponudu povezujemo s povijesti Zagreba, običajima i mjestima“, navode nam osnivači.

U samom centru grada, u Skalinskoj 2, ova mirisna oaza otvara put nekim novim doživljajima Zagreba, koji se zahvaljujući ovim proizvodima ne zaboravljaju, već samo oživljavaju na kreativan način.

I. Conjar