Iznimni klasik od sada (i) na baterijski pogon

Iznimni klasik od sada (i) na baterijski pogon

Jaguar E-Type dobiva svoje električno izdanje

Jaguar Land Rover Classic već neko vrijeme obnavlja i restaurira JLR automobile, a sad je na pomolu obnova još jednog vrhunskog klasika na četiri kotača. Proizvođač, naime otkriva da mu je plan elektrificirati E-type, kojega će nazvati Zero. Prema za sada dostupnim informacijama, on će prema svemu sudeći biti brži od izvornog, a izgledat će jednako dobro kao i stari model.

Od početka ove godine Jaguar Land Rover Classic započeo je s obnovom vozila iz prošlosti, uključujući primjerke modela E-type iz prve serije. Jaguar Land Rover Classic fokus je usmjerio na svoju povijesnu stranu, prvenstveno na restauraciju i proizvodnju starih modela. Većina restauriranih modela E-typea su unaprijed prodani ili se unaprijed zna tko će ih kupiti, prije nego li je i sama restauracija započela. No to nije slučaj s modelom Zero.

Izvana se ne može zaključiti da se radi o “e-jaguaru”

Jaguar E-type Zero je obnovljena serija 1.5 E-type Roadstera s električnim pogonom, čije šasije i eksterijer neodoljivo podsjećaju na original. Veći dio interijera također savršeno podsjeća na stari model, no tu postoje i dvije stvari koje mu daju ne sasvim originalni status. Prva stvar tiče se instrumentne ploče i opreme središnje konzole, dok je druga stvar izostanak izvornog zvuka rednog »šestaka« prilikom pokretanja i vožnje.

Utičnica umjesto otvora za punjenje

Utikač za punjenje nalazi se na mjestu gdje se nalazila kapica za punjenje, ispod poklopca za gorivo na lijevoj strani branika. Ispod haube nalazi se i precizno postavljen skup baterija, dok je iza njih postavljen pogonski elektromotor, zajedno sa svojim reduktorom, gdje je nekoć stajao prijenos. Osim toga, motor je danas povezan i s novoprojektiranim pogonskim vratilom koji ga povezuje s diferencijalom prijenosa na stražnjim kotačima.

Cjelokupna postava je za oko 45 kilograma lakša nego li izvorni tip sa šesterocilindarskim motorom i klasičnim prijenosom. Također, slično su postavljene i komponente za električni pogon. Stoga JLR za potrebe Zera nije morao previše mijenjati originalnu strukturu, kao niti kočnice automobila. Raspored težine od prednje do stražnjeg dijela također nije bitno izmijenjen.

»Mi iz Jaguara smo integrirali novi električni pogonski sklop u postojeću strukturu E-typea, što znači da konvencionalni motor može biti zamijenjen u bilo kojem trenutku«, izjavio je Tim Hanning, direktor Jaguar Land Rover Classica. »Smatramo da je to neophodno jer upravo to osigurava Jaguaru da ostane autentičan svojem DNK-u. Ovu tehnologiju mogli bismo primijeniti na bilo kojem Jaguaru s XK motorom«.

Umjesto “rasnog” šestcilindraša ovog “mačka” pokreću baterije

Treba istaknuti kako je spomenuti motor o kojem se govori dugi niz godina bio popularan izbor za Jaguar i to u razdoblju od 1949. pa sve do 1992. godine. Spomenuti model motora, XK može se pronaći u različitim varijacijama, uključujući modele XK120, Mk2 i XJ6, kao i dvije generacije E-typea.

E-type Zero raspolaže s pogonom od 220 kW i 40 kWh litij-ionskom baterijom. Krajnja brzina vozila je oko 270 km/h, dok brzinu od 100 kilometara na sat postiže za samo 5 i pol sekundi, što je za sekundu brže od originala.

Ako podsjetimo da je Enzo Ferrari osobno izjavio da je to jedan od najljepših automobila ikada napravljenih, može se zaključiti da su momci iz JLR-a s ovom prilagodbom napravili sasvim dobar posao. (M. K.)

Ostavi komentar

*