Glagoljicom do stvaranja državnog brenda

Glagoljicom do stvaranja državnog brenda

Osnivači projekta `Fabula Croatica´ tražili su jednu vrijednost koja može povezati cijelo društvo i došli do zaključka da je glagoljica savršeni predstavnik Hrvatske

Glagoljica je pismo kojim su se služili Hrvati i drugi slavenski narodi, a koje je u 12. stoljeću izašlo iz upotrebe u većini slavenskih zemalja osim Hrvatske, gdje se stvorila posebna njezina inačica – uglata, a kasnije i kurzivna. U hrvatskoj povijesti bila u uporabi oko tisuću godina, prožeta u liturgiji, pravu, društvenim ustanovama, znanosti i književnosti što dokazuje suverenitet narodnog jezika i pisma. Njezinu vrijednost i nemjerljivo bogatstvo prepoznali su osnivači projekta Fabula Croatica.

„Kultura je najvažniji potencijal za stvaranje brenda države, potrošači nisu skeptični prema njoj i ne traže skrivena značenja kao u komercijalnim proizvodima“, objasnio je na današnjem predavanju u Cine Staru temelje Fabule Croatice Filip Cvitić.

Radi se o projektu koji želi spojiti glagoljicu s modernim vrijednostima i iskoristiti njezino kulturno značenje za stvaranje hrvatskog identiteta kod nas i u svijetu. Osnivači su osim spomenutog Filipa Cvitića, Vjekoslav Kralj i Marko Žmak.

Glagoljica kao most između svih naših vrijednosti

 Na temelju istraživanja u kojem su tražili jednu vrijednost koja može povezati cijelo društvo došli su do zaključka da je glagoljica savršeni predstavnik Hrvatske. Ako se jednom narodu oduzme pismo on gubi svoj identitet. Glagoljica je most između svih naših vrijednosti. Da bi se onda mogla koristiti kao brend potrebno je redefinirati njenu funkciju iz prošlosti, te dodati druge vrijednosti iz bogate kulturne baštine i tradicije kako bi se popularizirala.

Cilj takve Hrvatske priče je modernizirati sačuvano kulturno dobro da bi se privukla široka publika, pogotovo mlađa populacija.

Da je moguće stvoriti konkurentan i suvremen proizvod iz sfere kulture dokazuje proizvod AZ, odnosno slike hrvatskih ličnosti koji su svojim stvaralaštvom i radom ostavili trag u svijetu a čine odličan poslovni poklon ili nagradu za poslovni uspjeh. Tu je i nakit projekta koji promovira hrvatske mitove, legende i priče. Nakit je visoke kvalitete koji korisnicima dalje uvid o glagoljici i s njom povezanim kulturnim vrijednostima. Treći njihov proizvod su DOBRO čokolade načinjene od vrhunskog kakaovca i ambalažom koja sadrži priču o gradu na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku. To su samo počeci razvoja proizvoda koji će svaki na svoj način ispričati jednu priču o Hrvatskoj kao privlačnoj i bogatoj zemlji.

Ivona Conjar