HŽ ulaže 150 milijuna kuna u povećavanje sigurnosti na 114 željezničkih prijelaza

HŽ ulaže 150 milijuna kuna u povećavanje sigurnosti na 114 željezničkih prijelaza

(Foto: mapiranjetresnjevke.com)

Od početka ove godine u promet je pušteno 17 moderniziranih željezničko-cestovnih prijelaza, a za dodatna četiri prijelaza se uskoro očekuje dozvola za puštanje u rad

Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima obilježen je u četvrtak u Muzeju Mimara međunarodnom konferencijom na temu Sigurnost mladih na željezničko-cestovnim prijelazima.

Konferencijom se željelo doprinijeti dodatnom osvještavanju javnosti, osobito mladih o odgovornom ponašanju na križanjima pruga i cesta s obzirom da su najranjivija skupina sudionika u prometu.

Na konferenciji su hrvatski i međunarodni stručnjaci iz područja željezničkog prometa i sigurnosti u prometu predstavili svoja iskustva vezana uz inovativna rješenja za unapređenje sigurnosti.

U sklopu konferencije ispred Muzeja Mimara za učenike osnovnih i srednjih škola održan je edukativno-preventivni program sastavljen od nagradnih igara, radionica, kvizova znanja na temu sigurnosti u prometu.

Konferenciju je organizirala Međunarodna željeznička unija u suradnji s HŽ Infrastrukturom d.o.o. i Fakultetom prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, a pod pokroviteljstvom Predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva unutarnjih poslova. Ova konferencija održava se u raznim dijelovima svijeta, a sada je po prvi puta održana i u Hrvatskoj.

Za nesreće najčešće krivi vozači automobila

„Konferencija je za nas izuzetno važna, jer već 20 godina provodimo edukativno-preventivnu akciju kojom podižemo svijest o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima“, rekao je član Uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban. Dodao je da je prošle godine u Hrvatskoj bilo osam smrtnih slučajeva na pružnim prijelazima, a od njih čak šest na prijelazima s najvišim osiguranjem, dakle, polubranicima, zvučnim i svjetlosnom signalizacijom, jer vozači zanemaruju poštivanje prometnih znakova.

„Ove godine pokrećemo investicije od oko 150 milijuna kuna kojima ćemo osigurati 114 prijelaza i polubranicima dižemo tu razinu sigurnosti“, istaknuo je Ljuban . Od početka ove godine u promet je pušteno 17 moderniziranih željezničko-cestovnih prijelaza, a za dodatna četiri prijelaza se uskoro očekuje dozvola za puštanje u rad.

Ljuban je rekao kako češće nezgode izazivaju vozači automobila. „Nažalost, prošle je poginula mlada osoba koja je imala slušalice na ušima i naročito upozoravamo mlade ljude da ne koriste slušalice prilikom prelaska pruge”, rekao je Ljuban. Spomenuo je da Belgija je jedina zemlja koja ima stopostotno osiguranje s oko 2 500 polubranika, ali i oni su imali osam smrtnih slučajeva prije nekoliko godina.

„S obzirom na materijalne štete, gubitak ljudskih života, ovaj problem definitivno pripada domovinskoj sigurnosti. Jačanje preventivnih mjera, kvalitetnije obrazovanje, nove tehnologije, bolja suradnja gospodarstva i znanstvenih institucija su bitni. Najbolji primjer što se može učiniti pokazuje Japan“, rekao je Krešimir Čosić, izaslanik Predsjednice Republike. Naime, ta je država za 80 posto smanjila nesreće na željezničkim prijelazima i to zahvaljujući inovacijama i tehnologijama.

Nedostatak sustavne edukacije

„Europska komisija svake dvije godine revidira podatke ekstremnih troškova. Ekstremni troškovi iznose oko 510 milijarde eura, a 93 posto je od toga u cestovnom prometu, a samo 2 posto željeznice što takav podatak jasno govori za sebe“, rekla je Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Dodala je kako je edukacija mladih ljudi bitna jer za čak 95 posto slučajeva nesreća na željezničko-cestovnom prijelazu je odgovoran ljudski faktor. Spomenula je i velike investicije, a Ministarstvo je proteklih mjeseci donijelo Akcijski plan od 2018.-2022. i od iduće godine se kreće u obnovu željezničko-cestovnih prijelaza i drugih projekata.

„Riječ je o 780 milijuna eura koji će uložiti u željezničku infrastrukturu. Naša osnovna premisa je sigurnost. Napravit ćemo sve što je moguće da podignemo razinu sigurnosti. Željeznice su jedan ogroman sustav i projekti ne mogu biti ostvareni preko noći. To je srednjoročno i dugoročno planiranje“, istaknuo je Marko Žurnić, član uprave HŽ Infrastruktura.

Profesorica s Fakulteta prometnih znanosti Danijela Barić je rekla kako je ove godine bilo 524 lomova polubranika, a 447 prošle godine što pokazuje da nedostaje edukacije.

„Investicije su potrebne u željezničku infrastrukturu, potrebno je ulaganje i osuvremenjavanje, ali istu pažnju treba posvetiti edukaciji. Edukacija mora biti sustavna, a problem je što ona to za sada nije“, rekla je Barić.

Ivana Vranješ

Ostavi komentar

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.