Koji je taksi najpovoljniji?

Koji je taksi najpovoljniji?

Sve do 2011. godine Radio taksi Zagreb je imao monopol na pružanje taksi usluga u Zagrebu. Monopol je ukinut u travnju 2011. godine, konkurencija se brzo  proširila i danas Zagreb ima nekoliko taksi prijevoznika. Svi oni nastoje cijenom i kvalitetom usluge konkurirati u borbi za korisnike. Provjerili smo tko što nudi i po kojim cijenama.

Duga je povijest taksi prijevoza u Zagrebu. Navodno se prvi auto taksi pojavio na Trgu bana Josipa Jelačića 11. lipnja 1901. godine. Zagrepčanin Tadija Bartolović naručio je prvi automobil iz tvornice Nesseldorf u Bedenu kraj Beča i tako je uveo prvi auto taksi u Zagrebu. Bartolovićev auto prvi je test imao tijekom vožnje na Gornji Grad, kada se željelo vidjeti da li se auto može uspeti na brijeg. Vožnja je bila uspješna, a Bartolović je odmah nakon toga otvorio prvi autofijaker na Trgu bana Josipa Jelačića.

Prva zagrebačka taksistica (foto: Milan Ratkajec)

Prva zagrebačka taksistica

Najstarije udruženje taksista u Zagrebu je Udruženje auto taksi prijevoznika Grada Zagreba (Radio taksi Zagreb), koje je osnovano davne 1924. godine. Tek 1977. godine otvoren je pozivni centar, a tada je u radio mrežu bilo uključeno 160 vozila. Upravo je pozivni centar omogućio Zagrepčanima i njihovim gostima da još brže dođu do slobodnih taksija.

Sve do 2011. godine Radio taksi Zagreb je imao monopol na pružanje taksi usluga u Zagrebu. Vrlo dugo su građani zbog visokih cijena koje je Radio taksi Zagreb naplaćivao za svoje usluge, nerado koristili usluge ovog prijevoznika. Dugo je trajala rasprava da li je potrebna konkurencija ovom udruženju. Unatoč protivljenju Udruženja auto taksi prijevoznika Grada Zagreba, monopol je ukinut kada je dana koncesija za usluge taksi prijevoza tvrtci Taxi Cammeo. Bilo je to u travnju 2011. godine kada je u Zagreb stigla riječka tvrtka Taxi Cammeo, čije su usluge prijevoza tada bile znatno jeftinije od usluga Radio taksi Zagreb. Vrlo brzo se konkurencija proširila i danas Zagreb ima nekoliko taksi prijevoznika. Svi oni nastoje cijenom i kvalitetom usluge konkurirati u borbi za korisnike. Provjerili smo tko što nudi i po kojim cijenama.

 

Radio taksi ZagrebTaxi CammeoEKO TAXITaxi Zagreb 3628Taxi ŠulekTaxi Zebra
Cijena starta vožnje9,90 kuna15 kuna (prva dva kilometra uključena u cijenu starta)8,80 kunaCijene ovise o odabiru taksija kojim putnik želi putovati9,90 kuna9,90 kuna
Cijena noćne vožnje i vožnje praznikom i blagdanimaIstaIstaIstaIstaIstaIsta
Cijena po kilometru4,90 kuna6 kuna5,50 kuna4,90 kuna4,90 kuna
Cijena sata čekanja40 kuna40 kuna43 kune
Cijena prtljageNe naplaćuje seNe naplaćuje seNe naplaćuje seNe naplaćuje seNe naplaćuje seNe naplaćuje se
Cijena poziva060 800 800 (3,75 kn za fiksnu i 5,05 za mobilnu liniju)1777 (0,63 kn za fiksnu liniju i 1,87 za mobilnu liniju)060 77 77(2,45 kn za mobilnu i 1,25 kn za fiksnu liniju)1414 (2,49 kn za mobilnu i 1,24 za fiksnu liniju091/ 570 64 55099/333 36 28098/ 937 53 53060 75 57(1,25 kn za fiksnu i 2,45 kn zs mobilnu liniju)

 

Uspoređujući cijene usluga ovih 6 taksi prijevoznika možemo zaključiti kako se cijene razlikuju, no cijena koju ćete platiti po satu čekanja vašeg taksista kod svih je prijevoznika identičan te iznosi 40 kuna.

Najskuplju startnu vožnju ima Taxi Cammeo Zagreb (15 kuna), dok je najpovoljniji Eko Taxi (8,80 kuna). No, u startnoj cijeni Taxi Cammea Zagreb uračunata su prva dva kilometra, što je dobro za one koji putuju na malim udaljenostima.  No, za udaljenosti veće od dva kilometra, Cammeo nije najpovoljnije rješenje. Taxi Cammeo s iznosom od 6 kuna ima najskuplju cijenu po svakom prijeđenom kilometru, dok najpovoljniju cijenu za svaki prijeđeni kilometar imaju Radio taksi Zagreb, Taxi Šulek i Taxi Zebra. Taxi Zagreb 3628 nude prijevoz svojim putnicima Mercedesom E i S klase, Volvom i kombijem Vito, a cijena za prijevoz ovim luksuznijim automobilima, ovisi o dužini rute, ali i o tipu automobila s kojim se poželite voziti.

Za one koji vole računati važno je napomenuti kako pažnju valja obratiti i na cijenu poziva taksija, koja se razlikuje ovisno o tome čije taksi usluge odlučite koristiti.

V. Vukoje

 

Komentari su zatvoreni