Cazin 2013: Mađar Laslo Szasz postavio novi rekord staze

Cazin 2013: Mađar Laslo Szasz postavio novi rekord staze

Ne mogu ne biti nostalgičan, ali uz goste iz Poljske i Mađarske, ovo mi je prva trka nakon više od 20 godina, na kojoj sam vidio vozače iz svih država bivše Jugoslavije. Ono što me najviše veseli, su osmjesi na licima svih prisutnih

Konkurencija je bila najveća do sada. I upravo lista od 65 vozila na startu doprinijela je velikim borbama. Jer nije bilo samo važno pokupiti bodove. Važnije od toga bilo je pobijediti protivnika iz druge regije

Szasz je postavio novi rekord staze. Vjerojatno ne bi da mu Aćimić nije puhao za vratom. Hota je konačno izvezao kompletnu trku bez problema. Mislim da je i sam sebe iznenadio…

Zlatko Brozović – Broz

Protekli vikend proveli smo u dolini rijeke Une. Hotel Sedra, zapravo njegov parking i obližnja benzinska stanica, bili su mjesto na koji su se smjestili vozači brdskih trka. Neuobičajena gužva za taj prostor. No domaćini nisu bili iznenađeni. Željno su nas očekivali i bili izuzetno gostoljubivi prema svima. Naravno da uvijek ima iznimaka. Tako je tu dužnost ovaj put obavio novi direktor hotela. Ne znam mu ime, nije ni zavrijedio da mu ga itko zna. Jer osoba koja organizatorima priušti toliko problema, koja kao jedan direktor hotela ne zna ni početno slovo od gostoljubivosti, nedostojna je spominjanja. Mogu reći samo da sa svojim pristupom ,ili će ubrzo odlepršati, ili će prekrasan hotel na još ljepšoj lokaciji zaviti u crno. Izbor je na njemu i vlasniku kompleksa.

cazin28Vratimo se na početak. Taj predivni kutak Bosne bio je centralno mjesto događaja oko brdske trke Velika Nagrada Cazina 2013. Mjesto prijema, verifikacije, tehničkog, ureda trke, parka vozača, starta pa sve do proglašenja. Naravno bilo je to i mjesto ugodnih druženja vozača i ljudi iz njihovih ekipa. Ne mogu ne biti nostalgičan, ali uz goste iz Poljske i Mađarske, ovo mi je prva trka nakon više od 20 godina, na kojoj sam vidio vozače iz svih država bivše Jugoslavije. Ono što me najviše veseli, su osmjesi na licima svih prisutnih. Kako je hotel Sedra bio i mjesto sastanka predstavnika regije o budućnosti Prvenstva regije, moje zadovoljstvo je tim veće. Jer bez suradnje regija, nitko ne napreduje. Prije bi rekli da se nazaduje. Ovakvom suradnjom svi pomalo profitiraju; vozači imaju veću konkurenciju, što automatski povlači za sobom poboljšanju voznog parka i vozačkih kvaliteta, organizatori stječu nova i razmjenjuju stara iskustva, a publika dolazi na svoje, ima što vidjeti. Nakon ove tri bazne postavke, možemo pomalo očekivati povratak medija i sponzora. Sve je to zatvoreni krug!

O stazi možemo pričati u superlativima. Krajiška zmija se sviđa svakome tko dođe na nju. Ljubav je to na prvi pogled. Tehnički komplicirana, izvrstan asfalt, široka i zavojita. Svojom konfiguracijom ujedno i jako sigurna, jer prirodne barijere u kombinaciji sa branicima pružaju izvrsnu zaštitu. Još samo kad bi se postavile čvrste ograde u ciljnom zavoju, svi bi mirnije spavali. Mjesto je to gdje se okuplja mnoštvo publike, brzine su velike, a nepredviđeno kretanje trkaćeg auta uvijek je moguće. Bolje spriječiti, nego liječiti.

Sama lokacija staze je izuzetno dobra. Uz već spomenuto, na startu je benzinska stanica sa jako dobro opskrbljenom prodavaonicom, i dva ugostiteljska objekta; za iće i piće. Trasa staze je izvan naseljenog prostora koji pruža izvrsnu hladovinu za mnogobrojnu publiku. A cilj je opet u središtu mjestašca Ostrožac, koje svima nudi puni komfor. Trgovine, ugostiteljstvo, pekare, mesnice i pečenjare, prepune su ta dva dana. Kako vozača, tako i publike. Tradicionalno mi povjesničari čekanje smo kratili u izvrsnoj mesnici koja prodaje i pečenu janjetinu. Kvaliteta ponude je u potpunosti isprobana, kako na licu mjesta, tako i u parku vozača. Nešto što zove na novo okupljanje dogodine.

Najveća konkurencija do sada

Konkurencija je bila najveća do sada. I upravo lista od 65 vozila na startu doprinijela je velikim borbama. Jer nije bilo samo važno pokupiti bodove. Važnije od toga bilo je pobijediti protivnika iz druge regije. Stvar je to prestiža koji i borbu za npr. šestim mjestom čini ogorčenom. To je ono što traži publika, mediji i tome trebamo svi težiti. Izrazitih favorita nije bilo niti u jednoj grupi ili klasi. Bilo je i iznenađenja. Za neke ugodnih, za neke neugodnih. Ali to je ono što daje draž utrkama!

Organizacija je ove godine učinila velik napredak. Ne korak naprijed, usudio bih se reći tri koraka. Nekoliko novih ljudi na ključnim mjestima su lanjsku trku za mučenje, pretvorili u trku za uživanje. Bez dugih stanki, uz poštivanje satnice, sa dobrom dinamikom, uživali smo svi. Pohvalio bih trud domaćina na pripremi staze i na brzom uklanjanju  svega što treba organizatorima, a ometa normalno odvijanje prometa. Ne zaboravimo, ipak je to na neki način magistralni put. Sve službe radile su puno bolje nego lani. Nije bilo gužvi i dugih čekanja, kao ni sudaca na verifikaciji i prijemu koji ne znaju što bi. Sve je bilo pripremljeno unaprijed. Malu zamjerku bih stavio na neke zavojne suce. Neiskustvo koje je posljedica samo jedne trke godišnje, kod neke nepredviđene situacije dovelo bi ih u tilt. To se može riješiti ili dodatnom obukom istih od strane iskusnih sudaca ili slanjem istih na neke bliže trke. Mislim da je ono prvo organizatoru jednostavnije izvesti.

Već sam spomenuo da je trka rezultatski bila prilično neizvjesna. Mađar Laszlo Szasz je postavio novi rekord staze. Vjerojatno ne bi da mu Jovan Aćimić nije puhao za vratom. Suad  Hota je konačno izvezao kompletnu trku bez problema. Mislim da je i sam sebe iznenadio osvajanjem kategorije školjkaša ispred Stefanovskog. Bilo je pregršt borbi do zadnjeg metra, što se najbolje vidi iz postignutih vremena. Moram spomenuti povratak na staze Branimira Radića, nakon duge pauze zbog teške prometne nesreće. Neka ga služi zdravlje i da još dugo bude među nama. Pohvalan je i dolazak Nemanje Milovanovića, izrazitog krugaša, kojemu bi se i brdo moglo svidjeti. Još će se mnogo pričati o ovakvim borbama, a to bi moglo privući mnoge druge dogodine.

Ja sam nastavio upoznavanje sa novim vozilom i otklanjanje dječjih bolesti. Pred trku ugrađen je novi motor. Neslužbeni trening bio je prva proba. Zadovoljan sam sa trkom. Počeo sam uživati u vožnji „petarde“. Mislim da će ubrzo doći i rezultati točnije vremena bolja od onih sa Opelima. Tako da i ispadanje cijevi sa intercoolera, koja je prouzročila da sam jedva prošao kroz cilj, meni nije umanjilo zadovoljstvo. Jer rezultat može doći tek kad si siguran u vozilo i osjećaš zadovoljstvo u vožnji. Na dobrom sam putu, a ova je sezona i planirana na taj način. Zato ću pauzu do Lučina iskoristiti za dodatne pripreme auta koje su započele danas.

Na kraju pohvale organizatoru uz želju da se ne uspava na lovorikama, nego da nešto dobro učini još boljim. Suradnja svih u regiji je neprocjenjiva. I ne treba se ustručavati pozvati u pomoć iskusne suce iz regije. Na kraju pohvale opet prima organizator. Mislim da je Krajiška zmija zaslužila da postane jedno od najboljih okupljališta vozača u regiji. Savjet; otiđite na trke u drugim zemljama i promovirajte ljepotu koju imate. Doći će i Austrijanci i Talijani i Česi… Samo oni su naučeni da ih se zove…

Rezultati:

Cazin-tablica-reze