Bandić: Špekulanti pokušavaju doći do atraktivnih zemljišta hrvatskih brodogradilišta

Bandić: Špekulanti pokušavaju doći do atraktivnih zemljišta hrvatskih brodogradilišta

Ljubo Jurčić: Bodogradnju treba spasiti jer je ona najvažnija industrija što se tiče izvoza zaposlenosti i razvoja tehnologije. Brod je najsloženiji proizvod koji malo ljudi u svijetu zna raditi, a Hrvatska zna. Imamo puno tradicije, uvjeta i prednosti u izgradnji brodova i u tome smo među prvih 15-tak zemalja u svijetu

Stranka Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti u četvrtak se na konferenciji za novinare osvrnula na stanje u brodogradilištima Uljanik u Puli i „3. maj” u Rijeci te je istaknula nužnost izrade strategije razvoja sektora brodogradnje.

Predsjednik Stranke rada i solidarnosti i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić je rekao kako radnicima treba isplatiti plaće, a brodogradilišta spasiti jer će se u protivnom kao i u mnogim privatizacijama ljudi naći na ulici, a špekulanti će doći do najatraktivnijeg zemljišta.

„Ono što se događa dva tjedna u Hrvatskoj je otužno i smiješno. U ime stranke i kao čovjek koji ima puno utakmica u nogama mogu poručiti da nema pogađanja oko plaće radnicima Uljanika, 3. maja ili bilo kojeg drugog brodogradilišta u Hrvatskoj“, istaknuo je Bandić. Dodao je kako se na mala vrata nude čarobnim štapićima rješenja.

„To nije ništa drugo, nego špekulanti koji žele doći do najatraktivnijeg zemljišta u morskom pojasu“, dodao je Bandić.

Predsjednik Odbora za gospodarstvo Stranke rada i solidarnosti prof. dr. Ljubo Jurčić je rekao kako Hrvatska treba imati strategiju razvoja brodogradnje jer su hrvatski brodovi naš najpoznatiji brend na svjetskom tržištu. No strategija razvoja ili spašavanja hrvatske brodogradnje ne može se provesti samo kroz restrukturiranje hrvatskih brodogradilišta, nego kroz strategiju razvoja cijelog brodograđevnog sektora i sektora povezanih s brodograđevnom industrijom, odnosno proizvođačima opreme i usluga za brod, objasnio je Jurčić.

Ta strategija se jedino može provesti kroz suradnju javnog i privatnog sektora, odnosno brodogradilišta i drugih poduzeća koji svojim proizvodima i uslugama sudjeluju u proizvodnji broda.

Uništen Brodarski institut zahvaljujući kojem su hrvatski brodovi bili na najvišoj tehničkoj razini

Kako je rečeno, uloga države je izgradnja institucionalne infrastrukture i dozvoljene financijske potpore koja podupire i potiče razvoj brodograđevnog sektora. Važna institucija je Brodarski institut jer su zahvaljujući njemu hrvatski brodovi bili na najvećoj svjetskoj tehnološkoj razini, a proteklih godina on je uništen.

Jurčić se osvrnuo na odnos Vlade prema brodogradnji u posljednjih 25 godina. Naglasio je kako Vlada nije napravila niti jedan ozbiljan program restrukturiranja.

„Brodogradnja bez vidljive i nevidljive direktne i indirektne potpore Vlade ne može preživjeti i razvijati se niti u jednoj državi svijeta. Vlada se od toga odmakla privatizacijom i rezultat je da brodogradnja zbog krize i zbog ponašanja Vlade došla u minus, da ne može efikasno proizvoditi brodove niti isplatiti plaće. Dakle, nema sve to veze s ekonomijom, nego s politikom i ponašanjem politike zadnjih 25 godina“, istaknuo je Jurčić. Smatra da za spas Uljanika i „3. maja“ treba naći strategiju da brodogradilišta prežive sljedeće dvije godine.

Subvencioniranje stranih radnika dok naši odlaze u inozemstvo

„Unutar te dvije godine treba napraviti restrukturiranje, vratiti se na kvalitetno tržište, potaknuti proizvodnju opreme u nacionalnoj ekonomiji za hrvatske brodove koji će se graditi u našim brodogradilištima da bi bilo razloga i ekonomskog opravdanja za subvencije hrvatskim brodogradilištima bez koje ne mogu preživjeti“, pojasnio je Jurčić. Dodao je kako je subvencija dobra kad se veći dio opreme ugrađuje iz nacionalne ekonomije, a subvencija nema ekonomsko i političko opravdanje ako se subvencionira izgradnja broda u koji se ugrađuju proizvodi iz drugih država,jer se zapravo subvencionira njihova industrija. Jurčić kaže da ako u brodogradilište dođu strani radnici da se onda njih subvencionira, a naši radnici odlaze u inozemstvo.

Jurčić je rekao da brodogradnju treba spasiti jer je ona najvažnija industrija što se tiče izvoza zaposlenosti i razvoja tehnologije.

„Brod je najsloženiji proizvod koji malo ljudi u svijetu zna raditi, a Hrvatska zna. To je najveći mobilni proizvod, proizvod koji funkcionira u najagresivnijoj atmosferi. Imamo puno tradicije, uvjeta i prednosti u izgradnji brodova i u tome smo među prvih 15-tak zemalja u svijetu“, istaknuo je Jurčić.

Ivana Vranješ