Fenomenalan Maserati Quattroporte Sport novi je izložak Tehničkog muzeja

Fenomenalan Maserati Quattroporte Sport novi je izložak Tehničkog muzeja

Peta generacija Quattroporte predstavljena je u rujnu 2003. i u proizvodnji se zadržala do 2012. godine. Nova generacija pokazala se iznimno uspješnom na tržištu, a Maserati je bio posebno ponosan činjenicom da je Quattroporte postao i službeno vozilo talijanskog predsjednika

Tehnički muzej sa zadovoljstvom predstavlja svoj novi eksponat – automobil Maserati Quattroporte Sport GT proizveden 2005. godine. Automobil je dobiven dobrotom Vlade Republike Hrvatske i bit će upisan u fundus eksponata Muzeja.

U Tehničkom muzeju ne kriju zadovoljstvo novim predmetom koji će obogatiti stalni postav Prometna sredstva gdje će uz povijesne izloške vezane za motorizaciju, svojim tehničkim karakteristikama, luksuzom, maloserijskom produkcijom, manufakturnom izradom i dizajnom predstavljati tehnička dostignuća novijeg doba. Automobil je u izrazito očuvanom stanju, s prijeđenih samo 50.000 km i u potpunosti ispravan.

maserati_4_upravljac

Sportski izričaj, prostornost, udobnost i luksuz Maserati je 1963. prvi put sjedinio u imenu Quattroporte koje je kupce trebalo asocirati na obiteljsku limunzinu. Te 1963. bio je najbrža limunzina u svijetu automobila koja je, bez obzira na težinu od 1750 kg, postizala nevjerojatnih 225 km/h! Ime prevedeno s talijanskog jezika znači »četvera vrata«, a od 1963. do trenutnog modela predstavljenog 2013. godine, Maserati je producirao ukupno šest generacija toga vozila.

Maserati Quattroporte Sport GT pripada petoj generaciji obitelji Quattroporte u kojoj su ponovno sjedinjene dvije naizgled nepomirljive značajke – duša velikih luksuznih salona i performanse rasnih sportaša. Nevjerojatna mješavina avangardnih tehničkih rješenja, performansi i sigurnosti upotpunjena je dizejnerskom skladnošću eksterijera i interijera koju ponovno potpisuje studio Pininfarina.

Maserati – službeno vozilo talijanskog predsjednika

 Peta generacija Quattroporte predstavljena je u rujnu 2003. i u proizvodnji se zadržala do 2012. godine. Nova generacija pokazala se iznimno uspješnom na tržištu, a Maserati je bio posebno ponosan činjenicom da je Quattroporte postao i službeno vozilo talijanskog predsjednika.

Maserati je uz bazni Quattroporte tek od 2005. ponudio i dvije nove razine opremljenosti kojima su prilagođene i vozne karakteristike te performanse automobila: Quattroporte Executive GT i Quattroporte Sport GT. Quattroporte Sport GT nudio je izraziti sportski karakter koji ga je izdvajao od svih na tržištu dostupnih luksuznih limunzina ostalih proizvođača. Kromirana maska hladnjaka s crnim rešetkama i bočnim usisnicima zraka bile su inspirirane tradicionalnim izgledom povijesnih trkaćih bolida Maseratija i time je ovu verziju već na prvi pogled moguće razlikovati od ostalih. Interijer obilježava uporaba najkvalitetnije kože u crnoj boji a u ovom slučaju, umjesto drveta aplikacije aluminija i detalja izrađenih od karbonskih vlakana.

Električno podesiva prednja sjedišta moguće je postaviti u čak 14 različitih pozicija uz mogućnost memoriranja triju pozicija. Stražnja sjedišta također su električno podesiva. Sportskom izričaju prilagođen je ovjes i šeststupanjski elektro-hidraulični mjenjač (Maserati DuoSelect) preko kojeg se na kotače prenosi snaga V8 motora obujma 4244 ccm.

maserati_4_motor

Motor raspolaže s 295 kW/400 KS i okretnim momentom od 451 Nm pri 4500 o/min. Težina vozila je 1860 kg, a najveća brzina koju postiže ovaj luksuzni četverosjed iznosi 275 km/h uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 5,2 sekunde. Deklarirana tvornička potrošnja goriva iznosi 15,8 l/100 km.

Vrijednost ovakvog vozila na tržištu rabljenih automobila danas se kreće oko 250.000 kuna.

Maserati Quattroporte 1963. – 2015.

Maserati Quattroporte je 1963. bio najbrža limunzina u svijetu automobila koja je bez obzira na težinu od 1750 kg postizala nevjerojatnih 225 km/h! Svega dvadesetak km/h bili su brži sportski dvosjedi Ferrarija. Dizajn prve generacije potpisao je Pietro Frua. Ugrađeni V8 motor postat će tradicionalna vrijednost gotovo svih generacija. Quattroporte se već prvom generacijom koja je bila u proizvodnji od 1963. do 1969. (serija Tipo 107 i 107A) svim svojim karakteristikama jasno distancirao od masovnih proizvoda, o čemu svjedoči i svega 679 napravljenih primjeraka.

Quattroporte druge generacije postao je žrtvom kratkotrajnog vlasništva Maseratija od strane Citroëna. Citroën je u Tipo 123 ugradio V6 motor istovjetan onome kojeg je imao Citroën SM i Maserati Merak. Dizajn Marcella Gandinija, zaposlenika studija Bertone, između 1974. i 1977. produciran je u svega 13 primjeraka.

Alejandro De Tomaso 1975. kupio je Maserati u bankrotu spasivši ga tako od propasti. Treću generaciju Maserati Quattroporte stilizirao je Giorgetto Giugiaro, koji je u međuvremenu otvorio studio Ital-Design. Novi Quattroporte je glorificiran kao odgovor talijanske auto industrije na britanski Bentley. Od dolaska na tržište 1979. do 1989. proizvedeno je 2155 primjeraka.

Luciano Pavarotti u Maseratiju Quattroporte III Tipo AM 330

Luciano Pavarotti u Maseratiju Quattroporte III Tipo AM 330

Za vrijeme prisutnosti na tržištu Quattroporte četvrte generacije (1994. – 2001.), Maserati je ponovno mijenjao vlasnika. Za četvrtu generaciju bio je odgovoran dijelom i Fiat, a Ferrari je, osim podizanja kvalitete proizvodnje, svoj obol polovičnom vlasništvu dao 1998. i verzijom Quattroporte Evoluzione. Četvrta generacija izrađena je u 3272 primjerka.

Peta generacija Quattroporte predstavljena je u rujnu 2003. i u proizvodnji se zadržala do 2012. godine, a ukupno je proizvedeno 25.256 primjeraka.

Trenutno je na tržištu šesta generacija Quattroporte koja je predstavljena 2013. i karakterizira je zanimljiva činjenica da je najlakša od svih prethodnika do sada.

Povijest Maseratija

»Da biste vozili Ferrari morate imati jako izražen ego. Maserati je oduvijek imao lijepo upakirana fascinantna tehnička dostignuća. Elegancija, luksuz i sportske performanse značajke su Maseratija koji je oduvijek bio nešto kao politički korektna motorizacija«. Herald Wester, jedan od bivših šefova Maseratija, tim je riječima pokušao definirati talijansku tvrtku koja je pod upravom Fiata zaposlenija i stabilnija nego ikada u svojoj stoljetnoj povijesti.

Priča o Maseratiju nije samo priča o serijskim automobilima sa znakom trozupca već ponajprije priča o sportskom trijumfu. Začudit će vas činjenica da je prvi pravi cestovni automobil Maserati zapravo nastao tek 1947. i to je bio Maserati A6 GT. Sve prije toga je priča o entuzijazmu i strasti braće Maserati prema trkaćim bolidima. Tvrtka Maserati osnovana je 1. prosinca 1914. To je i priča o velikanima oktanskog sporta poput Stirlinga Mossa, Fangia, Villoresia, Nuvolarija… Na njima je nastao mit o Maseratiju.

Maserati-Prvi-1926-ispred-tvornice

Maserati Tipo 26 ispred tvornice

Prije automobila radili su svijećice, električne kamionete…

maserati_kamionJavnost je 25. travnja 1926. po prvi puta ugledala automobil koji je službeno nosio ime Maserati. Tipo 26 startao je tada na sicilijanskoj utrci Targa Florio. Braća Maserati su prije toga proizvodili svijećice, pa su tako svojedobno patentirali specijalnu svijećicu sa mica izolatorom namjenjenu zrakoplovnim motorima. U proizvodnom programu svojedobno su bili akumulatori i strojevi za obradu metala, automobilske sirene, a tijekom Drugoga svjetskog rata pojavili su se i električni kamioneti. Maseratijeve motore ugrađivali su 1930-ih i u glisere za utrke. Javni bilježnik je početkom pedesetih zaboravio u dokumentu navesti da se ime Maserati može koristiti isključivo na automobilima. Kao posljedica toga nastao je 1950-ih godina neugledan motocikl T2.

SLOŽNA BRAĆA MASERATI

Carlo Maserati (1881.-1910.)

Rodolfo i Carolina Maserati imali su šestero sinova. Carlo je bio najstariji od braće Maserati i sve ih je redom zarazio ljubavlju prema tehnici (Mario je jedini ostao imun na to, kod njega je prevladala umjetnička duša). Još kao školarac napravio je svoj prvi parni stroj. Karijeru je započeo u tvornici bicikala, gdje je 1898. napravio motorizirani bicikl za markiza Carcana di Anzania del Parco. Kao dvadesetogodišnjak postaje glavni testni vozač u Fiatu, pa potom i u Bianchiju.

Alfieri Maserati (1887.-1932.)

Alfieri je zahvaljujući starijem bratu Carlu zanat ispekao u tvornici Isotte Fraschini. Impresioniranost trkama i trkaćim automobilima rezultirali su njegovom inicijativom osnivanja Societá anonima Officine Alfieri Maserati. Bilo je to 1. prosinca 1914. Alfieri je radio trkaće automobile za Nesselsdorfer, SCAT, Isottu Fraschini, Diatto…

Bindo Maserati (1883.-1980.)

Bindo je bio talentirani strojar koji je zanat također izučio u Isotti Fraschini. Nakon Alfierijeve smrti 1932., pridružuje se braći u tvrtki. U Maseratiju se bavio prodajom, ali ne automobila nego strojeva za obradu metala, čime su braća zarađivala za utrke. Bindo je 1947. zajedno s Ettoreom i Ernestom pokrenuo tvrtku OSCA.

Ettore Maserati (1894.-1990.)

Nakon rada u Isotti Fraschini, Ettore se priključio braći u Officine Alfieri Maserati gdje je između 1930. i 1947. bio glavni tajnik i blagajnik. Jedan je od osnivača OSCA-e gdje radi od 1947. do 1963. kada je tvrtku kupila MV Agusta.

Ernesto Maserati (1898.-1975.)

Ernesto je zapravo bio tajno oružje braće Maserati. Bio je najinovativniji, tehnički i znanstveno nadaren. Bio je najmlađi među braćom i priključio se tvrtki 1926. gdje je od 1932. bio zadužen za razvoj motora. Do 1936. kreirao je sve Maseratijeve motore s 4, 6, 8 i 16 cilindara, a također je i autor V12 motora za OSCU 1949.

Mario Maserati (1890.-1981.)

Mario je bio umjetnik, posvećen u potpunosti slikanju. No i on je dao svoj doprinos kao autor prepoznatljivog logoa Maseratija. Neptunov trozubac s fontane u Bolonji, Mario je 1926. stilizirao u znak Maseratija.

(zg-magazin)