Kupujte hrvatsko!

Kupujte hrvatsko!

Treba li odrednicu KUPUJMO HRVATSKO transformirati u odrednicu KUPUJTE HRVATSKO (BUY CROATIAN)?

Hanibal Salvaro

Već više godina Hrvatska gospodarska komora, uz ne mali trošak, organizira veliko događanje »Kupujmo hrvatsko«, pa kao glavni rezultat imamo da se Trg bana Jelačića još jednom, na par dana, pretvori u neko vašarište.

Nakon toga nigdje ne vidimo neke pokazatelje o rezultatima ovako velebne akcije. Istovremeno možemo zapaziti kako neke vrlo uspješne ekonomije nas nisu još počele kopirati, nego Kinezi, Korejci, Japanci, Ameri, Britanci, Talijani, Švicarci i još mnogi drugi i dalje uporno stalno nešto organiziraju po svijetu što bi se ukratko moglo objasniti kao da koriste odrednicu – KUPUJTE NAŠE, tj. kinesko, talijansko, američko, francusko itd.

Izgleda kako je priredba »Kupujmo hrvatsko« bez nekog opravdanog ekonomskog rezona i kako se samo radi o još jednom manifestiranju verbalnog domoljublja. Pri tome je zanimljivo konstatirati kako naši dnevni listovi, razni news magazini iI drugi mediji, čije gospodarske rubrike i redakcije, po velebnim hotelima organiziraju razna savjetovanja iIi konferencije, nisu našle važnim malo više ukazati na potrebu, probleme i opravdanost izvoza tj. odrednice KUPUJTE HRVATSKO.

I sada se pitam ima li smisla u takvoj konstelaciji predlagati da mudro osmislimo i počnemo po svijetu provoditi promidžbeni program KUPUJTE HRVATSKO.

Nije jasno radi čega u Hrvatskoj nitko nije uspio organizirati nastup na sajmu Expo 2015. u Milanu koji broji 25 milijuna posjetitelja. I zašto to nitko nije ni pokušao razmotriti to kao veliki hrvatski gospodarski i promidžbeni promašaj. Ne. Mediji su šutjeli. Evo i sad bi mogli, a i trebali u barem deset europskih metropola, za početak organizirati Hrvatske kuće u kojima će biti vrstan restoran, supermarket kvalitetnih hrvatskih proizvoda i svaki tjedan jedna umjetnička izložba, na kojoj bi se predstavila naša vizualna umjetnost, arhitektura, dizajn, moda, film i drugo. Ako tome dodamo da se svaki tjedan promovira i neka turistička zajednica – možda bi to bio pun pogodak.

Bilo bi zanimljivo znati na koji način i u kojoj mjeri surađuju Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska turistička zajednica i što misle o ideji KUPUJMO HRVATSKO te u kojoj mjeri I na koji način surađuju s umjetničkim i stručnim organizacijama.

Hanibal Salvaro, Art Director

LADICA Fine Arts & Design Center

Komentiraj

*