Biciklisti na udaru novih kazni

Biciklisti na udaru novih kazni

Za vožnju sa slušalicama u ušima ili s mobitelom u ruci, neće se kažnjavati samo vozači motornih vozila, već i biciklisti. Iznos kazne za ljubitelje glazbe u vožnji je može koštati 500 kuna

Tijekom ljetnih mjeseci, kada je promet biciklima u gradu pojačan, i policija pojačano nadzire prometovanje biciklista, pa smo primijetili da su na više punktova u gradu biciklistima ispisivane kazne zbog vožnje po nogostupu. No ovdje se radi o kaznama za nepoštivanje već poznatog propisa da se biciklist mora voziti desnom stranom kolnika ako na nogostupu nije iscrtana biciklistička staza.

Izgleda kako se sve veći broj biciklista na prometnicama nekome učinio kao potencijalno dobar izvor za krpanje pozamašnih proračunskih rupa pa su od 5. kolovoza na snazi i nove kazne koje se odnose na korisnike tih sve popularnijih gradskih prometala.

Za vožnju sa slušalicama u ušima ili s mobitelom u ruci, neće se kažnjavati samo vozači motornih vozila, već i biciklisti. HTV prenosi da neće samo biciklisti biti na udaru jer bi se kažnjavanje telefoniranja i pisanja poruka u hodu uskoro moglo proširiti i na pješake.

Iznos kazne za ljubitelje glazbe u vožnji je može koštati 500 kuna. Reakcije na ovaj propis su dvojake, neki biciklisti smatraju da im je na taj način ukinuto pravo na slušanje glazbe u vožnji, što je normalna stvar u automobilu, dok drugi smatraju kako to ipak doprinosi sigurnosti u prometu.

Više je polemike izazvala kazna od 300 kuna za vožnju nogostupom. U Sindikatu biciklista ističu da su biciklisti često primorani kršiti propise jer mreža biciklističkih staza u Zagrebu nije dovršena, dok ni postojeće staze nisu smisleno povezane. Ukazuju i na to da je zbog maksimalnog proširivanja kolnika, crtanjem biciklističkih staza (koje ne vode nigdje) dodatno sužen već uzak pješački prostor.

„Dodatna“ oprema

Prometni stručnjak dr. Željko Marušić smatra da Zagreb nije spreman za sve veći broj biciklista navodeći da hrvatska prijestolnica, suprotno europskom trendu, ima premalo biciklističkih staza. Mnogi od nas koji vozimo bicikle pak znamo što znači voziti se prometnicama u određenim dijelovima grada, gdje agresivni vozači povremeno „navuku“ i troznamenkaste brzine.

Staro je pravilo i da biciklisti trebaju gurati bicikle preko pješačkih prijelaza, a pješačke prijelaze, uz koje nisu iscrtane biciklističke staze smiju prijeći jedino gurajući bicikle. I tu u Sindikatu biciklista vide problem jer ne vjeruju da će biciklisti silaziti svakih 50-60 metara silaziti s bicikala.

Ne treba zaboraviti da valja obratiti pozornost i na opremu bicikla. Sukladno Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila na cestama bicikl koji sudjeluje u prometu mora imati propisanu opremu i signalizaciju, koju mnogi biciklisti doživljavaju kao (nepotrebnu) dodatnu opremu, zbog čega bi također mogli biti kažnjeni. Prema Pravilniku, bicikl mora imati ugrađeno prednje bijelo svjetlo, koje mora biti upaljeno noću ili danju kod smanjenje vidljivosti te stražnje crveno svjetlo, dok na pedalama treba biti katadiopter žute ili narančaste boje na prednjoj i stražnjoj strani pedale. Tu su još i reflektirajuća tijela („mačje oči“) koja moraju biti postavljena na bočnim stranicama prednjega i stražnjeg kotača. (B. J.)