Godfather – Kum i i današnji “kumovi”

Godfather – Kum i i današnji “kumovi”

Osim glumaca svi su mrzili raditi Kuma, njegov redatelj Francis Ford Coppola najviše od svih, iako se svim snagama borio za film. Na kraju ih je Kum sve demantirao i ekspresno ušao u antologiju. Sinonim je to za moderni ep, briljantnu metaforu za američko društvo i dvostruke standarde

(Foto: Marlon Brando kao don Vito Corleone)

Ako nekim slučajem još uvijek niste pogledali kultnog Kuma, ukratko, to je kriminalistička drama iz 1972. godine urađen prema istoimenoj noveli Maria Puza,dobitnik 3 oskara, film koji je 2007. godine dospio na drugo mjesto na listi najboljih filmova ikada snimljenih, iako mnogi tvrde da je opravdano zaslužio i prvo mjesto.

Kum je danas poznat kao jedan od najboljih filmova svih vremena. Međutim, malo je falilo da nikada ne stigne do kino dvorana i TV ekrana.

Francis Ford Coppola 2011. godine (Izvor: Wikipedija)

Francis Ford Coppola 2011. godine (Izvor: Wikipedija)

Kum, filmsko remek-djelo redatelja Francis Ford Coppole, je oblikovao način na koji i danas promatramo mafiju, a čak je utjecao i na to kako sama mafija misli o sebi. Postoje stvarne FBI snimke stvarnih mafijaša koji citiraju od riječi do riječi kuma iz filma (Marlon Brando), kao na primjer Salvatore Gravano, jedan od visoko rangiranih članova Porodice Gambino i njegova rečenica “Ako imate neprijatelja, taj neprijatelj postaje moj neprijatelj.”

No dok Kuma danas cijene i sami mafijaši, prije nego što je stigao u kina jedan boss je pokušao učiniti sve u svojoj moći da zaustavi Paramount Pictures i primora ih da obustave snimanje.

U ranim 70-im, pokret pod nazivom Italian-American Civil Rights League je zahtijevao od Paramount Pictures-a da zaustavi snimanje filma. Umorni od gledanja kako Hollywood prikazuje Talijane samo kao opake nasilnike i mafijaše, pokret je organizirao proteste diljem New Yorka, te prikupio 500.000 dolara da ugase produkciju.

Pokret je osnovao Joseph Colombo, vođa mafijaške porodice Colombo, jedne od zloglasnih Pet porodica New Yorka, jer mu je bilo dosta maltretiranja od strane vlade i policije. Kada je Colombo čuo da se snima Kum, odlučio je da ovaj film ne bi trebao niko gledati. Možda je bio zabrinut zbog stereotipa, a možda samo nije želio dodatnu pažnju i reflektore uperene prema stvarnoj mafiji.

Mafijaši su uskoro počeli uhoditi producenta Al Ruddyja, razbili su mu prozore na automobilu i slali prijeteća pisma u kojima je pisalo da će se nešto loše dogoditi ako ne zaustavi film. Direktor Paramount Picturesa Robert Evans je primio prijeteći telefonski poziv u kojem mu je naređeno da ode iz grada, ili će u protivnome biti ozlijeđen i on i njegovo dijete. U četvrtima New Yorka koje su bile pod kontrolom mafije je bilo zabranjeno snimanje filma, a čak je i skupa filmska oprema jednostavno nestala ispred nosa redatelja. Ured Paramounta u New Yorku je čak dva puta morao biti evakuiran nakon što su primili telefonski poziv u kojem im je neko prijetio bombom.

Nakon niza neugodnih situacija, Paramount se odlučio za ‘sit-down’ (termin koji se koristi za sastanak sa mafijom na kojem se rješavaju sporovi). Al Ruddy se susreo sa Josephom Colombom u Park Sheraton Hotelu gdje su razgovarali o tome što učiniti dalje sa filmom. Začudo, Colombo je imao samo jedan zahtjev. Snimanje se moglo nastaviti, ali samo ako se riječ “mafija” izbaci iz filma iako se svakako u cijelom scenariju spomenula samo jednom. Al Ruddy, znajući da riječ nije ključna za film, je odmah prihvatio ovaj uvjet.

Naslovna tema iz Kuma:

Nakon sastanka, Colombo je postao sve više i više oduševljen samom idejom filma. Počeo je dolaziti na snimanje, razgovarati sa glumcima i ekipom pa i sa samim fiktivnim Kumom, ​ Marlonom Brandom. Na kraju, čak je ubacio i jednog pravog mafijaša u film, Gianni Russoa, koji je radio za porodicu Costello i koji je bio jedan od glavnih krivaca za uspješan sporazum između Paramounta i mafije. Za njegov trud, Colombo se pobrinuo da dobije ulogu Carlo Rizzija, Don Corleoneovog zeta.

“Činjenica je da se svi koji žele nešto postići služe glumačkim tehnikama – od djeteta koje vrišti za sladoledom, do političara koji nastoji potresti srca i lisnice potencijalnih glasača” – Marlon Brando.

Ivan Remeta – Johnny