Lotus Evora GT410 Sport: Izniman omjer mase i snage

Lotus Evora GT410 Sport: Izniman omjer mase i snage

(Foto: Lotus)

Krajnji rezultat »mršavljenja« Evori GT410 Sport daje impresivan omjer snage i težine s čak 326 KS po toni. Najveća brzina za novu Evoru iznosi nemalih 305 km/h

Lotus je upravo predstavio najnoviji model Evore, GT410 Sport koji zamjenjuje Evoru Sport 410. Uz smiješno malu težinu i pregršt snage, Evora GT410 Sport stvarno je automobil koji izgledom i performansama podiže obrve.

Ove godine Lotus obilježava svojih 70 godina postojanja, što će biti i prigodno obilježeno, a uoči proslave velike obljetnice tvrtka je predstavila svoj novi automobil nedaleko od tvornice u Hethelu. Evora GT410 Sport je dostupan u dvije konfiguracije – kao čisti dvosjed i u izvedbi s dva pomoćna sjedala (2+2), dok se aerodinamika i dizajn oslanjaju na snažnijeg brata iz ergele – Evora GT430.

Sličnosti između ova dva automobila su očite, osobito na prednjim i stražnjim dijelovima. Ipak, kod Evore GT410 primjetno je nešto manje stražnje krilce te nešto manji nagib poklopca motora u usporedbi sa snažnijim GT430. No ovdje je forma u službi funkcije te GT410 raspolaže s čak 50 posto više aerodinamičnog potiska (eng. downforce), (96 kg) u odnosu na model Sport 410 kojeg zamjenjuje, što je jamac uvjerljivog ležanja na cesti.

Evoru GT410 Sport pogoni 3,5-litreni šest-cilindarski motor s kompresorom koji raspolaže s 410 KS/306 kW pri 7000 o/min s 240 Nm okretnog momenta (pri 3500 o/min).

Motor koji pokreće ovaj mali coupé poznat je iz nekoliko drugih Lotusovih automobila. Automatski mjenjač može se pomaknuti dovoljno brzo da potjera mali od 0 do 92 km/h za manje od 4 sekunde, dok vozaču s ručnim mjenjačem za isto treba desetinku duže. Oba mjenjača imaju prijenos od šest brzina.

Zajedno s redizajnom karoserije i motora Evora Sporta došlo je do temeljitog preispitivanja mase automobila. Na automobilu je stoga napravljeno nekoliko promjena kako bi se više koristila ugljična vlakna, dok je ispušni sustav dobio titanske komponente, sve kako bi se smanjila masa vozila, a uštede na masi su rađene i drugdje. Krajnji je rezultat da Lotus Evora GT410 Sport prazan teži 1297 kilograma, a bez goriva 1256 kg. To je 98 kilograma manje u usporedbi s modelom Evora 400 i 28 kg manje od modela Evora Sport 410.

Krajnji rezultat »mršavljenja« Evori GT410 Sport daje impresivan omjer snage i težine s čak 326 KS po toni. Najveća brzina za novu Evoru iznosi nemalih 305 km/h.

Kako bi sve besprijekorno funkcioniralo pri visokim brzinama brinu Michelin Pilot Sport Cup 2 gume i posebno prilagođeni sportski ovjes – paket koji sačinjavaju proizvodi renomiranih marki kao što su Eibach, Ohlins i Bilstein. Bilsteinov prigušivači i amortizeri standardni, ali se mogu nadograditi na Ohlins TTX prigušivače kako bi se smanjila težina i poboljšala mogućnost prilagodbe. Naplatci od kovanog aluminija su također iznimno lagani, dok se za zaustavljanje na sva četiri kotača brinu AP Racing kočnice.

Interijer je poznat iz ostalih Evora modela. Inačica s dva sjedala ima standardno ugrađena trkaća sjedala od ugljičnih vlakana, dok ona s četiri sjedala ima zahtijeva šire stražnje kotače ili opciju kotača iz Evora 400 kako bi se nadoknadila razlike u raspodjeli težine u dodatnom sjedalu.

Lotus obećava još mnogo noviteta za 2018., navodeći da je ovo »jaka godina« za tvrtku koja slavi 70. rođendan. Lotus Evora GT410 Sport postat će dostupan na globalnoj razini, prvo u Europi gdje ga se već mođe naručiti, dok će prodaja SAD-u i Kini krenuti na jesen. Početna cijena modela iznosi 85.900 funti. (B. J.)