Mercury iz 1949. kao mogući primjer spašavanja američkog klasika

Mercury iz 1949. kao mogući primjer spašavanja američkog klasika

U »Iconu« smatraju da bi ovako modernizirani klasik mogao privući i novu generaciju ekološki osviještenih vozača koji traže praktična i ekonomična vozila, a s druge strane žele zadržati i prepoznatljiv stil

(Izvor fotografija: icon4x4.com)

Američki klasični automobili iz 50-ih, 60-ih i 70-ih godina sve su više na cijeni. No problem je što takvih pravih »klasika« ima sve manje, a reizdanja ili replike jednostavno nemaju taj šarm i karizmu. Jednostavno, nije to – to. Preostali primjerci su u sve lošijem stanju, a valja spomenuti i da su američki klasici čuveni po svojim motorima velike zapremnine s cilindrima često postavljenim u V konfiguraciji kakve nadaleko prati glas kao nesmiljenih gutača goriva – gas guzzlers, što danas nije poželjna osobina niti u SAD-u.

No zato se kalifornijska tvrtka Icon, sa sjedištem u Los Angelesu javila s vrlo zanimljivim projektom – »oživljenim« Mercuryjem iz 1949. Inače, riječ je o tvrtki koja se bavi ručnim preradama automobila.

Kod spomenutog Mercuryja je svjesno sačuvan njegov izubijano-pohabano-hrđav izgled, ali tamo gdje oči ne sežu napravljene su značajne preinake i dorade. Svakako najznačajniji detalj je njegov potpuno električni pogon. Radi se o dva elektromotora ukupne snage od cca 400 KS/298 kW s autonomijom vožnje od 322 km, a koji su razvijeni u suradnji s tvrtkom Zelectric.

U Iconu smatraju da bi ovako modernizirani klasik mogao privući i novu generaciju ekološki osviještenih vozača koji traže praktična i ekonomična vozila, a s druge strane žele zadržati i prepoznatljiv stil. Također, ovime se otvara mogućnost da se stara vozila spase od odvoza na otpad budući da dotrajali motori i neki drugi dijelovi više nisu potrebni.

Najnoviji Derelict projekt napravljen je na osnovi poslijeratnog Mercuryjeva coupéa preuzetog od izvornih vlasnika iz južne Kalifornije. Vanjski izgled je sačuvan, ali je automobil bio potpuno rastavljen. Zamijenjeni su svi dotrajali i gumeni dijelovi, umetnuta je toplinska i zvučna izolacija, a samo je vanjština sačuvala izgled kao da je auto negdje desetljećima stajao. Srećom pa je topla i suha kalifornijska klima nježna prema limariji. Uz pomoć radnika tvrtke Art Morrison Enterprises dorađena je šasija i dodane su Brembo kočnice.

Najveća izmjena, naravno, odnosila se na ugradnju potpuno električnog pogonskog sklopa, zajedno s Stealth EV prijenosom.

Baterije su preuzete iz Tesla te su elektrificirani Mercury spremne pokretati do krajnje brzine od 193 km/h. Automobil ima CHAdeMO 125 sustav za brzo punjenje putem električne utičnice, prilagođen američkoj kućnoj voltaži od 125 V.

Lažno obećanje na maski automobila: Ovdje “osmaka” ne treba tražiti, on je svoje odslužio

Električni motori potpuno su se uklopili u nosač prijenosa. Zanimljivo je da je Icon dodao posebno izrađeno V8 aluminijsko kućište oko kontrolera baterija i Teslinog modula pa na prvi pogled izgleda da pod poklopcem motora i dalje »stanuje« moćni, brundavi benzinac. U Icon-u su insistirali da automobil zadrži što vjerniji starinski izgled.

Isti obrazac upotrijebljen je i u unutrašnjosti; interijer je osvježen novim tkaninama i kožnim umetcima sjedala, prozori se podižu i spuštaju pomoću originalnih ručica, izvorni prekidači su u funkciji, dok digitalni pokazivači imaju klasičnu grafiku i okvire…

Boris Jagačić

Ostavi komentar

*