Električni automobili: Više štete nego koristi?

Električni automobili: Više štete nego koristi?

Zbog razlike u proizvodnji energije u državama, prednosti električnih vozila variraju. U Kaliforniji je, na primjer, električna mreža relativno „čista“, dok vozila na benzin proizvode više štete na okoliš. U Sjevernoj Dakoti je, s druge strane, upravo suprotno

(Foto: Punjenje električnih »smart« automobila u Berlinu / Izvor: Wikipedija)

Nedavna studija Stephena P. Hollanda sa Sveučilišta Sjeverna Carolina otkrila je kako se pozitivan učinak električnih automobila na okoliš razlikuje od države do države.

Američka federalna vlada trenutno potiče kupnju električnih automobila subvencijom od 7500 dolara, a neke države dodaju i vlastite poticaje za takvu kupnju, a one odražavaju trenutne pokrete prema zelenoj politici.

Električna vozila, međutim, nisu vozila s nultom emisijom štetnih plinova. Prije svega, komponente tih automobila stvorene su u tvornicama koje se najvjerojatnije napajaju fosilnim gorivima. Drugo, struja koja se koristi za punjenje vozila dolazi iz elektrana diljem SAD-a, a oko 70 posto elektrana radi na prirodni plin ili ugljen. Tako da u većini država voziti električni automobil znači sagorijevati ugljen ili prirodni plin.

Zbog razlike u proizvodnji energije u državama, prednosti električnih vozila variraju. U Kaliforniji je, na primjer, električna mreža relativno „čista“, dok vozila na benzin proizvode više štete na okoliš. U Sjevernoj Dakoti je, s druge strane, upravo suprotno jer električna mreža koristi više ugljena.

Studija je utvrdila da su električni automobili u prosjeku oko pola posto na milju štetniji za okoliš od automobila s pogonom na plin. Međutim, automobili na plin su lošiji u uskim gradskim područjima, a električni automobili izvan gradskih područja. Znači, politika jednakosti po pitanju električnih automobila nema smisla. Federalna potpora bi se trebala eliminirati, ostavljajući samo državne subvencije za električna vozila, gdje one već postoje. (I. C. / http://environmentblog.ncpa.org/)

Komentari su zatvoreni