“Bandić opet gura garaže u centar”

“Bandić opet gura garaže u centar”

Aktivisti Zelene akcije u Prava na grad podsjećaju da u središtu Zagreba postoji 11 javnih garaža pa smatraju da nove nisu potrebne jer bi to dovelo do povećanja dolazaka automobila u centar i još većih gužvi

Uoči sjednice Gradske skupštine udruge Zelena akcija i Pravo na grad prozvale su gradonačelnika Milana Bandića zbog »ponovnog guranja« javnih garaža u najuži centar grada što bi, smatraju, dovelo do još većih prometnih gužvi i onečišćenja zraka.

Budući da će se na Skupštini raspravljati o izgradnji javnih garaža u centru Zagreba, spomenute udruge dan as su od gradskih zastupnika zatražile da svoje amandman na taj prijedlog kojim će se spriječiti gradonačelnikova namjera.

Iako je naziv sporne točke dnevnog reda Prijedlog zaključka o unapređenju prostornog planiranja prometnog sustava na području Donjeg grada, aktivisti tvrde kako se u sadržaju uopće ne govori o različitim vrstama prometa, niti o prioritetima za javni prijevoz i biciklistički promet, niti o općim ciljevima unaprjeđenja prostornog planiranja. Navode kako se umjesto toga predlaže izrada prometne studije i ukidanje Zaključka iz 2010. u kojem se zabranjuje gradnja novih javnih garaža u uskom centru grada. U Prijedlogu zaključka prioritetno se govori samo o jednom malom aspektu sustava – parkiranju i izgradnji javnih garaža, tj. o izradi „prometne studije Donjeg grada s lokacijama moguće izgradnje javnih garaža na području Donjeg grada“.

Aktivisti Zelene akcije u Prava na grad podsjećaju da u središtu Zagreba postoji 11 javnih garaža pa smatraju da nove nisu potrebne jer bi to dovelo do povećanja dolazaka automobila u centar i još većih gužvi. Mišljenja su da bi umjesto toga trebalo kvalitetnije organizirati prometni sustav i dati stvarnu prednost i prioritet javnom prijevozu i biciklističkom prometu što će dovesti do manjeg korištenja automobila te smanjenja prometnih gužvi u centru.

»Ova činjenica je davno prepoznata i uvrštena u Generalni urbanistički plan uvođenjem zone zabrane izgradnje javnih garaža koja obuhvaća dio Donjeg i Gornjeg grada. Unutar ove zone moguće je i prihvatljivo raditi garaže isključivo za potrebe stanovnika donjogradskih blokova«, ističu.

Međutim, novim Prijedlogom zaključka predviđa se i ukidanje Zaključka o unapređenju sustava prostornog planiranja u Gradu Zagrebu (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/10), a u udrugama smatraju da taj zaključak nikako ne smije biti ukinut.

»Među ostalim, donošenje ovog dokumenta onemogućilo je nastavak devastacije Donjeg grada po uzoru na otimanje pješačke zone u Varšavskoj ulici za potrebe ulaska u garažu HoTo centra Tomislava Horvatinčića. Također, Zaključkom iz 2010. uvedeno je niz standarda vezanih uz ograničenje gustoće izgrađenosti u Donjem gradu kao i više drugih unaprjeđenja sustava prostornog planiranja«, poručuju aktivisti i podsjećaju da je taj zaključak Skupština jednoglasno usvojila na cjelodnevnoj tematskoj sjednici o prostornom planiranju, nakon višemjesečne pa i višegodišnje intenzivne rasprave u javnosti o izgradnji centra Cvjetni.

Zaključuju kako je bez stručne i argumentirane rasprave neprihvatljivo »ovakvo površno i usputno ukidanje ili bilo kakva modifikacija tog Zaključka«.

Zbog toga su Zelena akcija i Pravo na grad gradskim zastupnicima poslali dopis sa zahtjevom da uz ovu točku usvoje i amandman s naglaskom na:

– Cilj ove prometne studije treba biti smanjenje prometnog opterećenja ulica Donjeg grada

– Prioritet trebaju imati javni prijevoz i biciklistički promet

– Zadržat će se postojeća zona zabrane izgradnje novih javnih garaža u centru grada, a nove javne garaže locirat će se izvan navedene zone

– Neće se ukinuti Zaključak o unapređenju sustava prostornog planiranja u Gradu Zagrebu iz 2010.

Od gradskih zastupnika očekuju usvajanje amandmana s ovim sadržajem kako bi se spriječila kontinuirana namjera gradonačelnika Bandića za izgradnjom novih garaža u najužem gradskom središtu. (zg-magazin)

Ostavi komentar

*