Lina – prvi auto od biomaterijala

Lina – prvi auto od biomaterijala

Tim studenata stvorio je prvi automobil na svijetu koji će biti strukturno izgrađen od bioloških materijala, čineći ga izuzetno laganim i učinkovitim. LINA-in razvoj traje već nekoliko godina, te se očekuje  poboljšanje učinkovitosti  koja je bila  glavnom fokusu automobilskoj industriji u posljednje vrijeme.

Iako je optimiziranje učinkovitosti goriva za smanjenje emisija pozitivan razvoj, popraćeno je negativnim nuspojavama. Proizvođači automobila sve se više odlučuju za lagane materijale kao što su aluminij i ugljični vlakna za stvaranje lakših i učinkovitijih automobila. Obrada tih materijala, međutim, zahtijeva pet do šest puta više energije od čelika, materijala koji su zamijenili. Slijedom toga, energija koja se sprema za vrijeme vožnje automobilom sada se troši tijekom faze proizvodnje. Osim toga, recikliranje ovih laganih materijala nedostaje značajno u odnosu na čelik.

Unatoč tome, TU / ecomotive  studentska ekipa sa Tehnološkog sveučilišta u Eindhovenu. 17. svibnja predstavila  je svoj četvrti konceptni automobil: Lina. Lina je prvi automobil na svijetu koji će biti strukturno izgrađen od bio razgradivih materijala.

Cijela lina, odnosno njezin kostur i  i unutrašnjost izrađeni su od biorazgradivih materijala. Kombinacija tih elemenata i plastike stvaraju šasiju.  Glavna biljka koja se pritom koristi je lan, a slične je težine i snage.  Oblikovana jezgra proizvedena iz bioplastike, poznata kao PLA i izrađena u cijelosti od šećerne repe. Ona je  smještena između kompozitnih ploča za vlakno od lana kako bi se dobila krutost čvrstom kompozitu.

Automobil ima mjesta za četiri osobe i težak je samo 310 kg, što ga čini iznimno učinkovitim. Električni pogon se napaja modularnim akumulatorskim baterijama dajući snagu od 8 kW pomoću dva DC motora. Ta dva motora daju Lini najveću brzinu od 50 km/h.

Ona je opremljena značajkama visoke tehnologije kao što je NFC (Near Field Communication). Tehnologija se provodi na vratima i koristi se za otkrivanje i prepoznavanje različitih vozača, što čini automobil idealnim za platforme za dijeljenje automobila. (M.K)