HGK: Na božićne poklone smo trošili između 100 i 500 kuna

HGK: Na božićne poklone smo trošili između 100 i 500 kuna

Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9 %, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 % ispitanika

Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna, a što se sve našlo ispod bora pokazuje istraživanje HGK. Najveći broj ispitanika na blagdanske je darove potrošio između 100 i 500 kuna (39 %), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31 %). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9 %, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 % ispitanika. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86 % ispitanika dar je najčešće namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi (54 %).

Gotovo 40 % ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37 %), zatim obuća i odjeća (36 %) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25 %). Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13 % ispitanika. Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40 %. U kategoriji igračaka prednjače društvene igre i slagalice s 30 %, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41 %) ili parfem (30 %).

Online istraživanje je provedeno na uzorku od 1300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca 2017. godine.

Direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić prokomentirao je kako je »povećana blagdanska potrošnja posljedica porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4 % do 5 %, porastu zaposlenosti od otprilike 2 % te porastu prometa u trgovini na malo od otprilike 4 % do 5 %, a u konačnici po rastu BDP-a«. (ZG-m)