Koje su ovlasti komunalnog redara?

Koje su ovlasti komunalnog redara?

Prošle je godine pokrenuta usluga Moj Zagreb s aplikacijom e – Redar koja olakšava komunikaciju, preglednost i kontrolu pojedinih pitanja ili problema. Svaki građanin jednostavno, brzo i besplatno može prijaviti problem te zaprimiti povratnu informaciju vezanu za svoj slučaj

Često nailazimo na probleme u svojoj okolini koje ne znamo kome i kako prijaviti, te tko je nadležan za konkretno područje. Široki raspon ovlasti u gradu Zagrebu imaju komunalni redari o kojima smo razgovarali s Matom Kraljevićem, pomoćnikom pročelnika za komunalno i prometno redarstvo.

Na području grada Zagreba djeluje 86 komunalnih redara, a neke od njihovih ovlasti su: nadzor javno – prometne površine, kontroliranje postavljanja i uklanjanja naprava na takvim područjima, briga o uklanjanju letaka, snijega s kolnika i krovova, grafita i plakata te otpada s javnih površina. Komunalni redari provode propise kojima se uređuju uvjeti i način držanja kućnih ljubimaca, kao i način postupanja s napuštenim životinjama, obavljaju i poslove neposredne kontrole okoline pri čemu obavještavaju o uočenim nedostacima i oštećenjima.

Na temelju Zakona o građevinskoj inspekciji komunalni redar može dati nalog da se ukloni ruševina kuće ili ukazati na potencijalno opasan slučaj poput pada žbuke s kuća ili zgrada. Isto tako, pazi na područja gdje je zabranjena gradnja, dodaje pomoćnik pročelnika.

Zanimljivo je da pod jurisdikcijom imaju otklanjanje pojedinih uređaja koji stvaraju buku, a brinu i o nepropisno izgrađenim ili neispravnim dimnjacima, te o priključivanju pojedinih izvora emisije štetnih plinova na nepropisan način. Često ih se zove zbog pasa koji nisu vođeni na povodcu i zauzimanja javno – prometne površine poput krivog parkiranja ili ostavljanja objekata na takvim dijelovima.

S ciljem ušteda i poboljšanja dvosmjerne komunikacije s građanima početkom prošle godine pokrenuta je usluga Moj Zagreb s aplikacijom e – Redar koja olakšava komunikaciju, preglednost i kontrolu pojedinih pitanja ili problema. Svaki građanin jednostavno, brzo i besplatno može prijaviti problem te zaprimiti povratnu informaciju vezanu za svoj slučaj. Uz to, i dalje se može predati obrazac u papirnatom obliku za prijavu pojedinog problema.

Uz njih, teren kontroliraju i nadzorne kamere postavljene na 95 lokacija u gradu. Na svakoj lokaciji postoje tri kamere za video nadzor parkirališta. Upotrebljavaju se za održavanje prometnog redarstva i kažnjavanje krivo parkiranih. Važno je napomenuti kako u ovom slučaju redari donose odluku o kazni za krivo parkirano vozilo, a ne policija. Kamere postoje i na ostalim lokacijama, poput Trga bana Jelačića zbog provođenja ovlasti redara. Grad želi iz EU fondova povući sredstva za ispunjavanje plana upravljanja prometom putem kamera, za što je potrebna velika infrastruktura i oprema. Ipak, MUP je putem linka povezan sa svim kamerama te u svakom trenutku može provjeriti stanje na terenu, rekao nam je Kraljević. (Ivona Conjar)