Mercedes F 015: Samoupravljajući automobil budućnosti

Mercedes F 015: Samoupravljajući automobil budućnosti

Iako bi se već moglo očekivati da ovakav automobil uopće nema upravljač, čini se da čovječanstvo još nije spremno na to i potpuni izostanak kontrole nad automobilom djeluje zastrašujuće. Stoga i ovaj »mercedes« ima upravljač, a za razliku od nekih drugih koncepata ovog tipa, unutrašnjost je tipično »mercedesovska«

Mercedes-Benz je nedavno predstavio svoj konceptni automobil nazvan »F 015«. Zanimljivo je da vozilo nije debitiralo na jednom od automobilskih sajmova, već na salonu potrošačke elektronike, čime je proizvođač valjda htio naglasiti kako je tu prvenstveno riječ o visokotehološkom proizvodu, a ne samo prijevoznom sredstvu. F 015 kojega prati slogan »luksuz u pokretu« zapravo je oživotvorenje Mercedesove vizije potpuno autonomnog, samoupravljajućeg automobila s vrlo ugodnom unutrašnjošću i vrhunskom tehnologijom koju četiri putnika imaju na raspolaganju.

To je svojevrsni kolaž futurističkih tehnoloških koncepata. Glatku aerodinamičnu karoseriju pokreće hibridni pogonski sklop s radijusom autonomije (barem na papiru) od nemalih 1100 kilometara. Od toga 900 kilometara može preći korištenjem električnog pogona iz gorivih ćelija, dok se preostalih 200 kilometara može voziti na baterije. Mercedes, međutim ne otkriva kakva točno kombinacija gorivih ćelija i baterija stoji iza ovako smjele tvrdnje.

Navode damo da je kompanija već utrla put za ovu tehnologije svojim S 500 Intelligent Drive sustavom koji je prelazio put od 100 kilometara od Mannheima do Pforzheima na vlastiti pogon još 2013. godine.

Mercedes općenito ne otkriva mnogo u opisu ovoga koncepta navodeći samo ono što je ionako očito – “spušteni prednji kraj, aerodinamična linija krova , ravno vjetrobransko staklo…”

Mercedes se odlučio na minimalistički dizajnerski pristup upravo u kabini, koja je zapravo jedna od najzanimljivijih strana ovog koncepta. Nagim prednjih sjedala može se podešavati kao u normalnom automobilu, ali s obzirom na nedostatak bilo kakve ljudske uključenosti u vožnji, može ih se okretati u smjeru putničkih sjedala straga, stvarajući prostran interijer prema kojima čak i u Maybachu S600 ima manje prostora. Sjedala se automatski okreću za 30 stupnjeva prema van kada su vrata otvorena, što olakšava ulazak i izlazak.

Putnici u futurističkom automobilu mogu okrenuti sjedala kako bi razgovarali licem u lice između sebe, a mogu se »izgubiti« i u virtualnom svijetu. Na raspolaganju imaju šest ekrana visoke rezolucije koji su integrirani u ploči s intrumentima i bočnim panelima. Zasloni su osjetljivi na dodir, a njima se može upravljati gestama i praćenjem oka.

Iako bi se već moglo očekivati da ovakav automobil uopće nema upravljač, čini se da čovječanstvo još nije spremno na to i potpuni izostanak kontrole nad automobilom djeluje zastrašujuće. Stoga i ovaj »mercedes« ima upravljač, a za razliku od nekih drugih koncepata ovog tipa, unutrašnjost je tipično »mercedesovska« – u luksuznom interijeru primijenjeni su skupocjeni materijali kao što su orahovo drvo, metal, staklo, vrhunska bijela koža.

U planu je još nadogradnja hardverskog paketa sa stereo kamerom, radarima kratkog i dugog dometa, kamerom za praćenje boje semafora i stražnjom kamerom za uspoređivanje fizičkih značajki okoliša s digitalno mapiranim podacima.

Dr. Dieter Zetsche, predsjednik uprave Daimler AG-a i voditelj Mercedes-Benza najavljuje kako u Mercedesu imaju master plan da naprave veliki iskorak od tehnički izvedivog do komercijalno održivog proizvoda.

(ZG-magazin / Gizmag / Mercedes-Benz)