Kreće jedinstven turistički projekt: „Moto rute dvorcima Zagrebačke županije“

Kreće jedinstven turistički projekt: „Moto rute dvorcima Zagrebačke županije“

„Institut za turizam u okviru Tomas istraživanja proveo je analizu dolazaka turista u Zagrebačku županiju. Motivacija dolazaka sukladna je trendovima kretanja za aktivnim odmaranjem u prirodnoj sredini u sklopu različitih selektivnih oblika turizma. Zanimljiv je i povećan broj dolazaka shopping turista.“

Razgovarala: Valentina Vukoje

Ružica Rašperić je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije od početka 2007. godine. Upravo je Zagrebačka županija u nedavnom izboru Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) proglašena kao preporučena domaća destinacija godine. Godišnji proračun TZZŽ iznosi oko 2 milijuna kuna, a u razgovoru za ZG-magazin Rašperić nam je otkrila buduće aktivnosti TZZŽ, koje bi trebale pomoći u privlačenju još većeg broja turista.

Prema informacijama koje dobivate s terena, kako turisti vide Zagrebačku županiju i ponudu koju nude gradovi u Županiji?

Turizam Zagrebačke županije profilirao se kao izletnički turizam. S ponosom možemo istaknuti da imamo preko 200 većih događanja s kojima je ispunjena cijela kalendarska godina. Glavni atributi su, uz izuzetnu prirodnu i kulturnu baštinu, kao što su dvorci, sakralni objekti, svakako i naša seoska domaćinstva. U ponudi ih ima oko četrdesetak. Dio njih se tematski profilirao pa tako se neki bave eko proizvodnjom pastrve, proizvodnjom zdrave organske hrane, neki rade proizvode od ljekovitog bilja, čajne mješavine, a neki imaju male zoološke vrtove. Tu su i vinske ceste, Plešivička, Zelinska i Samoborska te sve zastupljeniji rekreacijski turizam i sport. Pravi magnet za vikend turiste su i naše biciklističke staze, kojima je prekrivena cijela županija.

Jesu li neki gradovi u Županiji prepoznati kao neotkriveni dragulji među stranim turistima i turističkim agencijama?

Tijekom 2013. godine zabilježili smo porast dolazaka turista iz Južne Koreje, koji su boravili u Samoboru i ocijenili ga kao izuzetno privlačnu destinaciju. U 2013. godini bilježili smo porast dolazaka u odnosu na godinu ranije od 9 posto i porast noćenja od 11 posto. Za razdoblje 2014. i 2015. godine Zagrebačka županija proglašena je od Udruge hrvatskih putničkih agencija preporučenom destinacijom godine kao prva kontinentalna županija nakon Istarske, Splitsko-dalmatinske i Grada Zagreba.

Na što su najviše usmjerene aktivnosti TZZŽ u ovom periodu?

Fokusirani smo na snažnu turističku promociju pri čemu koristimo moderne alate promidžbe u svim vrstama medija. Internetska stranica TZZŽ osvježena je novim, modernijim izgledom, prilagođena mobitelu. Razvili smo mobilne aplikacije vinske ceste, a upravo je u izradi aplikacija kulturna baština, te aplikacija „Put pod noge po županiji“.

Postoji li jedinstveni suvenir po kojem bi Županija bila prepoznata u Hrvatskoj i u svijetu? Radi li se na tome da se promovira jedinstveni suvenir?

Tijekom 2013. godine Zagrebačka županija je raspisala natječaj za odabir suvenira Zagrebačke županije. Nažalost, morat ćemo ga ponoviti.

rasperic-i-trezner

mr. sc. Ružica Rašperić i direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija Željko Trezner

Koji su nedostaci u turističkoj ponudi Županije?

U procesu planiranja razvoja turizma krenuli smo s analizom resursne osnove, jer kao što vam je poznato o efikasnom korištenju resursa ovisi ekonomska uspješnost turizma. Uzevši u obzir prirodnu baštinu, kulturno – povijesnu baštinu, klimatske uvjete, infrastrukturu, turističke usluge i sadržaje stvarali smo nove turističke proizvode, manifestacije i događanja, vinskih cesta, seoskog turizma, aktivnog turizma, zdravstvenog turizma, vjerskog turizma, kulturno-povijesnog i tranzitnog turizma. Intenzivnom promidžbom kroz promidžbene kampanje u svim medijima uspjeli smo stvoriti imidž županije kao cjelogodišnje izletničke destinacije sa svim njenim komparativnim prednostima. Uložili smo velike napore u razvoj adekvatne infrastrukture, razvoj turističkih projekata na strateškim lokacijama. Omogućili smo potpore i kredite za započinjanje poslovanja i nadogradnju turističkih objekata, potpore turističkim agencijama za dovođenje novih gostiju te porezne poticaje kako bi se privukli razvojni poduzetnici. Sve smo to radili s ciljemstvaranja mini sezone za svako od turističkih odredišta županije. Nažalost i pored raznovrsne resursne osnove još uvijek nam nedostaje primarna atrakcija.

Je li provedeno istraživanje o nekim karakteristikama turista koji posjećuju Županiju?

Institut za turizam u okviru Tomas istraživanja proveo je analizu dolazaka turista u Zagrebačku županiju. Motivacija dolazaka sukladna je trendovima kretanja za aktivnim odmaranjem u prirodnoj sredini u sklopu različitih selektivnih oblika turizma. Zanimljiv je i povećan broj dolazaka shopping turista.

Koje je Vaše omiljeno odredište u Županiji?

Cijela je županija privlačna kao turistička destinacija, svaki njezin dio ima svoje posebnosti i sličnosti. Meni su svi jednako zanimljivi i privlačni.

Koji su planovi TZZŽ? Recite nam nešto o aktualnim projektima, koji se realiziraju u području turizma Županije.

Osim velikih promidžbenih kampanja koje su u tijeku, upravo je krenula i kampanja Croatia by us na novom blogu Večernjeg lista. Pokrenuli smo novi projekt „Moto rute dvorcima Zagrebačke županije“, za sada jedinstven na turističkom tržištu, a u pripremi su i nastupi na jesenskim turističkim sajmovima.