Kineski auto koji do 300 km/h stiže sa samo 16 sekundi!

Kineski auto koji do 300 km/h stiže sa samo 16 sekundi!

(Foto: www.nio.io/de_DE)

Šest dovršenih modela EP9 već su prodana i to po cijeni od 1,2 milijuna dolara svaki, a nagađa se da bi primjerci iz serijske produkcije mogli imati istu, a možda čak i veću cijenu

Ako niste znali da postoji kineska tvrtka koja proizvodi superautomobile, sada znate! Nio je izgradio EP9, koji je suludi potpuno električni superauto koji je u svibnju 2017. srušio brzinski rekord kruga u kategoriji vanserijskih e-automobila u Nürburgringu, piše www.evo.co.uk.

U popodnevnim satima 12. svibnja 2017., vozač utrka Peter Dumbreck krenuo je na četvrti i posljednji krug za upravljačem modela EP9 te je već nakon 6 minuta i 45 sekundi bio na cilju čime je privukao pozornost čitavog automobilskog svijeta.

Automobil je osmislio Martin Leach, koji je nažalost preminuo samo nekoliko mjeseci prije nego što je njegov auto bio spreman za rekordnu vožnju. Potpredsjednik NextEV-a, tvrtke koja stoji iza iz Nio brenda, vodio je razvoj automobila zajedno s Gerryjem Hughesom, čovjekom zaduženim za performanse Niovih automobila.

Auto pokreću dvije ogromne baterije koje napajaju četiri električna motora – po jedan u svakom kotaču. Također ima sustav za smanjenje otpora zraka i ogromne difuzore pod sobom kako bi aerodinamika bila čim povoljnija. Ostali zanimljivi detalji su aktivni ovjes s regulatorom visine vožnje koji svake sekunde radi 200 izračuna, napredni vektorski sustav okretnog momenta koji može individualno prilagoditi snagu svakog kotača te podvozje u potpunosti načinjeno od ugljičnih vlakana.

Svaki električni motor razvija snagu od 335 konjskih snaga, pa tako EP9 raspolaže ukupno s čak 1341 KS! Ova moćna »konjica« omogućava mu ubrzanja od 2,7 sek. do 96 km/h, do 200 km/h potrebno mu je 7,1 sek., a do 300 km/h nevjerojatnih 15,9 sek. Najveća brzina koju EP9 postiže iznosi uvjerljivih 312 km/h.

Iako se EP9 trenutačno ne može legalno voziti prometnicama, Nio radi na homologaciji automobila kako bi ga mogli prodavati na ključnim tržištima. Tvrtka je do sada proizvela samo šest primjeraka, a još ih je 10 u fazi proizvodnje. Spomenimo da je Peter Dumbreck u trenutku postavljanja rekorda na raspolaganju imao »samo« 900 KS tijekom vožnje, odnosno 400 KS manje od onoga što auto može stvarno postići.

Kako bi baterije ostale hladne i spriječile izgaranje zbog velike topline koju stvaraju EP9 je opremljen vodenim sustavom hlađenja. Baterije dostaju za približno 430 kilometara, nakon čega ih treba ponovno napuniti, a dodatna prednost je što punjenje traje samo 45 minuta.

Unutar automobila se nalazi četiri zaslona – jedan na strani vozača, drugi na suvozačevoj, jedan u središnjoj konzoli i jedan u sredini upravljača. Prikazuju stvari kao što su G sile, vrijeme kruga, pa čak i brzinu otkucaja srca samog vozača.

Šest dovršenih modela EP9 već su prodana i to po cijeni od 1,2 milijuna dolara svaki, a nagađa se da bi primjerci iz serijske produkcije mogli imati istu, a možda čak i veću cijenu. (zg-magazin)

Ostavi komentar

*