Inicijativa za osnivanje muzeja atomobila F. Budicki

Inicijativa za osnivanje muzeja atomobila F. Budicki

 Zbog svog nacionalnog značaja projekt je dobio pokroviteljstvo Predsjednika koji je ujedno izrazio oduševljenje oldtimerom „citröen DS“, popularnom „žabom“  kojom su predstavnici kluba stigli na Pantovčak

Članovi Citröen kluba Hrvatska (CKH) ovog su mjeseca posjetili predsjednika Ivu Jospovića kako bi mu predstavili projekt  ‘Ferdinand Budicki’ kojeg su pokrenuli. Projekt se sastoji  od izdavanja prve hrvatske monografije o povijesti automobilizma u Hrvatskoj u razdoblju od 1898. do 1945., snimanju dokumentarnog filma na istu tematiku, obilježavanju stogodišnjice od Prve hrvatske automobilističke utrke te osnivanja Muzeja automobila Ferdinand Budicki u Zagrebu. Zbog svog nacionalnog značaja projekt je dobio pokroviteljstvo Predsjednika koji je ujedno izrazio oduševljenje oldtimerom „citröen DS“, popularnom „žabom“  kojom su predstavnici kluba stigli na Pantovčak.

Kada je riječ o samom muzeju, cilj njegova osnivanja je povezivanje cjelokupne zagrebačke scene starodobnih vozila oko zajedničkog cilja stvaranja jednog unikatnog prostora koji bi zbog svojih eksponata imao galerijsku i muzejsku vrijednost, ali bi ujedno bio i „živi“ prostor s nizom popratnih dnevnih sadržaja. Muzej automobila Ferdinand Budicki funkcionirao bi kao dnevno okupljalište velikog broja zagrebačkih klubova starodobnih automobila, motora i bicikala.

Prema nekim procjenama u Zagrebu je preko 1300 vlasnika starodobnih strojeva, koji nemaju adekvatan prostor. Potencijalni prostor bio bi od velikog značaja za Grad Zagreb, s obzirom da bi se u prostoru održavale mnogobrojne tematske izložbe fotografija, tehničke radionice, predavanja i tribine, restauracije, projekcije filmova te druge manifestacije koje bi bile povezane sa predstavljanjem, učenjem i promoviranjem povijesti prometa Grada Zagreba.

Iz CKH-a napominju kako je do sada prikupljeno preko 2.000 fotografija iz povijesti automobilizma Zagreba i Hrvatske od kojih 20 posto njih do sada nisu nikada viđene i koje se ne nalaze u vlasništvu ni jedne gradske i državne institucije jer su prikupljene iz obiteljskih albuma prvih automobilista na ovim prostorima.

Kulturni identitet Zagreba na početku prošlog stoljeća kroz automobilističku kulturu ima i galerijsku vrijednost te može predstavljati turističku atrakciju i pružiti novi pogled na Zagreb i njegove početke u povijesti automobilizma, zaključuju u klubu.

Osim navedenog u prostoru bi bilo moguće razgledati starodobne automobile, motore i bicikle (koji su se proizvodili na ovim prostorima) od kojih izdvajamo proizvode nekadašnje proizvode Tvornice motora Zagreb tzv. TMZ.,a jedna od atrakcija bile bi i kabine Sljemenske žičare koje 2013 slave 50 rođendan i predstavljaju jedan od simbola grada Zagreba te vrijedan primjerak industrijske arhitekture. Žičare bi ujedno funkcionirale kao kino kabine u kojima bi se gledale projekcije filmova i fotografija.

Najvažnija zadaća Muzeja F. Budicki bila bi prikupljanje građe iz povijesti automobilizma od 1898. do 1990. godine te njeno arhiviranje. Jedan od ciljeva Muzeja je revitalizirati premalo poznati dio naše gradske i nacionalne povijesti te dati uvid u prvo pionirsko razdoblje začetaka automobilizma na ovim prostorima, kao i prikazati najznačajnije događaje i ličnosti u novom svjetlu, navode u CKH-u. (zg-mag)