Električni automobil iz 1905. godine prodan za 95 tisuća dolara

Električni automobil iz 1905. godine prodan za 95 tisuća dolara

Vjeruje se da je Queen Victoria jedini poznati model koji još postoji. Cijena mu je tada iznosila 3.000 američkih dolara, što je današnjih oko 71.000 dolara, a nakon 110 godina još je uvijek u voznom stanju

Impresivni automobil iz 1905. godine, Woods Queen Victoria Brougham, ovog je vikenda prodan tijekom Bonhams aukcije za 94,548 dolara. Prodaja je ujedno bila podsjetnik da u automobilskom svijetu i prije pojave današnjeg litij-ionskog pogona benzin nije bio jedina opcija.

Na prijelazu 20. stoljeća, benzinski automobili su bili nepopularni zbog toga su ispuštali čudan miris, što su bili spori i opasni jer je čak i samo pokretanje automobila ponekad moglo rezultirati slomljenom rukom. Tu je i činjenica da se gorivo moglo kupiti samo kod kemičara, a da biste ga mogli ponijeti kući morali ste biti mehaničar.

S druge strane, tadašnji su električni automobili imali tehnologiju koja ne bi mogla nadmašiti benzinske i dizelske motore dok se nisu poboljšale performanse olovnih baterija. Nadalje, električna su vozila bila privlačna ženama srednje klase, jer su bila čista, tiha, ugodna, a nisu zahtijevala puno fizičke snage za pokretanje ili rad, pa ne iznenađuje da je 1900. godine zabilježeno oko 30.000 električnih automobila.

Nekada vlasništvo Jamesa E. Cousensa, automobil je izradila kompanija Woods Motor Vehicle Company, tvrtku koju su 1889. godine osnovali rukovoditelji Standard Oila, te biznismeni poput Samuela Insulla, osobnog tajnika Thomasa Edisona i suosnivača Edison General Electrica.

queen_victora_auto_unutraS 10 milijuna kapitala tvrtka je za stvaranje 500 vozila godišnje koristila kupljene patente Clinton Edgar Woodsa, koji je pionir u stvaranju električnih automobila.

Vjeruje se da je Queen Victoria jedini poznati model koji još postoji. Cijena mu je tada iznosila 3.000 američkih dolara, što je današnjih oko 71.000 dolara, a nakon 110 godina još je uvijek u voznom stanju zahvaljujući nadogradnji s laganijim i modernijim baterijama te sustavom za brzo punjenje, ali i dalje ima izvorni ovjes s lisnatim opruugama na ssva četiri kotača i stražnje bubanj kočnice.

Luksuzni dvosjed karakterizira kožni interijer i diskretna upravljačka ploča, a čak ima i odvojivu kabinu, dok brzina može dosegnuti i do 48 km/h što je impresivno za automobil iz tog vremena. (I. C.)