Lamborgnini iz 1965. “planuo” na eBayu unatoč cijeni od gotovo milijun dolara

Lamborgnini iz 1965. “planuo” na eBayu unatoč cijeni od gotovo milijun dolara

Iako se tražena cijena od 925.000 dolara nekima može učini ti ekstremna, nedavni rezultati aukcija također sugeriraju da bi to mogao biti dobro uložen novac

Lamborghini je danas najpoznatiji po svojim nevjerojatno brzim, vrlo agresivnim sportskim automobilima sa središnje smještenim motorom, kakvi su i najnoviji primjerci – »huracán« i »aventador«. Ipak, nije oduvijek bilo tako. Dobro, od svojih početaka proizvodili su sportske automobile, ali ponešto drukčijeg profila. Vratimo li se malo u prošlost, naići ćemo na njihove prekrasne predstavnike GT klase s motorom sprijeda, kao što su »isolero«, 400 GT i 350 GT o kojem će ovdje biti više riječi.

A radi se o vrlo rijetkoj »zvjerki« s obzirom da je iz proizvodne hale između 1964. i 1966. izašlo svega 120 ovakvih automobila.

Jedan od preživjelih primjeraka nedavno je ponuđen na eBayu, ali je vrlo brzo planuo, iako mu je cijena iznosila tek nešto manje od milijun dolara. Vlasnik je dobio uistinu originalan klasik, a prema pisanju Poslovnog dnevnika od 29. studenoga, pokazalo se da kupnja umjetnina, ali i oltajmera može donijeti više novca od kupnje dionica. Stoga bi se ovaj potez mogao pokazati i kao jedna dobra dugoročna investicija. Ako se pak radi o pravom zaljubljeniku u automobile, a ne špekulatnu na tržištu klasičnih automobila, ne treba ni sumnjati da će uživati u tom jedinstvenom vozilu.

Primjerak koji se nudio na eBayu je 62. po redu koji je izašao iz tvornice. Prve konture simetričnog 350 GT-a udarene su 1963., kada je dizajner Franco Scaglione nacrtao ono što je trebalo biti prvi Lamborghinijev konceptni automobil – 350 GTV. Nakon što je automobila prikazan 1963,. na torinskom salonu automobila, skica je vraćena na crtaću ploču na potrebne izmjene.

lamborghini-350-gt-1965-stragaTako je 1964. godine na ženevskom salonu, skinut pokrov s prvog modela 350 GT Coupe. Carrozzeria Touring Superleggera bila je zadužena za izradu karoserija »oblačeći« aluminijske ploče preko laganog metalnog okvira. Vrlo živahan 3,5-litreni V12 motor projektirao je Giotto Bizzarrini. Opremljen Weber rasplinjačima istiskivao je 280 KS, a snaga se prenosila putem ZF ručnog mjenjača s pet brzina. Kada bi ga se potjeralo da maksimuma, auto je postizao nešto više od 240 km/h.

Osim standardnih kupea, tu su bile i posebne izvedbe u 350 GT obitelji. Dva GTS kabrioleta napravljena su za pariški salon automobila 1965., a tu je i jedinstveni Zagato Coupe, koji je navodno još uvijek »na životu«. Seriji 350 GT je odzvonilo 1966. godine kada je Lamborghini razvio automobil koji će poslužiti kao podloga za stvaranje modela 400 GT 2 + 2, koji nose povećani 4,0-litreni V12 s 320 KS.

lamborghini-350-gt-1965-unutraAuto s eBaya izvorno je naručio kupac iz Madrida. Proizveden je u prosincu 1965., a u Španjolskoj je ostao više od tri desetljeća. Nakon toga postao je dio jedne velike japanske kolekcije automobila gdje navodno uopće nije bio vožen. Sada se nalazi u Kaliforniji s 96.000 kilometara na brojaču.

Iako se tražena cijena od 925.000 dolara nekima može učini ti ekstremna, nedavni rezultati aukcija također sugeriraju da bi to mogao biti dobro uložen novac. Naime, još jedan 350 GT iz 1965. u kolovozu je prodan za 935.000 dolara na aukciji u Montereyju, a uzmemo li u obzir da ih ukupno napravljeno svega 120 ovakvih automobila, ispad da se sve sodi na onu »uzmi iliostavi«. (B. J.)