Gramofonske ploče se vraćaju u modu

Gramofonske ploče se vraćaju u modu

(Foto: Kupac u trgovini Third Man Recordsa razgledava ponudu gramofonskih ploča / Izvor: Plasticnews.com)

Američko udruženje diskografske industrije u listopadu  je objavilo da je potražnja za gramofonskim pločama u prvih pola godine porasla za 52 %

Catherine Kavanaugh iz tvrke Third Man Records, čiji je suosnivač glazbenik Jack White, nedavno je najavila otvorenje novog postrojenja u kojem će se tiskati gramofonske ploče. Vinilske ploče će tiskati u sklopu prodavaonice Third Man Recordsa u Detroitu korištenjem novih strojeva, odnosno preša njemačkog proizvođača Newbilt Machinery GmbH & Co. KG.

Kapaciteti za proizvodnju gramofonskih ploča naglo su se povećali po prvi put unazad 30 godina, nakon što se njemačka razvojna trvtka u suradnji s američkim proizvođačem kalupa upustila u proizvodnju novih preša.

Newbiltova preša za gramofonske ploče

Newbiltova preša za gramofonske ploče

Prvih osam proizvedenih preša naći će se u Detroitu, gdje će doprinijeti povratku mnogim audiofilima omiljenog nosača zvuka.

Posjetitelji trgovine u Detroitu moći će kroz prozor vidjeti kako se komadi vinila u obliku hokejskih pakova pretvaraju u glazbene albume raznih izvođača.

Proces se zapravo ne razlikuje u mnogome od nekadašnjeg načina proizvodnje ploča. Newbilt je u stvari kopirao stara rješenja, ali ih je nadogradio modernom elektronikom i hidraulikom koju je dobavio njihov partner Record Products of America (RPA).

»Nismo izmislili ništa novo, samo nastavljamo nekadašnji način ručnog prešanja s nekim novim dijelovima«, izjavio je RPA-ov prodajni menadžer Dan Hemperly.

Preše za gramofonske ploče prestale su raditi nekadašnjim kapacitetima nakon što je na scenu 1980-ih nastupio novi medij – CD, a prateće smanjenje proizvodnih kapaciteta dodatno je srozalo prodaju ploča. No to bi se moglo uskloro promijeniti. Tamko je Američko udruženje diskografske industrije (Recording Industry Association of America – RIAA) u listopadu je objavilo da je isporuka vinilnih ploča u prvih pola godine porasla za 52 % te je njena vrijednost iznosila 222 milijuna dolara. Premda to nije značajan udio u ukupnoj glazbenoj industriji, ploče glazbenoj industriji donose veću zaradu od najraširenijih glazbenih servisa popraćenih oglašavanjem, kao što su YouTube i Vimeo, a s obzirom na pojačan intertes za njih, crne ploče ugodnog, šuškavo-pucketavog i toplog zvuka mogle bi se ponovno vratiti na velika vrata. (B. J. / Plasticnews)

Komentari su zatvoreni