Grad i dalje nema sustavni plan gradnje i održavanja biciklističkih staza

Grad i dalje nema sustavni plan gradnje i održavanja biciklističkih staza

U Sindikatu biciklista ne kriju razočaranje sastankom u Gradskoj uprav: »Jedini projekti i konkretni planovi koje su predstavili su nastavak projekta Biciklom na autobus i registracija Zagreba u međunarodno natjecanje European Cycling Challenge«

Predstavnici biciklističkih udruga i klubova s područja Zagreba u ponedjeljak su se sastali u prostorijama Gradske uprave s Radnom skupinom za razvoj i implementaciju biciklističkog prometa i cikloturizma na području grada Zagreba – ZG Cycle Unit – koju je Grad oformio u kolovozu 2014. godine. Na tom prvom službenom sastanku s predstavnicima udruga predstavljeni planovi radne skupine za 2015. godinu, a saslušani su neki njihovi prijedlozi. No u Sindikatu biciklista ne kriju razočaranje sastankom: »Jedini projekti i konkretni planovi koje su predstavili su nastavak projekta Biciklom na autobus i registracija Zagreba u međunarodno natjecanje European Cycling Challenge. I dalje nema nikakvih sustavnih planova gdje, kada i za koliko novca će se graditi nove biciklističke staze ili popravljati postojeće«.

Podsjećaju da Radna skupina ZG Cycle Unit j okuplja 18 predstavnika iz svih gradskih ureda koji su na bilo koji način povezani s razvojem biciklističkog prometa i cikloturizma. Svrha joj je »izrada operativnog plana za povećanje mobilnosti građana, organiziranje i koordiniranje provođenja aktivnosti za nadogradnju biciklističkog prometa u prometni sustav grada Zagreba, stvaranje nužnih uvjeta za učinkovit, održiv i ekološki sustav urbane mobilnosti te razvoj cikloturizma«.

»S obzirom na to, kako je moguće da su dva mala projekta jedine planirane aktivnosti za cijelu 2015. godinu, bez ikakvog sustavnog plana i rada na poboljšanju i održavanju infrastrukture?«, pita se Mislav Kirac iz Sindikata biciklista.

Iako u Sindikatu biciklista ovakve inicijative Grada Zagreba načelno podržava, smatraju da su ZG Cycle Unit i Grad pogrešno odabrali prioritete te da gradske službe prije svega trebaju poboljšavati infrastrukturne uvjete za sigurnu vožnju bicikla gradom.

Neučinkovitost novoosnovane Radne skupine

»Ovakvo sazivanje sastanka vidimo kao zamagljivanje stvarnog (ne)rada i neučinkovitosti novoosnovane Radne skupine. Duboko smo razočarani time što centralno koordinacijsko tijelo koje bi trebalo povezivati sve gradske službe i dalje umjesto rješenja nudi izgovore. Pozivaju se na kompleksnost gradske strukture i brojnost organizacijskih problema, zbog čijeg rješavanja i koordiniranja su uopće i osnovani. Ako i dalje ne mogu uskladiti suradnju čak niti Sektora za ceste sa Sektorom za promet, koja im je uopće svrha postojanja osim privida da se nešto radi?«, čudi se se Vladimir Halgota iz Sindikata u kojem komentiraju kako je Zagreb »s figom u džepu« pozvao udruge da daju prijedloge koji ionako neće biti usvojeni.

Tvrde kako su u protekle tri godine Gradu predložili mnogo prijedloga od kojih su neki obećani, »ali gotovo niti jedan nije ostvaren«.

»Još 2013. godine su obećali milijun kuna za dokumentaciju i provedbu biciklističke magistrale, ali sada govore da novca nema. Iako se ništa nije napravilo i novca nema, pozivaju se udruge da ponovno daju svoje prijedloge. Sastanak će poslužiti Gradu da u javnosti stvori privid kako surađuje s udrugama, ali kao i u protekle tri godine, suradnja je nepostojeća jer – nema predviđenog novca, prividne formalno-pravne mogućnosti, a niti stvarne volje. Tako možemo očekivati da će i u 2015. godini biti besmislenih iscrtavanja staza u slalomu oko rasvjetnih stupova na netom završenim rekonstrukcijama, umjesto da se ekipa iz susjednih sektora unaprijed dogovori gdje će se biciklističke staze graditi, a ne samo naknadno farbati«, zaključuje aktivistica Tena Šarić. (zg-magazin)