Davor Križić – Trideset godina vjernosti

Davor Križić – Trideset godina vjernosti

(Foto: Marija Štilinović / HRT)

D. Križić predstavio se kao skladatelj, koji piše iz potrebe. Od deset izvedenih skladbi, njegovih je bilo osam. Skladbe su pretežno izvedene u vrsnim aranžmanima dvojice članova sadašnjeg orkestra: Luke Žužića i Joea Kaplowiza te jednog od ranijih dirigenata orkestra, Silvija Glojnarića

Igor Čatić

Ovogodišnja sezona Jazz orkestra HRT-a, »Opasno dobra« ide svom kraju. Predzadnji koncert održan je 8. svibnja 2019. u dvorani »Gorgona« Muzeja suvremene umjetnosti. Pod vodstvom dirigenta Saše Nestorovića, bio je posvećen trideset godina vjernosti trubača – soliste Davora Križića tom orkestru.

Obljetnica je okupila brojne goste-izvođače i dolično je proslavljena. Za svijet jazza, rijetka obljetnica.

D. Križić predstavio se kao skladatelj, koji piše iz potrebe. Od deset izvedenih skladbi, njegovih je bilo osam. Skladbe su pretežno izvedene u vrsnim aranžmanima dvojice članova sadašnjeg orkestra: Luke Žužića i Joea Kaplowiza te jednog od ranijih dirigenata orkestra, Silvija Glojnarića.

Prilika je to da se kaže nekoliko riječi o obljetničaru. On je prvenstveno trubač i krilničar, a tek povremeno skladatelj. Već je 1990. na Jazz Fairu Zagreb dobio nagradu za najboljeg mladog jazz glazbenika, a poslije je bio višestruki dobitnik nagrada Status i Porin. Nastupao je s mnogim hrvatskim i inozemnim glazbenicima poput Erniea Wilkinsa, Boška Petrovića, Johnnyja Griffina, Eda Thigpena, Arta Farmera, Martina Drewa i mnogih drugih. Stalni je član latin sastava Cubismo, utemeljitelj je i vođa Boilers Quarteta te vođa sastava Davor Križić Experiment. Snimio je više nosača zvuka u zemlji i inozemstvu. Kao vođa trubačke sekcije bio je predstavnik Hrvatskoga radija u EBU Big Bandu na koncertima 2001. u Nizozemskoj.

Koncert je započeo s Križićevom skladbom Yeah Man. Za razliku od stalnog Križićevog suradnika, udarkaljaša Mladena Ilića Mlacke, koji je bio gost JOHRT-a tijekom koncerta, prvi gost bio je vokalista Kristijan Beluhan, koji je otpjevao dvije skladbe. Posebno se svidjela skladba Thelonius Monka, I mean you u izvrsnom aranžmanu S. Glojnarića. Primjer izvrsne vokalize K. Beluhana koja se rijetko čuje na ovim prostorima.

Drugi dio koncerta započeo je skladbom Dukea Ellingtona African Flower u kojem je aranžer S. Glojnarić pronašao mjesta i za našeg mladoga i sve boljeg vibrafonistu Šimuna Matišića. U posljednje tri skladbe, na pozornicu su došli članovi Boilers kvarteta: Matija Dedić, klavir, Kruno Levačić, bubnjevi i Ivar Roban Križić, kontrabas i uz orkestar ostvarili vrlo dojmljiv ugođaj.

Vrhuncem koncerta može se smatrati Križićeva skladba Believin’ u vrlo uspjelom aranžmanu tromboniste L. Žužića. Koji je ukomponirao u skladbu i nastup pjevačke skupine The Messengers (Željko Stanec, Hrvoje Marjanović, Nikola Marjanović, Branimir Gonan, Nenad Braje, Zoran Livajić).

Kao dodatak, D. Križić je izabrao skladbu Benny Golsona I remember Clifford. S tom je skladbom ovaj uspješni trubač, krilničar i skladatelj emocionalno vezan. Evo što je o njoj rekao. »To je bila prva skladba koju sam kao šesnaestogodišnjak svirao uz Big Band Hrvatskog glazbenog zavoda pod vodstvom Marijana Domića, koji me potaknuo da odsviram solo. Prvi pravi solo koji sam odsvirao u Jazz orkestru HRT-a bio je također u izvedbi te skladbe, tom prigodom, kao i na ovom koncertu, u aranžmanu Ladislava Fidrija.«

Puna dvorana toplo je pozdravila sve sudionike i izvedeni program. Koncert posvećen jednom solisti, izvrstan je model kako treba obilježavati važne obljetnice.

Komentiraj

*