Dizelskim motorima se crno piše

Dizelskim motorima se crno piše

U Večernjem listu u četvrtak je objavljen komentar naslova Odlaze li dizelaši u povijest? autora Mladena Milčića prema kojem se dizelskim motorima crno piše. Naime, nakon što je prošle godine Volkswagen – najveći njemački proizvođač automobila i trenutno drugi u svijetu – uhvaćen u lažiranju podataka oko ispušnih plinova njihovih TDI motora ili popularno afere Dieselgate, njemačka vlada odlučila je od ove godine postrožiti kretanje dizelskih automobila u gradovima, dok ih, prema pisanju Večernjeg lista, dugoročno namjerava potpuno izgnati iz gradskih središta. Razlog? Namjeravaju smanjiti ispuštanje dušikovih oksida (NOx), štetnih plinova zbog kojih je njemački koncern u svoje automobile ugrađivao ilegalni softer koji je lažno umanjivao ispuštanje količine tih plinova u atmosferu.

Stvar je u tome da su u praksi dizelski motori puno štetniji i prljaviji od benzinskih. Iako emitiraju nešto manje ugljikova dioksida (CO2) u atmosferu od benzinskih motora, dizelaši emitiraju čak četiri puta više dušikova dioksida (NO2) i 22 puta više krutih čestica čađe od usporedivih benzinaca. A upravo su dušikov oksid i čađa ponajveći uzročnici smoga.

Iako su proizvođači mnogo uložili u razvoj dizelskim motora zbog njihove ekonomičnosti, čini se da ti motori nemaju blistavu budućnost. Iako nam nije rekao u kojem bi se to roku moglo dogoditi redoviti profesor na Katedri za motore i vozila Fakulteta strojarstva i brodogradnje dr. sc. Zoran Lulić smatra da će oni uskoro postati »izumrla vrsta«. »Od `sutra´ ih više neće biti, isto kao što je nakon pojave telefona, a posebice mobilne telefonije nestao telegram«, prokomentirao je Lulić. (B. J.)

Komentari su zatvoreni