Ljeti ne treba dodatno soliti hranu

Ljeti ne treba dodatno soliti hranu

Predstavljena brošura Preporuke za ljetnu prehranu u izdanju Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo / Ministar Varga: U vrhu negativnih trendova po soljenju hrane, treći u Europi, odmah iza Mađarske i Turske

»Ljeto je idealno vrijeme za konzumiranje svježih namirnica poput povrća, voća, nemasnog mesa i ribe, pa su savjeti vezani uz prehranu dobar saveznik za primjenu zdravih stilova života, bilo da krenemo od sebe i vlastite obitelji pa do sugrađana, pacijenata i zdravstvenih institucija«, rekao je ministar zdravlja Siniša Varga na predstavljanju brošure Preporuke za ljetnu prehranu koje se uz degustaciju zdravih recepata i napitaka u četvrtak održalo u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo. Ministar je također upozorio da ljeto nije razdoblje kada trebamo hranu soliti više jer smo ionako u vrhu negativnih trendova po soljenju hrane, treći u Europi, odmah iza Mađarske i Turske. Prosječan Hrvat, rekao je ministar, na dan unese više od 10 grama soli što je jednako jednoj maloj soljenki dnevno.

Ravnateljica Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Tamara Poljičanin, napomenula je kako su prehrana i općenito zdrave životne navike vrlo važne u prevenciji kroničnih nezaraznih bolesti na koje u Hrvatskoj otpada sve veći broj smrtnosti godišnje.

»Hrvatski zavod za javno zdravstvo bazira se na jakoj, strukturiranoj i djelotvornoj prevenciji zbog čega smo i pokrenuli niz nacionalnih programa, od prevencije raka, ranog otkrivanja hepatitisa, smanjenog unosa soli pa do programa Živjeti zdravo kojeg je u cijelosti osmislila voditeljica Službe za promicanje zdravlja Sanja Musić Milanović s ciljem da putem promjena životnih navika svi živimo duže i bolje«, rekla je ravnateljica Poljičanin.

Prema riječima Danijele Štimac, voditeljice Odjela za koordinaciju nacionalnih aktivnosti promicanja zdravlja iz Službe za promicanje zdravlja, Preporuke za ljetnu prehranu daju savjete o pijenju tekućine, soljenju hrane, te zdravstvenoj ispravnosti hrane koju treba jesti i onoj koju treba izbjegavati. Tom prilikom predstavljeni su i neki primjeri zdravih obroka koji su jednostavni za pripremu i cjenovno dostupni poput aromatizirane vode s dodatkom svježeg voća, krumpir salate s rikolom, torte od palente „tricolori“ s crnilom od sipe i špinatom, svježih tikvica mariniranih u maslinovom ulju, salate sa svježim povrćem, sirom i skušom, te salate i kupovi od svježeg i suhog voća.

Brošura Preporuke za ljetnu prehranu može se preuzeti na ovoj poveznici (pdf).

(zg-magazin)