I službeni i privatni automobili u Njemačkoj su uglavnom –njemački

I službeni i privatni automobili u Njemačkoj su uglavnom –njemački

Prema pisanju njemačkog lista Der Spiegel, Nijemci su kad plaćaju auto iz vlastitog džepa mnogo skromniji. Skloni su gotovo cijeloj paleti Škodinih vozila, VW-u, a vjerni su i svom Opelu

Proizvođači luksuznih automobila u Njemačkoj rado ističu svoju uspješnu prodaju u matičnoj zemlji. Posebice se to odnosi na Audi, jer službena vozila u Njemačkoj pretežno na nosu imaju značku s četiri prstena. No, Nijemci za svoje osobne potrebe kupuju ipak – jeftinije.

Jeftinije – ali ipak pretežito njemački. Prema podacima koje prenosi Deutsche Welle (DW) prvo mjesto u “ukupnom poretku” na popisu vozila koje registriraju privatne osobe u prvoj polovini ove godine  uvjerljivo je držao Volkswagenov „golf“. Iza njega slijedio je brat istog proizvođača, model „polo“.

U ukupnom poretku novoregistriranih vozila  na trećem mjestu je limuzina VW „passat“, kojeg rado kupuju tvrtke za svoje namještenike, a puno će manji broj Nijemaca taj model kupiti samo za sebe i svoju obitelj. I BMW-ova “trojka” je na 6. mjestu ukupne ljestvice, ali uopće nije među prvih dvadeset najomiljenijih automobila koje su kupile privatne osobe.

Luksuz za tvrtke

Audi je slavio rekordnu prodaju, ali treba napomenuti da je golema većina automobila te marke u  Njemačkoj registrirana na pravnu osobu. Veliki „audi A6“ je na 12. mjestu jer je 22.440 puta bio upisan u registar vozila. Ali niti on, pa čak niti neki jeftiniji Audi uopće nije na popisu najomiljenijih automobila kod privatnih kupaca. Utoliko je Audi doista postao tipični “službeni” auto u ovoj zemlji – što možda i donekle objašnjava ponašanje vozača ovih vozila.

Prema pisanju njemačkog lista Der Spiegel, Nijemci su kad plaćaju auto iz vlastitog džepa mnogo skromniji. Skloni su gotovo cijeloj paleti Škodinih vozila: „fabia“ (7. mjesto), „octavia“ (10.) i „yeti“ (19.) Premda se po popularnosti se ne može mjeriti s VW-ovim proizvodima, Nijemci su vjerni i svom Opelu.  „Astra“ je zauzela 11. mjesto, a manja „corsa“ 17.. Iznenađuje da je njemačko-američki Ford s „fiestom“ teškom mukom osvojio posljednje, 20. mjesto s 6.133 vozila registriranih na privatnu osobu.

Kada je riječ o “strancima” na ljestvicu popularnih automobila provukli su se samo „toyota yaris“  (16. mjesto)  i „dacia duster“ (18.)! Međutim, kad je riječ o luksuzu – i bez obzira što tvrdili u Ingolstadtu  i Münchenu, za Nijemce postoji samo jedna marka: Mercedes. Već kompaktni i novi model B je među šampionima limenih ljubimaca u privatnim garažama i zauzeo je četvrto mjesto, dok je “Mini-Benz”, Mercedesova C-klasa na šestom mjestu. I jedini automobil među 20 najdražih kupnji, a i koji bi se mogao smjestiti u luksuzna vozila, ima trokraku zvijezdu: Mercedesova E-klasa je na 15. mjestu sa 7.620 novih registracija. (Deutcshe Welle / zg-magazin)