Bljutavi radijski čušpajz

Bljutavi radijski čušpajz

Ne možemo ovdje izbjeći ni gostovanje Zdravka Mamića na Soundset Plavom. Moramo pohvaliti njihovu marketinšku strategiju. Pozoveš za gosta lika koji je predvidljiv koliko i tempirana bomba i dobiješ upravo bombastičnu emisiju. Provjeren recept!

Boris Jagačić

borisJesmo li već postali cijepljeni na glupost ili vakcinacija još traje? Pitanje je koje si moramo postaviti nakon što malo proanaliziramo sadržaj i poruke koje se odašilju s mnogih domaćih radijskih postaja (srećom, još uvijek ne i svih).

Na jednoj od njih nedavno je ponuđen recept koji bi nezaposlenima mogao pomoći da se domognu toliko željenog posla. Riječ je o novom načinu kojim bi se nezaposleni trebali  ubuduće predstavljati poslodavcu s obzirom da klasične papirnate zamolbe i životopisi navodno više ne mogu privući dovoljnu pozornost potencijalnih poslodavaca. Stoga, kako je rečeno – „stručnjaci“ (valjda oni za prodavanje magle op.a.) nezaposlenima preporučaju da – ni više ni manje – naprave web stranicu o sebi (!?) te snime vlastito video-predstavljanje kojim će se predstaviti poslodavcu. Što će objaviti na tom webu nije rečeno. Ali, ponovno se provlači teza kako je problem u nezaposlenima koji se ne znaju predstaviti i animirati poslodavca, a nije recimo taj da momentalno u Hrvatskoj, prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (na 27. ožujka), imamo 370 tisuća nezaposlenih na nešto manje od 7980 slobodnih radnih mjesta, odnosno da posla – nema.

U tehničke aspekte ove priče nećemo ni ulaziti, ali ispada kako netko tko se javlja na posao, recimo, građevinskog tehničara, mora biti web dizajner sa završenom radionicom javnih nastupa (poželjno s držanjem i ponašanjem pred kamerom te dikcijom na razini prosječnog televizijskog spikera).

Na drugoj stanici, jedna nadmena voditeljica (nazvao bih je i kokoškom da inače duboko ne poštujem i cijenim žene), koju smo prije toga morali podnositi na televiziji, nezadovoljna uslugom jednog zagrebačkog taksista povela je kroz eter jednu privatnu harangu protiv čovjeka. Taksist ju je, kaže, vozio  prebrzo, letio je preko „ležećih policajaca“ i načinio prometnih prekršaja što je sve za nju bilo odviše stresno.  Međutim, ispada kako mu se osobno nije na ništa požalila već je pozvala slušateljstvo i facebook prijatelje da joj daju savjet, odnosno podrže je u javno izrečenoj zamisli da bi taksista trebalo prijaviti nadređenima, dok bi sve, naravno, trebalo rezultirati njegovim otkazom. Pa neka se nauči pameti… Eh, kako je teško reći nešto čovjeku u lice i pokušati mu ljudski ukazati na nešto, pa ako ne ide onda je problem u njemu,  ali je zato puno lakše trubiti u eteru radijske postaje kada te nitko ne gleda očima u oči. I premda autora ovog teksta već malo što kod nas može začuditi, ipak me je neugodno iznenadilo kada su krenule reakcije slušatelja. Nije da ovdje namjeravam braniti zagrebačke taksiste jer se mnogi od njih voze bahato i bezobrazno, ali da se sluša slušatelje – ode odma´ taksistu glava …

Nitko nije pomislio, da je možda taksist imao loš dan, da ga pritišću mnoge brige i da njegovu lošu vožnju primjećuju svi, kao što primjećuju i naše novinarske pogreške, dok će mnogobrojne brljotine  tih slušatelja koji su pozvali na njegovu smjenu možda zauvijek ostati neotkrivene iza vrata zagrebačkih institucija i ureda, sakrivene u registratorima, ladicama i binarnim računalnim labirintima. Možda nitko nikada neće saznati za njihov loš dan. No, upravo svi, kako oni koji su se javili uživo, tako i oni s facebooka poručili su kako treba prijaviti taksista pa „neka ostane bez posla kad ga ne zna cijeniti jer – ima tko će“. Jedan je slušatelj čak predložio voditeljici da tuži taksista za duševne boli, uvjeren kako bi ona mogla isposlovati odštetu za preživjelu traumu. Blago onima kojima je (vjerojatno) prenapuhano avanturistička vožnja zagrebačkim taksijem ponajveća trauma koju su doživjeli.

Nije za trudnice, dojilje ni malu djecu

Na stojedinici su pak zaprimali upite građana koje zatim prosljeđuju gradskoj upravi i Zagrebačkom holdingu:

Slušatelj: „Možete li istražiti kako to da u gradskim poduzećima ima tako puno ljudi koji se prezivaju Leko. To sigurno nije slučajno.“

Voditelj: „Neozbiljni ste. Pravit ću se kao da pitanje nisam ni dobio.“

Slušatelj: „Ali to je zanimljivo, zar ne?“

Voditelj: „Pravit ću se kao da se radi o e-mail poruci koja mi je pristigla u mapu smeće. Ovo je neozbiljno pitanje, ajde neka se jave slušatelji s pravim pitanjima, a ne s pitanjima-konstatacijama…“

Slušateljica: „Slušam vas već godinama i već sam vas zvala i na to vas upozorila, ali ništa…“

Voditelj: „Pa o čemu se radi?“

Slušateljica: „Jedna vaša voditeljica kad čita vremensku prognozu uporno pogrešno izgovara stupnjeve temperature u množini. To me strašno smeta… Treba reći pet stupnjeva celzijevih, a ne pet stupnja“.

Voditelj: „Jeste li sigurni? A što ako je bila jednina? Recimo, ako je tog dana bio jedan stupanj?“
Slušateljica: „Ne nije bio, dobro znam. Učestalo to radi…“

Voditelj: „ Dobro, upozorit ćemo kolegicu. Napisat ćemo na papiru velikim slovima da čita `stupnjeva`…“

Poznati zločesti dečko domaćeg rock and rolla Davor Gobac na jednoj drugoj postaji najavljuje žestoku rock emisiju koja se, kako kaže, „ne preporuča trudnicama, dojiljama i maloj djeci“. No s obzirom na pronatalitetnu i inu politiku Hrvatske ovakvim isključivanjem emisija zasigurno neće mnogo izgubiti na slušanosti.

Ne možemo ovdje izbjeći ni gostovanje Zdravka Mamića na Soundset Plavom. Moramo pohvaliti njihovu marketinšku strategiju. Pozoveš za gosta lika koji je predvidljiv koliko i tempirana bomba i dobiješ upravo bombastičnu emisiju. Provjeren recept! Jest da poslije i tebe izbombaju s napadima za širenje govora mržnje – od nižih ministara pa do onog prvog, prozivaju te moralni političari i svakojaki dušebriznici, a tu je onda i Agencija za elektroničke medije koja ti zalijepi novčanu kaznu. No kad se sve zbroji – isplatilo se. Jer digla se tolika pompa, raspričala se o tome cijela Hrvatska, svi mediji. Tako dobar marketing nećeš napraviti s nikakvim budžetom uloženim u standardne marketinške kanale.

Za kraj, još jedan biser koji se tiče nezaposlenih: „Imate fakultetsku diplomu, imate dobru ideju i pošteni se – dođite kod nas. (I) kod nas se sa vašem diplomom, znanjem i poštenjem možete samo – slikati!“ (radi se o interesantnoj reklami za foto studio na jednoj lokalnoj radijskoj postaji).

Komentari su zatvoreni