General Motors se odlučio na uvoz iz Kine

General Motors se odlučio na uvoz iz Kine

Foto: gmautorithy.com

Savez sindikat radnika u automobilskoj industriji (United Auto Workers union) koji je lobirao da se »envision« proizvodi u SAD-u nazvao je odluku o uvozu iz Kine »šamarom« za porezne platiše koji su jamčevinom izvukli GM iz stečaja 2008. godine

U želji za povećanjem dobiti General Motors je odlučio dosta toga staviti na kocku te će domaćoj američkoj javnosti ponuditi automobil napravljen u Kini. Riječ je o Buickovom modelu »envision«, a u korporaciji su uvjereni da će Amerikanci biti voljni kupovati automobil iz Kine, prenosi Agencija France-Presse.

Najnoviji terenac bit će predstavljen na raskošnoj zabavi u povodu održavanja salona automobila u Detroitu, kolijevci američke auto industrije.

Molly Peck, američka direktorica marketinga za Buick izjavila je kako očekuju velik uspjeh od novoga automobila navodeći kako je riječ o luksuznom vozilu, iznimnog dizajna i visoke kvalitete. I to sve po, očekivano, konkurentnoj cijeni.

Međutim, GM-ova odluka da počne uvoziti automobile iz Kine – prva takva odluka jedog velikog »igrača« na tržištu automobila – izazvala je ogorčenje domaće javnosti, s obzirom da automobilska industrija ima veliku važnost za američko gospodarstvo, a očekuje se da će uskoro postati i pitanje koje će se potezati u sklopu ovogodišnje predsjedničke kamapnje.

Savez sindikat radnika u automobilskoj industriji (United Auto Workers union) koji je lobirao da se »envision« proizvodi u SAD-u nazvao je odluku o uvozu iz Kine »šamarom« za porezne platiše koji su jamčevinom izvukli GM iz stečaja 2008. godine, u jeku financijske krize.

Inače, GM ima već desetljećima dugačak staž uvoza vozila iz Meksika te razrađene sustave koji će osigurati da automobili proizvedeni u Kini zadovolje sve američke i svjetske standarde kvalitete i sigurnosti.

Svjesni su da bi početna loša reputacija tih vozila mogla imati trajne loše posljedice. Strogo poslovno gledano, uvoz iz Kine mogao bi se učiniti opravdanim uzme li se u obzir da je lani u Kini prodano više od 1,2 milijuna vozila sa značkom Buicka, dok ih je u SAD-u prodano 223.000. Analitičarka Edmunds.com automobilističke internetske strance Jessica Caldwell smatra da većina potrošača neće ni shvatiti da je »envision« napravljen u Kini.

Jack Nerad, analitičar tvtrke Kelly Blue Book koja se bavi procjenom vrijednosti vozila kaže kako ne misli da će tržište najednom preplaviti kineska vozila, ali će ih ipak biti više. (zg-magazin)