Broj gostiju u prosincu porastao za 34 %

Broj gostiju u prosincu porastao za 34 %

I ne samo da posjećenost raste, nego su stigle i neke nagrade. Godine 2016. Zagreb je drugu godinu zaredom imao najbolji Advent

Zimski blagdani i blagdansko veselje je iza nas. Svi koji su na bilo koji način sudjelovali u zagrebačkoj zimskoj turističkoj ponudi ovih dana analiziraju blagdansku sezonu 2016., ponudu i potražnju, koliko se zaradilo u odnosu na uloženo.

Turistička zajednica grada Zagreba predočila je javnosti neke brojke. Broj noćenja u prosincu 2016. bio je veći za 32 posto u odnosu na isto razdoblje u 2015. Govoreći o 2015. godini, Zagreb je te godine 21. prosinca pozdravio milijuntog gosta. Mnogi su mediji prenijeli tu vijest, pišući i govoreći kako je to nešto što se po prvi put desilo u povijesti našeg grada. Budući da zainteresiranost stranih gostiju za Zagreb raste, 2016. godine je ista ta brojka dostignuta već na početku prosinca. Advent u Zagrebu 2016. trajao je od 17. studenoga do 26. prosinca.

Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Zagreba, od 1. do 18. prosinca zabilježeno je 59.423 dolaska gostiju, što je 34 posto više u odnosu na isto razdoblje 2015., a ostvarena su 102.483 noćenja, uz stopu rasta od 32 posto. Od toga su domaći gosti ostvarili 36.600 noćenja, što je 26 posto više i imali su najveći udio u strukturi noćenja, dok je stranih noćenja registrirano 65.883 ili 36 posto više.

Osim gostiju iz Hrvatske, najviše noćenja ostvarili su turisti iz Bosne i Hercegovine, Italije, Austrije, Srbije, Slovenije, SAD-a, Njemačke, Velike Britanije, Koreje i ostalih azijskih zemalja.

I ne samo da posjećenost raste, nego su stigle i neke nagrade. Godine 2016. Zagreb je drugu godinu zaredom imao najbolji Advent. Prestigao je 21 grad, koliko ih je ove godine bilo u konkurenciji, a glasalo se i biralo na portalu European Best Destinations.

U takozvano najveselije doba godine svi pod blještavim ukrasima grada nekamo žure, jure, kupuju šarene poklone, uz obavezne selfije i/ili grupno fotografiranje na atraktivnim gradskim lokacijama. I sve šljašti i blješti na gradskim ulicama ali i na društvenim mrežama na kojima se masovno dijele foto trenuci najčešće ovjekovječeni pametnim telefonima.

Moglo bi i bolje

Većina građana i posjetitelja je naprosto zauzeta »obveznom« prepuštanju osjećaju sjajne zabave začinjenje prekomjernom dozom buke i kiča. I rijetki su oni koji se usude javno kazati da sve to možda i nije tako sjajno i da bi moglo bolje i kvalitetnije.

Jedan od onih koji misle da Zagreb zaslužuje bolje, da naš grad i njegovi građani i gosti zaslužuju naj, kako on voli reći Naj Zagreb, je istaknuti hrvatski likovni umjetnik Hanibal Salvaro koji je za ZG-magazin prokomentirao zagrebačku blagdansku ponudu sljedećim riječima:

»Turisti u Zagreb dolaze prvenstveno iz vizualnih razloga, a zatim zbog zanimljivih događanja, povijesti i kulture. Naš Advent je postao popularan, čak je i dobio nagradu, ali šteta što ne nudimo i kvalitetnije vizualne sadržaje. Treba angažirati najbolje likovne umjetnike. Recimo, smeta me što na Trgu bana Jelačića i još nekim okolnim ulicama stoje ukrasi stari 10 do15 godina, eventualno samo malo promijenjeni i nadopunjeni. A toliko je u gradu slikara, kipara, arhitekata i nitko ih se ne sjeti. Eventualno se angažiraju neki anonimusi. Istovremeno su odgovorni i sami likovni umjetnici, koji bi trebali znati bolje artikulirati vlastite interese«.

Salvaro drži da je neprihvatljivo da se većina trgovačke-ugostiteljske adventske, božićne i novogodišnje ponude dešava na glavnom gradskom trgu.

»Mi imamo strah od velegrada. Dotok ruralnog elementa je, koji je uvijek zdrav za razvoj grada, prevelik i prebrz i zato se rade neke stvari kako se rade. I onda se smatra da se sve mora dešavati na Trgu bana Jelačića. Grand Place je središnji trg u Bruxellesu. U Firenzi je Piazza della Signoria. U Venaciji Piazza San Marco, u Rimu Piazza Navona, u Parizu Place de la Concorde, a u Moskvi Crveni trg. Ono što je zajedničko svim tim prekrasnim velikim trgovima je činjenica da se nikad niti na jednom od njih nisu pojavile nekakve kućice, štandovi itd. A kod nas se u ime tradicije podižu šatori na središnjem trgu. To je neprihvatljivo. Samo jedan kilometar dalje imate Trg dr. Franje Tuđmana na kojem bi se moglo čudo napraviti. Čudo, u najboljem smislu te riječi. Poenta je da se razvuče grad, da ljudi odu dalje od samog centra« , rekao nam je Salvaro.

Pod pretpostavkom da nam je svima stalo da Zagreb uistinu bude zanimljiva turistička destinacija u svako godišnje doba, ne bi bilo na odmet ozbiljnije promotriti što bi se moglo učiniti da Advent u Zagrebu 2017. zaobiđe nekvalitenu ugostiteljsku ponudu na ulicama i štandovima (uglavnom nekvalitetne kobasice koje šire neugodan miris, loše vino…). I ne samo ugostiteljsku, naravno.

U Zagrebu doista postoje neke jedinstvene stvari koje bi uz malo marketinške umješnosti i truda mogle predstaviti grad u pravom svjetlu, to su stvari koje bi nas same po sebi hvalile i donijele nam neka ozbiljna priznanja i daleko bolju zaradu, a ovako zasad ostaju u pozadini iza »blještave« više nego osrednje turističke ponude. Da, i još nešto, ništa manje važno. Raznovrsnija i u pravom smislu riječi dobra ponuda zadržala bi bolju posjećenost i nakon Nove godine, bez drastičnog pada kakav nam se svake godine dešava.

Melita Funda