Do rujna 2015. ostvaren jednak turistički promet kao u cijeloj prošloj godini

Do rujna 2015. ostvaren jednak turistički promet kao u cijeloj prošloj godini

»Prije svega ovo je uspjeh cijelog sektora – svih ljudi koji čine naš turizam, hotelskih kuća, obiteljskog Psmještaja, malih i obiteljskih hotela, turističkih agencija, te turističkih zajednica«, zaključio je ministar turizma Darko Lorencin

Prema prvim podacima sustava turističkih zajednica, na Jadranu i u Gradu Zagrebu u razdoblju od siječnja do rujna 2015. godine, broj ostvarenih noćenja premašio je broj noćenja u čitavoj 2014. godini. Tako je u navedenom periodu ostvareno 75 milijuna i 674 tisuće noćenja, što je porast od 7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a porasti se bilježe i u dolascima kojih je bilo 13 milijuna i 133 tisuće, što je rast od 8,4 posto. I dalje se najveći udio u noćenjima ostvaruje u Istri, odnosno 30 posto ukupnih noćenja. Tako je u Istri u prvih devet mjeseci ostvareno 23 milijuna i 25 tisuća noćenja, što je porast od 6 posto, odnosno 3 milijuna i 389 tisuća dolazaka, što je porast od 8,6 posto.

Sljedeća po udjelu u noćenjima je Splitsko–dalmatinska županija s 18,7 posto. U toj je županiji ostvareno 14 milijuna i 157 tisuća noćenja, što je porast od 8,95 posto te je ostvareno 2 milijuna i 442 tisuće dolazaka, što je porast od 9,2 posto. Na Kvarneru se ostvaruje 16,83 posto ukupnih noćenja, odnosno u prvih devet mjeseci 2015. ostvareno je 12 milijuna i 734 tisuće noćenja (porast od 8 posto) te 2 milijuna i 304 tisuće dolazaka (porast od 9,3 posto). Slijedi Zadarska županija u kojoj je ostvaren udio od 13,85 posto u ukupnim noćenjima. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji udio u noćenjima iznosi 8,33 posto.

Zagreb bilježi najveći porast noćenja

U Šibensko-kninskoj županiji ostvari se 7,22 posto ukupnih noćenja, a u Ličko-senjskoj županiji 2,84 posto svih noćenja. U Gradu Zagrebu ostvareno je 1,8 posto svih noćenja, odnosno 1 milijun i 362 tisuće noćenja, što je najveći porast od 13 posto, te 792 tisuće dolazaka, što je porast od 12,7 posto.

U razdoblju od siječnja do rujna najviše noćenja turista ostvarili smo s tržišta Njemačke (16 milijuna noćenja, udio od 21 posto, porast od 6,7 posto), Slovenije (8 milijuna noćenja, udio od 11 posto, porast od 5 posto), Austrije (6,2 milijuna noćenja, udio od 8,3 posto, porast od 8,2 posto), Češke (5 milijuna noćenja, udio od 6,7 posto, porast od 4,1 posto), Italije (4,8 milijuna noćenja, udio od 6,4 posto, porast od 7,6 posto), Poljske (4,5 milijuna noćenja, udio od 6 posto, porast od 5,4 posto), Slovačke (2,7 milijuna noćenja, udio od 3,6 posto, porast od 5,9 posto), Nizozemske (2,5 milijuna, udio od 3,3 posto, porast od 3,2 posto), Ujedinjenog K. (2,45 milijuna noćenja, udio od 3,2 posto, porast od 15 posto) te Mađarske (2,4 milijuna noćenja, udio od 3,2 posto, porast od 16,35 posto).

»Ovo je fantastičan rezultat postignut sinergijom sektora te učinkovitim mjerama u promociji naše zemlje kao turističke destinacije. Svakako su odličnom rezultatu pridonijele i investicije u hotelski sektor te 20 novih hotela koji su otvorili svoja vrata turistima ove godine, ali i brojne atrakcije i dodatni sadržaji u koje je ove godine uloženo«, naglašava ministar turizma Darko Lorencin. Dodao je kako je ovakav rezultat predviđen Strategijom razvoja turizma do 2020. godine te je ovo dokaz njezine uspješne primjene i razvoja turizma. »No prije svega ovo je uspjeh cijelog sektora – svih ljudi koji čine naš turizam, hotelskih kuća, obiteljskog smještaja, malih i obiteljskih hotela, turističkih agencija, te turističkih zajednica«, zaključio je ministar turizma Darko Lorencin.

Rujan u porastu preko 10 posto

U mjesecu rujnu ostvareni su porasti turističkog prometa u svim županijama. Ukupno gledajući, u rujnu je zabilježeno 1,6 milijuna dolazaka i 9,6 milijuna noćenja, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od čak 11 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima.

»Ovi odlični rezultati ostvareni u mjesecu rujnu jasan su pokazatelj kako je turistička sezona u Hrvatskoj sve dulja, odnosno kako sam mjesec rujan sve više ulazi u glavni dio sezone. Upravo je produljenje sezone jedan od temeljnih ciljeva naših razvojnih strategija te nas ovi rezultati dodatno vesele jer ukazuju na činjenicu da smo na pravom putu u smislu kvalitetnog razvoja hrvatskog turizma. Turizam je izuzetno važan sektor za Hrvatsku od kojeg velika očekivanja ima cjelokupna zajednica, a osobno mi je vrlo drago što smo već u prvih devet mjeseci premašili rezultate iz prošle godine«, naglasio je direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić. (zg-magazin)