Formula 1: Mercedes želi zadržati dominaciju

Formula 1: Mercedes želi zadržati dominaciju

Toto Wolff: “Naša motivacija je visoka, kao i uvijek … Svjesni smo da se uspjeh ne samo teško postiže, već i da on može biti kratkoga vijeka, ako se svemu ne pristupi kako treba”

Prošlogodišnja sezona u Formuli 1 bila je iznimno uspješna za momčad Mercedesa koja je osvojila prvo mjesto u konkurenciji konstruktora. Dojam upotpunjuje i činjenica da su među tri najuspješnija dvojica dolaze upravo iz Mercedesa – Britanac Lewis Hamilton i Nijemac Nico Rosberg. Nitko se od konkurenata nije uspio ni približiti takvom uspjehu. No kao što smo već najavili, sezona 2015. je na pomolu i Formula 1 taborima su počele užurbane pripreme za nju. Ne bi li očuvao svoju premoć, Mercedes je poradio na bolidu koji će koristiti za obranu F1 naslova u ovoj godini – W06 Hybrid Silver Arrow.

“Bilo bi opasno spavati na lovorikama nakon prošlogodišnje sezone, ali nitko od nas nije pomislio da će nam sada biti lakše postići jednak uspjeh”, objašnjava Toto Wolff, voditelj Mercedes-Benz Motorsporta. “Naprotiv, naša motivacija je visoka, kao i uvijek … Svjesni smo da se uspjeh ne samo teško postiže, već i da on može biti kratkoga vijeka, ako se svemu ne pristupi kako treba”.

U Mercedesu tvrde da novi W06 bolid donosi mehanička, strukturna i aerodinamička poboljšanja u odnosu na prethodnika, a k tome je od njega i lakši. Naravno, puno detaljnije o tome ne govore.

Mnoge specifikacije izgledaju standardnima za bolide Formule 1. Uvelike se koriste ugljična vlakna – karoserija, podvozje i elementi ovjesa načinjeni su od njih, kao i upravljač.

Od konkretnih podataka dane su dimenzije bolida, kao i težina koja se kreće oko »702 kilograma«, a sa sličnom brojkom barata većina timova, s obzirom da je to u ovoj sezoni minimalna dopuštena težina koju bolid može imati.

Iz Mercedesa ne otkrivaju koliki je međuosovinski razmak, kakav je omjer težine prednjeg i stražnjeg dijela bolida ili bilo kakav drugi podatak koji bi mogao dati nekekav neželjeni podatak inženjerima konkurentskih timova.

mercedesf1w06-2Što se izgleda tiče, kao i kod Ferrarija, razlika se najviše uočava u (re)dizajnu nosa i izmjenama na stražnjem krilu.

“Srž koncepta je održati nos što kraćim, a prednja krila postaviti naprijed koliko je to moguće”, kaže izvršni (tehnički) direktor, Paddy Lowe i dodaje kako je konstrukcija prednjih krila koja moraju održati krutost, a istovremeno zadovoljiti sigurnosne zahtjeve u slučaju frontalnog sudara pomaknula granice konstruktorskih mogućnosti do krajnjih granica.

Najavio je da će stražnje krilo biti suženo u jednom središnjem stupu »zbog strukturnih i aerodinamičnih razloga«. Iako nije želio precizirati koji je razlog tome, najvjerojatnije je da je riječ o promjenama geometrije stražnjeg ovjesa.

Što je s konkurencijom?

A kakva je situacija s njihovom konkurencijom? Jedno je sigurno, nitko od njih neće jednostavno odustati i otići kući podvinuta repa.

Ekipa Lotusa odlučila je nakon katastrofalne prošlogodišnje sezone odustati od Renaultovih motora i odlučila se za Mercedesove. Lotus više nema kamo ići nego prema gore. U tom smjeru također razmišljaju i u švicarskom Sauberu. Toro Rosso, juniorska Red Bull momčad, s najmlađim vozačima na pisti također je zadržala optimizam.

U Red Bullu su pak prilično tajanstveni. Njihov inženjer Adrian Newey je samo škrto objavio da se na novom bolidu radi.

U ovoj se godini puno očekuje od Hondinog povratka u igru. Nekada dobitna kombinacija Hondinih motora s McLarenovim bolidima, uz pomoć vozača iznimnih sposobnosti Fernanda Alonsa mogla bi nekome pomrsiti račune.

Što se tiče Williamsa, tamo je velik pritisak na konstantnom poboljšavanju bolida, pa se od novoga FW37 može puno očekivati. Treba podsjetiti da je tim Franka Williams odmah je iza Ferrarnja po broju osvojenih prvenstava i uvijek je konkurentan.

A Ferrari? Njihov novi boloid SF15-T koji je predstavio novi vozač Sebastian Vettel ostvario je najbolje vrijeme tijekom testiranja u predsezoni…

(B. J.)