Hrvati će za blagdane potrošiti milijardu kuna više nego lani

Hrvati će za blagdane potrošiti milijardu kuna više nego lani

Najviše kupuju igračke i kozmetika, zatim odjeća te hrana i piće

Hrvatska gospodarska komora (HGK) procjenjuje da će blagdanska potrošnja u prosincu 2018. godine iznositi 13,5 milijardi kuna, odnosno čak milijardu kuna više nego prošle godine u istom razdoblju, rečeno je u nedjelju na konferenciji za novinare na temu „Blagdanska potrošnja“ u prostorijama HGK-a.

„Po prvi puta će se nadmašiti blagdanska potrošnja iz predkrizne 2008. godine. Ključni razlozi za rast blagdanske potrošnje su rast maloprodajnog prometa četiri godine zaredom, rast potrošačkog optimizma, turistički rezultati te rast neoporezivog dijela za božićnice i regrese“, pojasnila je Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK-a.

Naglasila je da je prema istraživanju HGK-a prošle godine za blagdane gotovo 40 posto ispitanika kupovalo dječje igračke, kozmetiku 37 posto, odjeću i obuću je kupovalo 36 posto ispitanika, a njih 25 posto hranu i piće te se očekuje da će i ove godine biti slično.

„Tradicionalno kupujemo kategorije mesnih prerađevina koje su vezane uz blagdane, purice, odojke, bakalara, božićne dekoracije, namirnice za kolače. U blagdansko vrijeme se pojačano kupuje i čokolada“, dodala je Ravlić. Osvrnula se i na rezultate istraživanja HGK-a koji pokazuju koliko hrvatski građani troše, odnosno koliko iznosi blagdanska košarica.

„Oko 39 posto naših građana potroši između 100 i 500 kuna, 31 posto njih između 500 i 1000 kuna, a tek 9 posto građana iznad 1000 kuna“, rekla je direktorica Ravlić. Izrazila je zadovoljstvo što sve više građana kupuje hrvatske proizvode, čemu je pridonijela i akcija HGK-a “Kupujmo Hrvatsko”. Naime, akcija traje već 21 godinu te je danas 80 posto građana za nju čulo. Ravlić je pozvala građane da i za ove blagdane biraju srcem i kupuju hrvatsko.

Govoreći o trgovini na malo u Hrvatskoj Ravlić je rekla da ona kontinuirano raste četiri godine, odnosno od kolovoza 2014. kada je Hrvatska izašla iz krize.

„U prvih devet mjeseci 2018. trgovina na malo je rasla 3,6 posto. Ako bi se rast nastavio ovim tempom, predkriznu 2008. godinu ćemo doseći sljedeće godine, a 2020. godine ćemo nadmašiti rezultate“, istaknula je Ravlić. Što se tiče on-line trgovine u zadnje vrijeme je iznimno važna digitalizacija poslovanja.

„Na svjetskoj razini online trgovina raste 30 posto, a u Hrvatskoj samo 12 posto, a ovi trendovi nisu pretjerano optimistični. Trebamo svi skupa raditi na popularizaciji online trgovine kako ne bi kaskali za svijetom“, poručila je Ravlić.

Ivana Vranješ