Hyundai G90: Udobnost prije svega

Hyundai G90: Udobnost prije svega

U Hyundaiju možda nisu gubili mnogo vremena na razvoj novih mootra za G90, ali je posve druga priča kada je riječ o unutrašnjosti automobila

Nakon što je Hyundai prošli mjesec najavio da kreće u osvajanje luksuznog segmetna automobilskog tržišta svojim novim Genesis brendom, južnokorejski proizvođač je sada odlučio otkriti i nešto više podataka o automobilu kojim to namjerava učiniti. Njihova uzdanica na četiri kotača – G90 odlikuje se poluautonomnim sustavom upravljanja te vrhunskom udobnošću za koja se brinu ergonomski oblikovana sjedala koja su konstruirana tako da preveniraju bol u leđima tijekom dužih vožnji. Sjedala su već dobila odobrenja od njemačkog udruženja posvećenom sprječavanju bolova u kralježnici.

Prvi izazov za automobil će biti njegovo pojavljivanje u izložbenom prostoru, gdje mora privući pozornost mogućih kupaca. Stoga je njegovo kreiranje nadgledao glavni direktor dizajnerskog odjela Peter Schreyer, koji je najpoznatiji po svom radu na izvornom Audiju TT. Ipak, kada se sve uzme u obzir, automobil nekako podsjeća na Mercedesovu S-klasu.

hyundai-genesis-g90

Iznutra, informacijsko-zabavnim sustavom se upravlja putem 12,3-inčnog zaslona visoke razlučivosti smještenom na središnjoj konzoli. Njegov ekran također služi kao pomoć pri parkiranju (Around View Monitor) i pokriva 360 stupnjeva oko automobila. Audiofile će razveseliti što je auto opremljen Lexicon zvučnim sustav koji koristi Clar-fi softver za pročišćavanje i obnavljanje izgubljenih detalja kod jako komprimirane glazbe.

Dok su se Nijemci čak i u luksuznoj klasi počeli okretati manjim turbo motorima, Hyundaijeva ponuda počinje tek od 3,3-litrenog V6 turbo motora sa 272 kW/365 KS, a postoji i atmosferska 3,8-litrena izvedba s 232 kW/311 KS. Najzahtjevnijim kupcima će najzanimljiviji biti razmetljivi 5,0-litreni V8 s 313 kW/419 KS i 520 Nm okretnog momenta, koji 5,2 metra dugački G90 može potjerati do 100 km/h za manje od 6 sekundi.

Svi motori opremljeni su s prijenosom od osam stupnjeva, a snagu prenose na stražnje kotače, osim ako kupci požele pogon na sva četiri kotača, kao opciju.

Proizvođač zasad ne otrkiva podatke o ekonomičnosti navedenih motora, no lako je zaključiti da je naštedljiviji od njih 3,3-litreni turbo motor.

U Hyundaiju možda nisu gubili mnogo vremena na razvoj novih mootra za G90, ali je posve druga priča kada je riječ o unutrašnjosti automobila. Vozači će imati na raspolaganju sustav podesivih sjedala (Smart Posture Caring System) koji raspolaže s 22 moguća položaja, a tu su i automatsko ugađanje sjedala, volana, ogledala i zaslona na način koji je optimalan za vozača, uzimajući u obzir i odobrenje njemačkog udruženja Gesunder Rücken Aktion, koja provodi kampanje za zdravija leđa. Nažalost, ova značajka će, barem u početku, biti dostupna samo na korejskom tržištu u EQ900 verziji.

Još jedna značajka koja je ograničena na korejsko tržište je novi sustav poluautonomne vožnje autocestom.

Nema riječi o cijenama, ali očekuje se da će G90 biti značajno jeftiniji od Mercedesove S-klase i BMW-a serije 7, koji su u biti iste veličine. No hoće li luksuz S-klase koji će biti dostupan po cijeni E-klase biti dovoljan argument za privlačenje novih kupca tek će vrijeme pokazati. (B. J.)