88 godina autobusa u Zagrebu

88 godina autobusa u Zagrebu

Od puštanja u promet prvih autobusa u prvoj je godini prometna mreža proširena na osam autobusnih linija, a većina linija imala je polazno stajalište na Zrinjevcu

Davne 1927. godine započeo je organizirani javni autobusni prijevoz na području Grada Zagreba, za što je bila zadužena tvrtka „Autobus – promet“.

Promet je tekao na samo dvije linije. Putnici su se prevozili od Akademskog trga do Savskih kupališta te od Akademskog trga, preko Podsuseda do Samobora, sa svega s tri autobusa marke Lancia, koji su mogli primiti 30 putnika.

Od puštanja u promet prvih autobusa u prvoj je godini prometna mreža proširena na osam autobusnih linija, uvođenjem Opelovih autobusa. Sve linije imale su polazno stajalište na Zrinjevcu, osim linije s Jelačićeva trga za Gornji grad.

Uprava Zagrebačkog električnoga tramvaja u potpunosti preuzima gradski autobusni promet 20. travnja 1931. godine, od tvrtke „Autobrzovoz“, a koju je prethodno otkupila Gradska štedionica u čijem je sastavu tada bio ZET.

Vozni park brojao je 30 autobusa kojima je isprva nastavljen promet na šest dnevnih i dvije noćne linije. Dužina linija iznosila je ukupno 9,6 kilometara.

Spremište autobusa i prostor za popravak organiziran je u sastavu staroga tramvajskog spremišta uz Savsku cestu.

Danas ZET ima više od četiri stotine autobusa i putnike prevozi na 134 autobusne linije suvremenim i ekološki prihvatljivim vozilima. (zg-m)