AIXAM: „Ja nisam auto, ja sam moped!“

AIXAM: „Ja nisam auto, ja sam moped!“

Vozila  ovakve vrste su zbog svoje prilagođenosti gradskoj vožnji sve popularnija na europskom tržištu. Uvjet da vozilo uđe u kategoriju miniautomobila jest da teži najviše 350 kilograma, postiže maksimalnu brzinu od 45 km/h (za mopede, dok za motocikle do 15 kW nema ograničenja krajnje brzine) te imaju maksimalnu snagu motora od 4 kW (5,43 KS)

Iako ga se već jedno vrijeme može kupiti na domaćem tržištu, tek smo neki dan na semaforu u Ilici  zapazili interesantni miniautomobil AIXAM. Razlog tome je zasigurno njegova pozamašna cijena, za koju već možete kupiti automobil niže srednje klase. A riječ je zapravo o mopedu, ili točnije kvadriciklu sa zatvorenom karoserijom koji se može voziti već s navršenih 16 godina i položenom „M“ kategorijom. Autić nam je privukao pažnju zbog neobičnog brundavog zvuka koji proizvodi njegov dvocilindrični dizelski motor zapremnine 400 ccm, kao i naljepnica na vozilu na kojoj piše „Ja nisam auto, ja sam moped“. A u oko upada i ona na kojoj stoji: „Potrošnja 2,96 l/100 km“.

aixam_ambiance-city-pack

Dimenzijama manji i od Smarta, francuski AIXAM djeluje uistinu spretan gradski automobilčić koji se može parkirati kao od šale i to na mjestima o kojima biste s prosječnim automobilom mogli samo sanjati.  K tome, budući da ga se zakonski tretira kao moped,  za njega ne treba plaćati parking, a tu su i uštede prilikom registracije i cestarine koje je jednaka kao ona za motocikl. Doduše, valja napomenuti da ovo vozilo nije namijenjeno za autocestu.

Spomenimo da su vozila ovakve vrste zbog svoje prilagođenosti gradskoj vožnji sve popularnija na europskom tržištu. Uvjet da vozilo uđe u kategoriju miniautomobila jest da teži najviše 350 kilograma, postiže maksimalnu brzinu od 45 km/h (za mopede, dok za motocikle do 15 kW nema ograničenja krajnje brzine) te imaju maksimalnu snagu motora od 4 kW (5,43 KS).

Karoserija od ABS plastike

aixam_city_premOvdje govorimo upravo o verziji koja se može voziti dozvolom za skuter. Taj moped na četiri kotača pokreće dvocilindrični dizelski motor Kubota proizveden u Japanu koji iz obujma 400 ccm uz neizravno ubrizgavanje goriva razvija najveću snagu 5,4 KS pri 3200 o/min i najveći okretni moment 14 Nm pri 2400 o/min. Vozilo nema klasičnu mjenjačku kutiju, koja bi osjetno podigla njegovu masu već se snaga prenosi variomatikom (s ugrađenim stupnjem prijenosa za vožnju unazad), pa na klasično mijenjanje brzina možete zaboraviti.  Premda krajnja brzina automobila nije obećavajuća čak ni za gradski promet, ona se postiže brzo, a spremnik goriva od 16 litara vozaču daje autonomiju od 450 do 500 km.

Inače, AIXAM proizvodi i snažnije inačice koje spadaju u kategoriju motocikala. To je jedna snažnija dizelska verzija koja postiže gotovo 80 km/h te najsnažniji, benzinski AIXAM, koji troši nešto više, ali postiže 93 km/h.

aixam_planche-de-bord-crosslineProizvođač ističe kako je riječ o sigurnom vozilu koje je sagrađeno na šasiji od čvrstog aluminija, dok je karoserijska nadogradnja izrađena od ABS plastike.  Navodi da su njihova vozila na provedenim crash testovima postigla vrlo dobre rezultate za ovu klasu vozila. Kupac može birati između dva i četiri sjedala, kao i više paketa opreme. Automobil ima sve što vam je potrebno: električne podizače stakala, sigurnosne pojaseve, brisače, radio, stražnje parkirališne senzore, prtljažnik… (B.  J.)