Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju

Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju

(Melina Schneider)

”Hrvatsko tržište rada još se nije oporavilo od ekonomske krize, a problemi nedostatka ljudi s odgovarajućim znanjima i vještinama već se odražavaju na gospodarstvo. Iako se HGK izborila za povećanje uvoznih kvota radnika, to ne smatramo idealnim rješenjem. Nužno je snažnije povezivanje gospodarstva s obrazovnim sustavom. Stoga HGK podupire dualni model strukovnog obrazovanja kako bi i tvrtke postale mjesto učenja”, rekao je potpredsjednik HGK Josip Zaher na konferenciji na kojoj su u utorak predstavljene i preporuke za daljnji razvoj i unaprijeđenje sustava strukovnog obrazovanja te rezultati projekta Erasmus+ Jačanje kapaciteta komora i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje – Cap4App.

HGK je do sada, u sklopu projekta vrijednog 3 i pol milijuna kuna, od čega je 80 posto financirano novcem iz EU fonda, osposobila 36 mentora u poduzećima i 20 zaposlenika Županijskih komora za savjetodavne uloge tvrtkama po cijeloj Hrvatskoj. U suradnji sa Sveučilištem u Zadru izradila je i prijedlog programa za mentore u poduzećima kao i priručnik koji sadrži informacije te praktične savjete za kvalitetno obavljanje poučavanja učenika na radnom mjestu.

”Rezultati istraživanja koje je provedeno tijekom projekta pokazali su da raste interes poslodavaca za uključivanje u sustav strukovnog obrazovanja radi osiguravanja trenutne, a posebno buduće radne snage nužne za poslovanje. Međutim, trenutačne gospodarske prilike i stanje na tržištu rada ograničavaju kapacitete gospodarskih subjekata za aktivnije sudjelovanje u sustavu strukovnog obrazovanja, stoga je potrebna sustavna potpora i poticaji kako bi se dodatno razvijali svi oblici učenja temeljenog na radu”, dodao je Zaher dodavši kako je HGK pokazala spremnost pružanja potrebne potpore.

Na konferenciji su predstavljene i preporuke za buduću uspješniju provedbu učenja temeljenog na radu, s naglaskom na veću uključenost poslodavaca i posredničkih institucija u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj, koje su kreirane u suradnji s austrijskim partnerima.

”Među preporukama valja istaknuti veću uključenost poslodavaca u dualno obrazovanje. Također, preporuka iz Austrije je i važnija uloga Hrvatske gospodarske komore”, rekla je Melina Schneider, savjetnica na projektu iz Federalne gospodarske komora Austrije.

Među bitnim preporukama valja istaknuti rad na boljoj osviještenosti o korisnosti strukovnog obrazovanja malih i srednjih poduzeća. Zatim, razvijanje sveobuhvatnih strukovnih programa koji osiguravaju zaposlenje nakon školovanja, te poticanje poslodavaca da sudjeluju u financiranju određenih aspekata strukovnog obrazovanja poput prijevoza, smještaja i dodatnih nagrada. (ZG-m)