Ferrari polaže velike nade u novu F1 uzdanicu

Ferrari polaže velike nade u novu F1 uzdanicu

Prva promjena koja pada u oči je promjena nosa u odnosu na prošlogodišnji model. Premda lanjski bolid nije bio odbojan poput nekih u predjelu nosa, FIA je srećom promijenila pravila za 2015. godinu, a ona su omogućila konstruktorima da osmisle nos koji je vizualno efektniji, a odlikuje se i boljim aerodinamičkim svojstvima

Približava nam se nova Grand Prix sezona i timovi su počeli s predstavljanjem svojih novih uzdanica. U tim trenucima pozornost javnosti uvijek je posebno usmjerena prema momčadi Ferrari Scuderia, koja možda više od bilo koje druge utjelovljuje ono što bi Formula 1 trebala predstavljati. Tako je proteklog vikenda, za vrijeme predsezonskog testiranja u Španjolskoj, iz kamiona spušten bolid oznake SF15-T kako bi ga se predstavilo javnosti.

Gledano po rezultatima, ekipa iz Maranella svjedočila je i boljim rezultatima u odnosu na one iz protekle sezone. No uzmemo li u obzir nove propise koji su bili uvedeni u svezi motora, neke su momčadi prošle lošije od Ferrarija. Ipak, ne treba dvojiti da u Ferrariju nisu zadovoljni s osvojenim bodovima pa će to nastojati ispraviti u predstojećoj sezoni, a novi bolid SF15-T zamišljen je kao »instrument« koji bi im upravo to trebao omogućiti.

Prva promjena koja pada u oči je promjena nosa u odnosu na prošlogodišnji model. Premda lanjski bolid nije bio odbojan poput nekih u predjelu nosa, FIA je srećom promijenila pravila za 2015. godinu, a ona su omogućila konstruktorima da osmisle nos koji je vizualno efektniji, a odlikuje se i boljim aerodinamičkim svojstvima. Ili, kako navode u Ferrariju: “Nakon nekoliko sezona neprivlačne estetike, pravila za 2015. omogućavaju da SF15-T koriti atraktivni izgled nosa koji donosi i izvrsne aerodinamične karakteristike.”

ferrarisf15-t-2No kod ovog nosa, od izgleda su važnije njegove karakteristike. Njegova veličina i oblik moraju biti prilagođeni propisima FIA-e i zadovoljavati sigurnosne standarde u slučaju frontalnog sudara. Smanjen je i otpor zraka. Nos je osmišljen ne samo kako bi utjecao na protok zraka ispod i oko bolida, već je njegovo funkcioniranje usko povezano i s vanjskim dijelovima prednjeg krila te hlađenjem kočnica. Ne radi se tu samo o stvaranju jačega aerodinamičkog potiska (eng. downforce).

Radi boljeg ponašanja bolida u zavojima, posljednjih godina sve se više pozornosti posvećuje i dizajnu stražnjeg dijela karoserije te je s vremenom došlo i do toga da su motor i sve komponente stražnjeg dijela prekrivene plastikom i SF15 svojim dizajnom nastavlja takav trend.

A o onome što se događa ispod pokriveng dijela se pomno brinulo. U Ferrariju uvjeravaju da SF15-T ima osigurano optimalno hlađenje te uz pažljivo osmišljen unutarnji protok zraka zapravo ima puno bolje hlađenje u odnosu na prošlogodišnji tip.

U predjelu kočnica nema većih izmjena, a slično je i s prijenosom te bolid ima osam stupnjeva prijenosa prema naprijed.

FIA je povećala najmanju dopuštenu masu bolida za 11 kilograma od ove sezone, pa ona iznosi (i dalje) »perolakih« 702 kilograma. Njih pokreće više od 800 »konja«.

Tu su i nove Pirelli gume. Iako nisu radikalno drugačije od prošlogodišnjih poboljšano je njihovo ponašanje u zavojima, kao i prilikom ubrzavanja.

 SF15-T – tehničke karakteristike:

 MOTOR

  Zapremina: 1600 ccm

  Maksimalni broj okretaja: 15.000

  Turbo punjenje: Jedna turbina

  Protok goriva: 100 kg /h max

  Spremnik za gorivo: 100 kg

  Konfiguracija: V6 90 °

  Cilindri: 6

  Provrt: 80 mm

  Hod: 53 mm

  Ventili: 4 po cilindru

  Ubrizgavanje: 500 bara – izravno

 (B. J. / Izvor: Ferrari)