Izložba Luke Petrača u Gradskoj skupštini

Izložba Luke Petrača u Gradskoj skupštini

Petrač je spoznao vrijednosti mozaičkog načina oblikovanja te ga je to ponukalo da se ozbiljno počne baviti ovom tehnikom. Veliki je to izazov za koji je potrebno izrazito strpljenje i posvećenje u usporedbi od lakoće i brzine nanošenja boje na papir ili platno

U sklopu ciklusa Mladi umjetnici u Galeriji Kristofora Stankovića  u Staroj gradskoj vijećnici Gradske skupštine Grada Zagreba (Ulica sv. Ćirila i Metoda 5) od 17. do 31. prosinca održava se izložba slika Luke Petrača. Izložba će biti otvorena u utorak, 17. prosinca u 19 sati. Izložba je ostvarena u suradnji s Hrvatskim društvom likovnih umjetnika, Zagreb.

Luka Petrač rođen je 1980. godine u Zagrebu. Godine 2001. diplomirao je na Učiteljskoj akademiji u Zagrebu, a 2006. na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u klasi prof. Nevenke Arbanas. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Matice hrvatske. Od 2004. do 2013. održao je šest samostalnih i sedam skupnih izložbi.

Petrac_Luka_mozaikJoš kao student, na Grafičkom odsjeku ALU-Zagreb, odabrao je mozaik kao slikarsku tehniku za svoj likovni izričaj. Upotreba grafičkog izraza nije novum u tehnici mozaika, ali je svakako specifičan način slikarskog oblikovanja. Sretna okolnost za mladog umjetnika je dobar temelj, kako u tehničkom tako i u izražajnom smislu, koji je dobio tijekom studija od svog majstora (prof. Garčevića). Petrač je spoznao vrijednosti mozaičkog načina oblikovanja te ga je to ponukalo da se ozbiljno počne baviti ovom tehnikom. Veliki je to izazov za koji je potrebno izrazito strpljenje i posvećenje u usporedbi od lakoće i brzine nanošenja boje na papir ili platno. Potpuno se predavši mozaičarskoj alkemiji stvaranja, Petrač usitnjuje, razlaže arhaične prirodne materijale (mramor, oblutke i razno kamenje) da bi im opet udahnuo „novi život“ utiskujući ih u svježu žbuku.

Motivi su dobar spoj apstraktnog i simboličnog, izgrađeni rafiniranom simbiozom. Sve je dobro odvagano, nadopunjuje se treperavost i sjajnost smalti na mukloj pozadini ili glavnom motivu satkanom od višebojnih tesera različitog prirodnog materijala fine izvedbe. Petrač smalte koristi škrto, ali decentno, sasvim dovoljno da akcentira pojedine „vibracije“ na način poentiranja i u kontrapunktu. Tako smalti Petračevim mozaicima daju određenu finoću i svečanost, bogatstvo u siromaštvu, jednom riječju minimum materijala – maksimum doživljaja. Umjetnik kao zidar gradi – zida od detalja prema cjelini stvarajući različite asocijativne apstraktne motive duboko utkane u podsvjesnosti i povijesnosti. Glavni motiv se ističe, stapa ili utapa ili izranja iz svijetle pozadine. Klasičan pristup mozaiku i upotreba direktnog načina rada ne sputava mladog umjetnika, naprosto ga oslobađa, on je slobodan u mozaiku!  (izv. prof., Milun Garčević)