Burna prošlost neobičnog autokluba

Burna prošlost neobičnog autokluba

Javno i uporno borio se protiv lošeg goriva na benzinskim postajama, protiv poskupljenja cestarina, tehničkog pregleda, loše administracije koja opslužuje vozače, diskriminacije vozača na dobnoj osnovi, protiv preskupog parkiranja

Izniknuo je 1981. kao poseban, desetkovan je u ratu, kao lav se borio za svoje članove i sve vozače, poživio je dulje od predviđanja, u svojoj 35. godini ima najveći broj članova.

Da, to je Autoklub Maksimir, koji 14. travnja ove godine obilježava svoju obljetnicu. Po čemu ga pamte vozači? Što ga čini posebnim?

Sve svoje godine stavio je u funkciju dobrobiti vozača. Javno i uporno borio se protiv lošeg goriva na benzinskim postajama, protiv poskupljenja cestarina, tehničkog pregleda, loše administracije koja opslužuje vozače, diskriminacije vozača na dobnoj osnovi, protiv preskupog parkiranja. AK Maksimir je peticijom vozača tražio bolji Zakon o sigurnosti prometa, argumentima je dokazivao nepotrebno bezrazložno testiranje vozača na drogu, bio je protiv zlorabljenja “pauka”, kažnjavanja vozača s vanjskim naljepnicama, neadekvatnog prijevoza trajektima.

To je samo dio tema, koje je branio pred lokalnim moćnicima, ministarstvima, sve do Vlade RH. U dosta slučajeva upornost se isplatila. Zamjerio se prozvanima, priznanja dobivao od građana.

Analize javnosti su pokazale da AK Maksimir ima najvjernije članove. Oni su novčanim prilozima pomogli Klubu kada se selio u veće poslovne prostorije, u godinama recesije nisu ga napuštali, na svim aktivnostima odaziva se po stotinu i više vozača. Tisuće ih je sudjelovalo u stjecanju novih tehničkih znanja, u pružanju humanitarne i druge pomoći. Zbog atraktivnih programa, od 1981. do 1989., svake godine Klubu je pristupalo po 1000 novih članova. Prije Domovinskog rata Klub je brojio 9220 članova, a u ratu je desetkovan i ostalo mu je samo 2961 član. Unatoč svim poteškoćama i nelojalnoj konkurenciji, AK Maksimir sada ima 12.300 članova, od čega je 97 posto automobilista. Članarinu plaćaju svi – od utemeljitelja Kluba, predsjednika, tajnika – nema povlaštenih i privilegiranih.

Klub će ostati mnogima poznat po uključivanju pedesetak servisa i radionica u pružanju besplatnih dijagnostičkih pregleda automobila; po uspostavi servisa, prodavaonica dijelova i izdavanju stručne literature za vozače automobila na plin. Proveo je niz aktivnosti na boljoj tehničkoj pomoći vozačima, na njihovoj stručnoj edukaciji kroz seminare, natjecanja u sigurnoj i štedljivoj vožnji. Prvi je u Hrvatskoj pokrenuo vlastitim sredstvima izdavanje edicija iz područja motoriziranog turizma i autoservisnih usluga. Veliki doprinos dao je zbrinjavanju automobila posjetitelja za velikih manifestacija kao što je Univerzijada, izložbe na ZV, stvaranju uvjeta za kulturnije trgovanje automobilima na Jakuševcu, nabavi rezervnih dijelova i opskrba iz drugih zemalja. Brigu o zdravlju vozača ostvarivao je kroz besplatne liječničke preglede, podjele opreme kod iznenadnih epidemija ptičje i svinjske gripe i dr.

Za građane koji su u proteklih 35 godina pratili rad AK Maksimir, a ponešto su i zaboravili, u povodu obljetnice na web stranici Kluba od 15. ožujka, punih mjesec dana, svakog ponedjeljka, srijede i petka objavljuju se preslike novinskih članaka, u kojima novinari iz četiri bivše republike i jedne pokrajine pokušavaju proniknuti što je to Zagreb dobio pojavom AK Maksimir. Neki su to nazvali fenomenom, neki dobrodošlom pojavom, a neki su se potrudili i rad AK Maksimir nagradili posebnim priznanjem, proglasivši Zagreb najsigurnijim prometnim gradom.

A kako nas vi ocjenjujete?