Bavarski šarmer

Bavarski šarmer

Premijerno je predstavljen na salonu automobila u Ženevi u travnju 1966. godine, a proizvodio se do 1975., s tim da mu je oznaka na karoseriji 1971. godine promijenjena u „1602“. Ubrzo je to postala omiljena i najpopularnija serija  BMW-ovih automobila i pokazalo se da je riječ o uistinu solidnom automobilu, za svoje doba, upečatljivih voznih karakteristika

Bors Jagačić

Šećući našim Zagrebom gradom za oko nam je zapeo jedan interesantan i vrlo dobro očuvan automobil. Premda ne nosi zg-rege, već su na njemu zadarske registarske pločice, ovaj je auto, uvjereni smo, stanovnik Zagreba, s obzirom da smo ga već mnogo puta sretali, u poduljim vremenskim razmacima. No, to je ionako manje bitno. Uvijek je lijepo naići na oldtimer u ovako dobrom stanju, koje može zahvaliti samo svom brižnom vlasniku.

Riječ je o BMW-u 1600-2 bež boje, koji je kada se prvi put pojavio na tržištu bio „ulaznica“ u svijet skupih automobila proizvođača iz Bavarske. Ova linija je za BMW predstavljala „novu klasu“, koja se pojavila potiho, bez prevelike pompe, kao jeftinija i manja, dvovratna verzija modela 1600. Premijerno je predstavljen na salonu automobila u Ženevi u travnju 1966. godine, a proizvodio se do 1975., s tim da mu je oznaka na karoseriji 1971. godine promijenjena u „1602“.

bmw_1602_stragaUbrzo je to postala omiljena i najpopularnija serija  BMW-ovih automobila, iz koje su proizašle ponajbolje limuzine u klasi toga vremena. Automobile je krasio privlačan, izuzetno markantan dizajn, odrednica po kojoj je proizvođač poznat i danas. Uz oštar nos, velika okrugla svjetla, isticala se upečatljiva kromirana maska s velikim BMW-ovim „bubrezima“ i bočni kromirani umetci. Zanimljiv detalj bila su i mala okruga stražnja svjetla, koja su podsjećala na BMW-ov logo i u koja je bila ukomponirano cjelokupno osvjetljenje i signalizacija – pozicija, štop svjetlo i pokazivač smjera. Ona su, nažalost, kasnije zamijenjena i dalje privlačnim, ali (po našem sudu) ipak manje atraktivnim četvrtastim svjetlima.

Automobil o kojem govorimo kasnije je postao poznat kao serija „02“,  što je označavalo limuzinu s dvjema vratima. No, prvi primjerak vodio se pod oznakom 1600-2, kako bi ga se razlikovalo od većeg BMW-a 1600, utemeljenog na modelu 1500.

Premda je 1600-2 za BMW predstavljao snižavanje nivoa ponude kako bi se automobil približio masama, prije nego što će pojaviti glamurozniji primjerci u seriji, pokazalo se da je riječ o uistinu solidnom automobilu koji se iznenađujuće dobro vozi, odlikuje se dojmljivim voznim osobinama, žustrim ubrzanjima, izvrsnom upravljivosti, a uz sve to imao je i stanovitu dozu profinjenosti.

bmw_1602_bok

S takvim dobrim predloškom, sportska izvedenica modela bila je predodređen na uspjeh. Isprva, BMW je predstavio Ti izvedbu modela 1600-2. Bio je to dobar automobil, koji se, međutim, nije uspio probiti na tržište Sjedinjenih Država.  Stoga je BMW u istu karoseriju smjestio dvolitren motor i nazvao ga 2002 (100 KS).

Ovaj je bio prava uspješnica. Već standardni 2002 je bio fantastičan, uslijedile su Ti izvedba s dvostrukim rasplinjačem i Tii, s  mehaničkim ubrizgavanjem goriva. Napravljene su i karavanska izvedba, kao i kabriolet inačica. Ipak, najekstremniji model bio je 2002 Turbo, prvi serijski automobil s turbopunjačem proizveden u Europi. BMW Turbo je bio vrlo moćan automobil koji je danas predmet pomame među automobilskim entuzijastima i kolekcionarima. Ali, ovaj je uglavnom imao težak život  na trkaći m stazama i riječ je o automobilu koji je, u stvari, priča za sebe.

BMW 2002 na utrci u Nürburgringu

BMW 1600-2; tehnički podaci:

limuzina s 4/5 sjedala

dužina:   4230 mm

masa: 920 kg

motor:  1574 cm3 , 4-cilindara, redni (85 KS/ 63 kW pri 5800 o/min)

ubrzanje (0-100 km/h): 13.3 s

krajnja brzina: 161 km/h