Končar će za HŽ raditi vlakove vrijedne 1,6 milijardi kuna

Končar će za HŽ raditi vlakove vrijedne 1,6 milijardi kuna

Zasad je poznato da HŽ Putnički prijevoz nabavlja 32 elektromotorna vlaka, od čega 16 za prigradski i 16 za regionalni promet, te 12 dizelelektričnih motornih vlakova

A. Pavić

Kako su nam potvrdili iz Hrvatskih željeznica završni pregovori s tvrtkom Končar električna vozila oko nabavke 44 nova vlaka za  još traju.

Poručuju međutim kako Tvornica željezničkih vozila Gredelj u gradnji vlakova može sudjelovati kao podizvođač. Pero Hrkać, stečajni upravitelj Gredelja, potvrđuje da će i Gredelj sudjelovati u izradi vlakova za HŽ. “Na spomenutim natječajima participirali smo u suradnji s tvrtkom Končar, koja je bila i naš konzorcijalni partner tijekom izrade prototipa tih vozila”, kaže Hrkać. Iz Končara su se pohvalili da tvrtka ima znanja i mogućnosti za izradu niskopodnih elektromotornih vlakova, što je dokazao i u proizvodnji dvaju prototipova za HŽ za regionalni te gradsko-prigradski promet koji su u redovnom prometu.

“Interes za proizvodnju vlakova u suradnji s domaćom industrijom Končar je jasno izrazio i nada se pozitivnoj odluci i skorom ugovaranju. S obzirom na to da je natječaj u tijeku, nemamo drugih komentara”, kažu u Končaru. Dionice Končara Elektroindustrije nisu pretjerano profitirale zbog pregovora te su u utorak čak zabilježile neznatan pad. Zasad je poznato da HŽ Putnički prijevoz nabavlja 32 elektromotorna vlaka, od čega 16 za prigradski i 16 za regionalni promet, te 12 dizelelektričnih motornih vlakova. Natječaj za 32 elektromotorna vlaka raspisan je u prosincu 2012., a za dizelelektrične motorne vlakove u siječnju ove godine. Oba natječaja objavljena su u Narodnim novinama, kažu u HŽ-u. Cijeli je posao prilično vrijedan za Končar i domaću industriju jer će ukupna vrijednost nabave novih vlakova dosegnuti 1,6 milijardi kuna. Vrijednost 32 elektromotorna vlaka je 1,2 milijarde kuna, a 12 dizelelektričnih motornih vlakova 414 milijuna kuna.

Kako je u ponedjeljak objasnio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, još se čeka konačan dogovor s bankama. Brojni su razlozi kupnje novih vlakova. U HŽ-u kažu da će nabava rezultirati smanjenjem operativnih troškova masovnog prijevoza putnika, povećanjem sigurnosti i raspoloživosti prijevoznih sredstava, kao i kvalitete usluge i konkurentske pozicije na prijevoznom tržištu. Vlakovi bi trebali biti pušteni u promet tijekom 2014., 2015. i 2016. godine.  (poslovni.hr / zg-magazin)