Božinović: Sigurnost djece biciklista mora biti na prvom mjestu

Božinović: Sigurnost djece biciklista mora biti na prvom mjestu

(Naslovna fotografija: MUP)

Naglasio je je kako djeca slabije poznaju prometne propise, slabije mogu procijeniti brzinu i vlastitu vještinu vožnje biciklom, a često su i nesvjesna opasnosti

Ivana Vranješ

Ministarstvo unutarnjih poslova je u nedjelju u parku Maksmir organiziralo manifestaciju „Biciklirajmo – sigurno i zajedno“ s ciljem promoviranja sigurnije vožnje biciklom i usvajanja zdravog načina života.

Manifestaciji je nazočio ministar unutarnjih poslova Davor Božinović koji je rekao kako se ovom manifestacijom želi ukazati i na zadobivene povrede kad je u pitanju vožnja biciklima, ali najveći dio tih trauma se ne prijavljuje policiji.

„Oko 60 posto svih ozlijeđenih u biciklizmu čine djeca. Do kraja svibnja u Republici Hrvatskoj dogodilo se 370 prometnih nesreća u kojima je smrtno stradalo pet biciklista. Poginulo je i jedno dijete. Od 300 ozlijeđenih biciklista, 78 je teže ozlijeđeno, a njih 222 lakše”, istaknuo je ministar.

Naglasio je je kako djeca slabije poznaju prometne propise, slabije mogu procijeniti brzinu i vlastitu vještinu vožnje biciklom, a često su i nesvjesna opasnosti.

Apel roditeljima

„Naš apel roditeljima je da se posvete djeci, da rade s njima, da djeca u njima vide uzor, odnosno da se i oni ponašaju u skladu s propisima, da inzistiraju da djeca nose zaštitnu kacigu, da bicikl bude ispravan i opremljen s potrebnom opremom kako bi se ukazala nazočnost u prometu, primjerice da ima zvonce, svjetlo“, poručio je Božinović. Dodao je da se MUP, u suradnji s Kliničkim bolničkim centrom Zagreb želi baviti istraživanjem ozljeda u biciklizmu ne bi li se stekao uvid u broj takvih nesreća: Nakon toga trebale bi se pronaći konkretne mjere koje će se predstaviti javnosti, ali i vidjeti koje se zakonske izmjene mogu uvrstiti u sustav pravnih propisa vezano za promet, jer sigurnost ljudi, posebice djece je na prvom mjestu.

Govoreći o ozljedama biciklista, liječnica u Gradskom društvu Crvenog križa Grada Zagreba Monika Tomas je rekla kako su to najčešće ozljede lokomororng sustava, odnosno kostiju i zglobova, bilo da se radi o uganućima ili površinskim ozljedama kože. No česte su i povrede glave ukoliko osoba ne koristi zaštitnu kacigu.

„Ljudi reagiraju individualno kad se njima ili nekom drugom dogode takve ozljede. No svijest je razvijena i ljudi pristupaju da pomognu, jer su biciklističke ozljede i uglavnom se radi o djece. Ako i ne znaju pravilno postupiti nazovu hitnu medicinsku pomoć i slijede njihove upute“, rekla je doktorica Tomas.

Edukacija uz zabavne sadržaje

MUP-ovu manifestaciju je posjetio veliki broj roditelja s djecom te su kroz zabavan program stekli korisne informacije. U sklopu manifestacije policijski službenici su posjetiteljima dijelili savjete i publikacije o sigurnoj vožnji biciklom. Održane su i radionice , gdje se moglo naučiti o sigurnom zaključavanju bicikla radi sprječavanja krađe te otklanjanju sitnih kvarova radi sigurnije vožnje biciklom. Za najmlađe je osmišljen program prometne kulture Jumicar kroz koji su naučili pravila ponašanja u prometu i zašto ih je važno poštovati, a u Likovnoj radionici koju je pripremio Studio „Tanaj“ na temu zaštitne opreme za bicikliste djeca su slikala zaštitne kacige kao najbitniji dio opreme.

Korisne informacije o sigurnijoj vožnji biciklom je kroz radionice saznao i učenik četvrtog razreda osnovne škole Danijel Blažević koji za sebe kaže da je dobar vozač bicikla koji poštuje prometne propise. Smatra da bi se vozači automobila trebali bolje ponašati prema biciklistima, pogotovo prema djeci, odnosno propusti ih kada imaju prednost, a neki to ne čine.

Učenica Paula Korenjak je rekla da preko pješačkog prijelaza nikada e ide biciklom, a vozi se samo po biciklističkim stazama.

„Jako poštujem prometne propise kao biciklist, ali smatram da nisam sigurna u prometu. S obzirom da mi je i sin biciklist obrađujem s njime prometne propise, da pazi na križanjima, prati prometne znakove i pješake“, rekla je Dominique Jurić.

U Zagrebu nedostaje biciklističkih staza

Na sigurnost u prometu svoje troje djece pazi i Iva Valeđija. “ Obavezno imaju zaštitne kacige i rukavice kada voze bicikl. Još dok smo ih suprug i ja vozili u vrtić uvijek smo pazili da imaju kacige, ali smo pazili i na sigurnost u prometu te smo se vozili po biciklističkim stazama“, rekla je mlada mama. No smatra da Zagreb nije siguran za bicikliste, a na biciklističkim stazama se parkiraju i automobili te je mnoštvo i pješaka. Dodala je da Zagreb niti nema dovoljno biciklističkih staza te su biciklisti prisiljeni voziti se po cestama ili nogostupu i redovito su u prekršaju, a neke biciklističke staze su direktno uz cestu pa bicikliste ugrožavaju vozači automobila.

Na manifestaciji je i Gradsko društvo Crvenog križa Zagreb održalo pokazne vježbe prve pomoći u slučaju povrede biciklista, a nešto o tome je naučila i 9-godišnja Tara Matrljan.

Djeci je pokazano kako si mogu pomoći u slučaju manjih ozljeda zadobivenih tijekom vožnje biciklom

„Sada sam naučila kako zamotati ruku kada je ozlijeđena. Na nesreću sam imala ozljedu kada sam vozila bicikl, ali sam se snašla isprala sam vodom i stavila flaster, jer nisam imala sterilnu gazu. Inače, kad vozim bicikl pazim da budem sigurna, nosim kacigu i štitnike za koljena i laktove“, rekla je Tara.

Izaslanica zagrebačkog gradonačelnika Darinka Jug je pohvalila je MUP-ovu manifestaciju u koju se uključio i Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša prezentacijom bicikla koje koriste djelatnici Komunalnog i prometnog redarstva, Čistoće i odjela za promet.

„Već duže vrijeme Grad Zagreb surađuje s PU zagrebačkom što se tiče sigurnosti u prometu. Imamo dosta zajedničkih programa, edukacija za djecu najmlađe dobi pa do onih namijenjenih odraslima i ova je manifestacija logičan nastavak suradnje. Drago mi je da će djeca kroz radionice dobiti neke nove spoznaje, a bitno je da to znanje šire kako bismo imali sigurnije sudionike u prometu“, rekla je Jug. Što se tiče sigurnosti u prometu smatra da je danas daleko veći broj biciklista na cestama u Zagrebu, a broj nesreća koje se dešavaju u kojima su biciklisti je isti kao i prije deset godina.

„Broj biciklista je veći, ali ne raste broj nesreća. Stoga nam je drago jer vjerujemo da ovakvim načinom edukacije i prevencije uspijevamo spriječiti nesreće“, istaknula je Jug.