“Blitzen Benz” – automobil brži od aviona

“Blitzen Benz” – automobil brži od aviona

(Izvor fotografija: media.daimler.com)

»Blitzen Benz« 200 HP bio je posebno konstruiran stroj za postavljanje brzinskih rekorda. Njegov moćni 21,5-litarski četverocilindarski motor razvijao je snagu od 147 kW, što je vozilu davalo silu potrebnu za postizanje spomenutih brzina, obzirom da se u to vrijeme nije posvećivala pažnja aerodinamici

»Blitzen Benz« 200 HP (Munjeviti Benz) je 8. studenoga 1909. postao prvi automobil koji je premašio brzinu od dotad nedostupnih 200 km/h, a brzinski rekord koji je tog dana postavio nije se odnosio samo na automobile, već i na ostala kopnena vozila (npr. vlakovi), ali i tadašnje zrakoplove.

“Blitzen Benz” na stazi Brooklands uoči postavljanja rekorda 8. 11. 1909.

Iza toga nastavio je nizati brzinske rekorde te ih je postavio čak pet, sve na betonskoj stazi u Velikoj Britaniji. Tijekom pola kilometra vožnje auto je postigao je prosječnu brzinu od 205,666 km, odnosno 202,648 km / h na kilometarkoj razdaljini koju je prevalio za 31,326 s i tako s podija najbržeg automobila na svijetu detronizirao francuski Darracq.

»Bltzen Benz« je postao međunarodna atrakcija jer je i nakon 8. studenoga davne 1909. godine nastavio postavljati nove rekorde. Tako je 23. travnja 1911. Bob Burman s ovim automobilom na plaži Daytona u Sjedinjenim Državama postigao prosječnu brzinu od 228,1 km / h te 225,7 km / h na razdzaljini od jedne mlje što je bio novi brzinski rekord koji će drugima ostati nedostižan sve do 1919.

Potvrda američkog automobilskog udruženja (AAA) o postavljenom rekordu Boba Burmana

»Blitzen Benz« 200 HP bio je posebno konstruiran stroj za postavljanje brzinskih rekorda. Njegov moćni 21,5-litarski četverocilindarski motor razvijao je snagu od 147 kW, što je vozilu davalo silu potrebnu za postizanje spomenutih brzina, obzirom da se u to vrijeme nije posvećivala značajna pažnja aerodinamici.

Motor Blitzen Benza (1911)

Brooklands se smatra majkom svih trkaćih staza za automobile i motocikle – prvo trkalište izgrađen isključivo u svrhu vozila na motorni pogon. Utrke i pokušaji rušenja brzinskih rekorda tamo su se održavali od 1907. do 1939. godine. Osim toga, Brooklands je bio kolijevka britanskog zrakoplovstva i industrije koja je odrasla oko njega. Danas ostaci trkaće staze i Muzej Brooklands osiguravaju da se to mjesto otrgne od zaborava. Lokacije je to i na kojoj Daimler AG ima svoj centar za vozila marki Mercedes-Benz i Maybach.

Victor Hémery bio je jedan od najuspješnijih vozača tijekom ranih godina utrka za Veliku nagradu koje su se vozile prije Prvog svjetskog rata. Rođen je 18. studenog 1876. u Brestu u Francuskoj, trenirao je kao mehaničar i radio za Léona Bolléea od 1895. do 1900. godine, prije nego što se preselio u Darracq kao voditelj odjela za testiranje. Za njih se utrkivao od 1900. do 1906. godine, a godinu kasnije dolazi u Benz & Cie te je doveo Benz do pobjede 1908. godine na u utrci Sankt-Peterburg – Moskva. Na drugom je mjestu završio je utrku za Veliku nagradu Francuske, iza Christiana Lautenschlagera u Mercedesu te ispred Renéa Hanriota, također u Benzu. Hémery je počinio samoubojstvo 8. rujna 1950. godine u 74. godini života. U Francuskoj je živio u osiromašenim okolnostima.

Pripremio: Boris Jagačić

Ostavi komentar

*