Kvalitetna hrvatska sirovina i talijanski dizajn jamče tržišni uspjeh

Kvalitetna hrvatska sirovina i talijanski dizajn jamče tržišni uspjeh

»Veliki doprinos tomu daju hrvatske sirovine i talijanski dizajn, ali i ljudski rad i znanje koji naši ljudi posjeduju. Sve to zaslužno je da naš proizvod postiže super cijenu«, rekao je Horvatinović za ZG-magazin

Zagrebački velesajam ugostio je na Ambienti više od 300 izlagača iz zemlje i svijeta s područja opremanje interijera i eksterijera. Među njima bio je i veliki broj domaćih firmi. S nekima od njih razgovarali smo o temama kao što su odnos prema kupcima, odnos prema konkurenciji, ali i po čemu se njihov proizvod razlikuje od drugih sličnih domaćih i stranih marka.

Tvrtka »Moj balkon« bavi se biljnim uređenjem unutarnjih i vanjskih površina stambenih objekata. Kako nam je rekla krajobrazna arhitektica Željka Kolak, na Ambientu je njezina firma došla u suradnji s »Modnim teglama« te nadodaje kako voli raditi i surađivati sa spomenutom firmom. »Velika je stvar kod potrošača je omjer cijene i kvalitete, budući da investitori nisu voljni dati previše novaca. Zbog toga su modne tegle idealne jer su cijenom jako prihvatljive«, ističe Kolak. Biljke sade u njihove tegle unutar kojih se nalazi uložak. Unutar tegle je sustav zraka koji struji oko posađene biljke i to joj čini izolaciju za hladne, ali i tople uvjete. Kolak, međutim, kaže da kupci to slabo prepoznaju, budući da se radi o malom tržištu, a kod nas je, kako kaže, uređenje okoliša i biljaka »još uvijek na niskim granama«. Drži da kupci nisu dovoljno upućeni zbog toga što je ljudima svejedno, te da se uglavnom žele proći što jeftinije.

Željka Kolak iz tvrtke “Moj balkon”

Kolak zaključuje kako Hrvati još uvijek smatraju da je uređenje bilja zadnji proces u uređenju pa mu pridaju malo važnosti. No unatoč tome zamjećuje promjene, s obzirom da kupci na modne tegle jako dobro reagiraju.

Modularni krevetići za djecu

Tvrtka Noona bavi se zradom dječjih krevetića i njihova proizvodnja je izvorni hrvatski proizvod iz Varaždina. Njihova direktorica Anita Trtenjak kaže da u njihovoj branši ne postoje prevelika konkurencija, budući da su njihovi četvrtasti krevetići modularni i šire se, što im je velika prednost. Pokazuje nam je na primjeru kako jednom kada se kupi krevet, on prati dijete od rođenja do njegovih školskih dana. Pritom nema odlaganja ničega, niti bacanja materijala.

Spomenuti krevet izrađen je od sive bukve te je obojan bojama na bazi vode. Noona svoje proizvode izložila je još na sajmovima dječje opreme u Kölnu. Istaknula je, kako njihove proizvode često kupuju Slovenci i Srbi. Smatra, kako je njihov proizvod jako dobro prihvaćen i broj jedan te nema mame i trudnice koja ne zna za njihov brend.

»Cijena krevetića je prihvatljiva svima te iznosi 3890 kuna i teško ju je usporediti s konkurencijom«, zaključuje direktorica.

Treći izlagač kojeg smo vam priredili je Florian Grupacija. Riječ je o talijanskoj grupaciji koja u Hrvatskoj ima pet tvornica, a još jedna je u izgradnji. Njihova glavna zadaća je proizvodnja i prerada drveta. U Hrvatskoj proizvode parkete, a u Čazmi imaju i postrojenje za izradu hotelskog namještaja. Kako je istaknuo član Uprave za financije Florian Grupe Viktor Horvatinović, firma zapošljava više od 700 ljudi te su jedan od najvećih inozemnih investitora u drvni sektor u Hrvatskoj. Nadodao je kako je većina nekadašnjih firmi, koje su se zatekle u nepovoljnom položaju, potpalo pod Florian Grupaciju. Od 2012. u Hrvatskoj je spomenuta grupacija uložila između 12 i 15 milijuna eura te su reaktivirane spomenute firme. Glavnu im sirovinu za domaće kupce čine hrast i jasen, dok je bukva pretežito namijenjena zapadnom tržištu.

Brendiran hrvatski hrast

Osvrnuo se i na konkurenciju. Smatra kako Florian Grupa ima kvalitetan finalni proizvod, pa se mahom okreću zapadnom tržištu, kao što su SAD, Kanada, Velika Britanija i Njemačka.

»Veliki doprinos tomu daju hrvatske sirovine i talijanski dizajn, ali i ljudski rad i znanje koji naši ljudi posjeduju. Sve to zaslužno je da naš proizvod postiže super cijenu«, rekao je Horvatinović za ZG-magazin.

Važno je naglasiti da je njihova grupacija brendirala hrvatski hrast u Engleskoj tako da je kroz Florian Grupaciju ondje prodan Super prime Oak Croatia by Florian.

Glavni im je problem cijena drvne sirovine, a problem je, kaže, dvojak. »Veći dio sirovine dobivamo od privatnih vlasnika te ih prerađujemo, dok značajan dio kupujemo od Hrvatskih šuma. Upravo su Hrvatske šume najveći problem budući da je konkretno za hrast puno manja nego li kad se kupuje na tržištu«, navodi. Objašnjava da kubik hrasta, ako se kupuje preko države košta oko 150 eura, dok će se kod privatnika plaća i do 350 eura. Smatra kako ovakva cijena nije tržišna, a kada bi bila, tada ne bi bilo problema, zaključuje.

Podsjećamo kako je Ambienta otvorena u utorak, te da svi zainteresirani građani je mogu posjetiti do 15 listopada.

Matej Knežević

Ostavi komentar

*